Mooi verhaal over modulaties.

JohnnyBusca

rocket scientist
Mooi verhaal over modulaties en een the ontwikkelen synth..
puls.gif

http://www.synthesizerarchiv.de/html/projekte.html

vcs6.jpg

Of bestaat ie al?

Jammer dat het verhaal in het duits is :stupid

:halleluja :okdan:
Lekkere zinnige antwoorden! :) Jiehoe!

Idd zeg. Maar mijn Duits is niet zo goed dat ik het helemaal kan volgen. Ik zou willen dat ik er iets nuttigs over kon zeggen :(

Re: Mooi verhaal over modulaties.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Of bestaat ie al?

Hmm dat lijkt verdacht veel op een Memorymoog!!

fleddermaus
staubsauger
mannschaft
fahrad

veder kom ik ook niet met duits

Segment Wave Synthese

Segment Wave Synthese

Dat verhaal over die Segment Wave Synthese is interessant! Het is een soort hybride systeem.. met veel vector-algebra invloeden (heeft niks met Prophet VS achtige synthese te maken overigens)...

Een golfvorm wordt bij deze vorm van Sythese gedefinieerd door maximaal 8 punten in een soort x-y grid. Ik weet niet wat de plannen verder precies zijn.. maar ik kan me voorstellen dat je met een combinatie van analoge en digitale besturing hele interessante morphing- en modulatie-mogelijkheden kunt bewerkstelligen.

Zo stel ik me voor dat de y- coordinaat van elke afzonderlijk punt vrij moduleerbaar kan zijn.. met als bron bijvoorbeeld een LFO of Envelope..

Er wordt op de site ook iets PPG Wave achtigs geroepen.. met betrekking tot het 'scannen' van een waveform. Dit kan natuurlijk op allerlei manier (je moet ze toch al uitlezen.. dus waarom niet achterstevoren.. random.. knight-rider achtig..).

Interessant interessant... ik hoop hier meer over te horen..

Back