Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Tr-909 zijn wel fucking duur. Zo'n Jomox ook geschikt? Ik heb toen nog ooit die m-base van jou (Niel) overgenomen. Alleen niet goed genoeg uitgeprobeerd, en daarna een tijdje niet meer met elektronische muziek bezig geweest. Weet ff niet meer precies hoe dat klonk, maarja, was ook alleen maar een kick in principe. Al is die natuurlijk welk essentieel bij gabberhouse

Een MBase klinkt nooit precies het zelfde als een 909, maar beukt wel goed. Als je echt die sound uit die tijd wil hebben moet je een 909 en precies die tafel en die lexicon kopen anders verspil je gewoon je tijd. Wil je je eigen draai er aan geven is een MBase ook prima.

Ja dat is een bepaalde reverb. Of juist de goedkopere QuadraVerb. Hangt er ook van af wie je na wil doen, Ruffneck had een hele uitgebreide studio, anderen deden het met veel minder. Je kon met alleen een sampler, een mixer en een effectenbak al professionele tracks maken.

High energy, Holographic, Scarface, Tellurian, Mescalum united, Lenny Dee, Tim B., Chosen few, Ruffneck, Network 23, k.N.O.R., Sigma 909, Cyanide, Reanimator, Lisa 'n Eliaz, Delta 9, Knightvision...
Die wil ik bijvoorbeeld nadoen;)

Laatst gewijzigd:
We zijn ook begonnen met een tracker; screamtracker,, in '94. Met het geld van onze eerste release bij Scott Brown, en wat spaargeld hebben we toen een Ross mixer, een w30, een esi-32 (bij Rob Papen), en een 909 gekocht. Toen kwamen we bij ID&T, en met het geld wat we daar verdienden (thunderdome verkocht goed toen), kochten onze 'echte' studio, een soundtracs mrx, s3000xl, nordlead, juno 106, sh101 etc etc
Oversturen deden we op een Dateq gpm 8.2.

Altijd al willen weten: Hoeveel betaalde ID&T voor een release op Thunderdome ?

In het begin nog best veel, later minder. :P

Was toch wel een goeie serie, ook al stond er een hoop van die popiejopieshit tussen

Ik ben afgehaakt na VI, en de nieuwe reeks in die kartonnen hoesjes was in ieder geval in het begin ook wel erg goed.

Mooie tijd was het, toen gabber dood was. Ineens was alleen underground nog interessant en kwam niemand meer op makkelijke blije meuk af.

Die synth hier op 0:47, iemand enig idee wat dat kan zijn?
Of bijvoorbeeld hier op 0:14
Zal eens kijken of ik er nog meer weet later...

die van dye witness is een pulse achtige golf met een beetje resonantie filter en een pitchbend modulatie erop. Zoiets

Vette cd trouwens, heb hem gekocht voor brrrrr and only if I had one more toendertijd want die picture disc was toen nog niet uit.

Attachments

• dye_bass.mp3
    220,4 KB · Bekeken: 194
Ik was toch bezig dus heb even een voorbeeldje in elkaar geflanst van dat je geen ouwe dure spullen (meer) nodig hebt om ouwe hardcore te maken. Zelf doe ik alles tegenwoordig met alleen de cumputer.
Ik zag dat lijstje namen staan dus dit moet wel in dat straatje vallen denk ik.

Attachments

• SF_early_song.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 209
Inderdaad, net als Neil zegt heb je geen dure gear meer nodig (puristen wel natuurlijk maar deze discussie gaan we niet voeren :D )

Ik denk dat als je Native Instruments Battery 3 gebruikt voor de 909 emulatie en U-He's Diva voor wat Roland key geweld dan kom je al een aardig eind natuurlijk :)

Maar waarom iets nadoen en niet zelfs iets verzinnen?????

precies, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Ben gewoon op zoek naar een mooi beginpunt om vanuit te gaan experimenteren. Gabberhouse heeft zich zo razendsnel ontwikkeld dat het me wel een goed idee lijkt om eens een heel stuk terug in de tijd te gaan om eens te kijken of ik een soort van alternatieve route kan nemen vanaf het punt waarop ik het het lekkerste vond. Niet om oude koeien alsnog uit te melken, maar gewoon om juist op weer iets heel nieuws uit te komen misschien. Why not?
:okdan:

Ik was toch bezig dus heb even een voorbeeldje in elkaar geflanst van dat je geen ouwe dure spullen (meer) nodig hebt om ouwe hardcore te maken. Zelf doe ik alles tegenwoordig met alleen de cumputer.
Ik zag dat lijstje namen staan dus dit moet wel in dat straatje vallen denk ik.
Klinkt erg lekker idd, wat heb je hier voor gebruikt?

Back