Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

oke jongens, we zijn even creatief nu als de generatie van de jaren 70tig
en als iemand nu een dixieland cd uitbrengt is hij even vernieuwend bezig als iemand lang geleden.

net de nieuwe stick van green floyd gekochtl, past perfect bij de nieuwe van bill micheal barre en de voorlaatste van tangerine dreamon :W

Waar slaat dit nou weer op? Volgens mij wil je het gewoon niet snappen.

jawel hoor
ik snap dat er ook nu talentvolle en innovatieve musici zijn
wat ik wilde duidelijk maken dat er in de jaren 70tigeen revolutionairder aantal was op het gebied van kunst en muziek tmho en ter illustratie heb ik een paar grote namen van toen genoemd waarvan we het erover eens zouden kunnen zijn dat ze erg innovatief gebleken zijn
het is een stuk lastiger zo even een rijtje even invloedrijke namen van de laatste 10 jaar uit de mouw te schudden.

Ik vind het toch wel jammer dat een interessant onderzoek uit Nature uitmondt in de zoveelste smaakdiscussie die weinig te maken heeft met het eigenlijke onderwerp. Hier nog eens de link uit de openingspost: het onderzoek toont aan dat de muziek letterlijk minder gevarieerd is geworden tussen 1965 en 2005 (helaas gaat het meeste mij ook boven de pet).

"we prove important changes or trends related to the restriction of pitch transitions, the homogenization of the timbral palette, and the growing loudness levels"

er is steeds minder oog/oor voor verfijndheid, alles word steeds fantasieloser, superficieler...
er word weinig tot niet meer ergens bij stil gestaan, om iets te onderzoeken... schnell, schnell!

Exactomundo! Tracks laten rusten doet wonderen. Gaat niet anders want alles is hardware hier..

Ik vraag me af hoeveel liedjesmakers hier nog het schema van intro, strofe, refrein, strofe, brug, etc. volgen?
Een schema dat jaren lang gehanteerd wordt/werd?
Vele muziek zit vandaag de dag nog weinig toonsveranderingen in, eindeloos hetzelfde herhalen, instrumentje bij, instrumentje af, LP- en HPfiltertje verschuiven en oversturing eroverheen...
Zanglijnen klinken eerder als klaagzangen.... tja....
De structuur is wel degelijk veranderd.

Cheers,
Exo. :mega:

Als het maar geen "chipolatagezangen" zijn want dan is de eenheidsworst niet ver weg :D

prod_photo1_3485_1245073266.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

er werd nog nooit zoveel muziek gemaakt als nu door zoveel verschillende mensen.
tuurlijk is de grote vijver poep, maar kom op hee, er zijn toch echt nog koningen hoor.
een gedeelte van de muziek wordt eentoniger.
muziek niet.
als je als luisteraar eentoniger bent geworden moet je daar niet de hele muziek de schuld voor geven.
en als je zo lekker eigen bent en underground wil zijn, dan ga je je toch al HELEMAAL niet met de mainstream bezig houden?
mijn muziek wordt iig steeds minder eentonig, wat ik luister en wat ik maak.
ik vind ook steeds meer muziek uit meer genres te pruimen, terwijl ik voorheen DACHT dat t allemaal kut was.
dit soort gedachtes en dit soort bevestiging zijn echt killing voor je muziekbeleving.
maar ga gerust verder je gang hoor :D

vind er eerlijk gezegd niet zoveel aan, beetje mengeling tussen punk en deathcore.
wel lekker vol energie, maar vernieuwend of erg verrassend opgebouwd ??

Attachments

• 4 Shoeshine.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 70
Was dit al gepost? Nee? Dan bij deze.

https://soundcloud.com/daleri/epic-mashleg

Beatport top 10!

Was dit al gepost? Nee? Dan bij deze.

https://soundcloud.com/daleri/epic-mashleg

Beatport top 10!

Met zo'n muziek krijg ik dus alleen maar een beeld in mijn hoofd van bezwete onwetende tieners in een zaal met de vuisten omhoog "Dit is de shit, en ik ben de shit" 8)

"Alles is shit!" :D

Back