experimentele klassieke track feedback gevraagd!

PietjePieter

pieterend lid
zo nou ik druk bezig met mixen van mn nieuwe album.

Nu is mixen niet mn echt sterke kant dus ik denk ik post hier is een liedje in hoop op wat feedback. Er is nog niks aan mastering gedaan ofzo, de masterbus is dus nog helemaal leeg. Ik worstel een beetje met openheid in de track zegmaar, ruimtelijker zegmaar.

Anyway tips commentaar van harte welcome!

Ohja hij begint en eindigd een beetje vreemd maar dat komt omdat ie voor een album is waarbij alles opelkaar aansluit.

:koffie:

Attachments

• DLD2.mp3
    6,5 MB · Bekeken: 90
ik heb hem nog niet helemaal geluisterd, ga ik vanavond doen.
maar om te beginnen, aan het begin , die tremolo op de fluit, is dat de bedoeling?
ik vind dat namelijk niet zo lekker klinken....:okdan:

Ja half, of de fluit zelf zit geen tremmelo, hij is gedubelt met een ander instrument met idd tremmelo. Ik worstel nog wel een beetje met dat soort dingen, ik vindt et zonder niet iets te droog en met misschien net weer iets te... Ik vindt het nammelijk wel lekker sfeer zetten.

Alvast bedankt! ben benieuwd naar de rest!
:mega:

Ik vind hem wel leuk.
Beetje dat bombastische / vangelis achtig.
Wat mij wel opvalt dat alles redelijk vol zit , nergens een rustig ademend stukje.
En ik voel me wat opgejaagd in jou track, net alsof er iets achter me aanzit ;)
Maar misschien is dit wel jou bedoeling.

In ieder geval wil ik wel wat meer horen.

Hee Hilltree bedankt voor het commentaar!

En dat opgejaagt klopt wel, was ook wel een beetje wat ik met de track wilde berijken.

Alleen idd dat volle soms ik wil proberen de mix nog wat opener te maken. iemand ideeen daaromtrend?

heb je alle instrumenten op dezelfde pitch staan?

daar lijkt het in ieder geval op.
en daardoor worden sommige groepen van instrumenten een dikke klont geluid..

mooi moppie muziek overigens:okdan:

Ik kan dit ook waarderen.
Het is niet zo dat ik het na één keer luisteren meteen erg mooi vind.
Maar Ik zou ook wel meer wilen horen van het album waar je aan bezig bent.

Bedankt heren! en muziek die naar 1 keer luisteren gelijk geweldig is is na 10 keer luisteren vaak saai :D

Mijnheer Baars ik heb nog een klein vraagje... Wat bedoel je precies met in dezelfde pitch?
Bedoel je dat sommige instrumenten partijen dubbel spelen? of een hoop in dezelfde octaaf, of iets met stemmin?
:okdan:

ik bedoel of alle instrumenten precies op c=440hz gestemd staan.

je kan dan het beste alle afzonderlijke instrumenten even een heel klein slingertje aan de stemming geven, eigenlijk een heel klein beetje vals maken dus.
dan komen ze ¨los¨ van mekaar....:okdan:

Ik heb buiten - fantastische compositie - weinig commentaar.
Meer van dit.

klinkt een beetje als ouderwetse mislukte film muziek

maar ik vind hem wel niet slecht in het genre

Zo ik heb een op wat sporen met de pitch wat gerommeld.

Ik kan er enkel alleen niet echt goed mn draai in vinden ofzo...

anyway nieuw versie, verder nog wat kleine dingen in de ballans aangepast.

Bedankt alvast:halleluja

Attachments

• DLD2.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 100
Hij klinkt nogal zompig. Weinig plek, veel laag. Hoort niet echt thuis in dit genre denk ik dan. Zowel in de eerste als in de tweede versie. Probeer eens een EQ op de masterbus met een dip ergens tussen het sub en de 160 Hz.. dat het iets luchtiger word.

Waarmee is het gemaakt en waarmee mix je het af? en waarop luister je? Op m'n Beyer Dynamic is het het net niet. Wel met m'n Motu.. dus aan de DA ligt het niet. De Motu DA's zijn meestal nogal knisperig.

Hij klinkt nogal zompig. Weinig plek, veel laag. Hoort niet echt thuis in dit genre denk ik dan. Zowel in de eerste als in de tweede versie. Probeer eens een EQ op de masterbus met een dip ergens tussen het sub en de 160 Hz.. dat het iets luchtiger word.

Waarmee is het gemaakt en waarmee mix je het af? en waarop luister je? Op m'n Beyer Dynamic is het het net niet. Wel met m'n Motu.. dus aan de DA ligt het niet. De Motu DA's zijn meestal nogal knisperig.

hee vco,

Eventje een klein beetje hoe het gemaakt is: De orkestrale sounds komen uit East west symponic orgenstra(en een paar uit mn oude XV3080). Verder voor de bassen heb ik wat analoge mono syths gebruikt.

Verder de electornice drums die erin zitten komen uit een vermona drm.

Ik mix gewoon met logic 9.

De losse instrumenten komen binnen op mn soundcraft, mixer waarvan daan ze doorgaan naar mn motu 828. Dus ik heb 8 groupen op mn mixer die naar de inputs van mn motu gaan en dan neem ik die op met logic. Verder ik mixete eerst op mn o zo profesionele Truth B2030A monitoren van behringer maar heb nu even KRK's te leen.

Ik ga ook nog even naar het laag luisteren, om dat wat uit te dunnen.

Mijnheer baars ook alvast bedankt!

Back