Maak een stukje early rave/hardcore/house

Dit gaat me een hoop Italo fans kosten:dubbel:

Trouwens, geweldig draadje dit en ook die andere over de early house rave hardcore:okdan:

http://soundcloud.com/j-98/futureland

Vorig jaar gemaakt in een nostalgische bui. Beetje zacht qua volume, maar ik krijg hem niet goed in Cubase ingeladen om hem door een limiter te halen..

Attachments

• 2011 - BACK TO THE OLD SCHOOL(1).mp3
    7,6 MB · Bekeken: 103
Eerst heb ik een sample van een tr-909 kick in Orion over het mengpaneel overstuurd en een beetje geEQd. Daarna ging ik op zoek naar een sampletje van zo'n Amerikaanse veilingmeester. Dat leek me wel gaaf klinken, maar viel uiteindelijk een beetje tegen en heb hem later toch maar weg gelaten. Al heb ik het eesrte stuk wel om die sample heen gebouwd. Eerst met de sp-606 die kck neegezet en daarna met de Mopho KB naar een passend synthgeluid zitten zoeken. Eerst een arpeggiator laten lopen in sync met de sampler, maar vond het een beetje saai zo. Toen ben ik een een andere bpm gaan zoeken op de Mopho die ik interessanter vond bij die kick en kwam zo uit op iets wat ik wel gaaf vond. Ik heb pattern voor pattern de track op zitten bouwen in de sp-606. Op dezelfde manier heb ik nog een paar synthgeluidjes zitten maken om nog een beetje af te kunnen wisselen en een paar ervan heb ik nog een keer geresampled met effecten om ze nog een keer op een andere manier te kunnen gebruiken. In eerste instantie wilde ik er verder helemaal geen andere drumgeluiden bij doen, maar toen ik een heel stuk verder was besloot ik dat er wel een clap en een tikje bij mochten hier en daar. Die heb ik van een sample-cd gehaald, plus nog een spannend geluidseffectje die ik er gereversed in heb gezet. Toen de track klaar was heb ik hem met de pc opgenomen, en in tracktion met een preset gemasterd. Ik probeerde er echt een retrotrack van te maken, maar uiteindelijk vind ik hem hier en daar wel weer een beetje modern klinken ook, maar geeft niks. Het gaat zoals het gaat, en ik vind hem wel okay zoals hij is geworden.
Hope u like :)
http://soundcloud.com/thomasvreeke/no-melons-today

o ja, heb hem trouwens heel lomp zonder mijn monitors gemaakt. In plaats daarvan stereotorentje en studiokoptelefoon gebruikt. Had ff geen zin om het thuis te maken :)

Ik had een kleine twee jaar geleden nog een projectje waarbij we nieuwe hits in een early aussie-jasje staken. :D
Iedereen weer even in de oude kleren gestoken en de Roland's uit de mottenballen getrokken.
Meth-E-Medics - Rude Boy (Cover Rihanna) (Live bij Bring It On!) - YouTube
Bring It On Live: Meth-E-Medics - Bad Romance (Lady Gaga) - YouTube
Bring It On Live: Meth-E-Medics - Kids (MGMT) - YouTube

Wow very nice!!! Live hardcore nog nooit zo gezien.. Mag wel vaker gedaan worden, echt cool!!!

Haha, cool heey. Iemand (Scalibos uit Roemenië)heeft mijn retrogabbertrack al meteen geremixt
http://soundcloud.com/thomasvreeke/thomas-vreeke-no-melons-today

Leuk man. Blij mee

Meth-E-Medics echt goede muziek. Alle 3 videos zijn heel erg leuk en het is ook live.

Vind het altijd toch knap een groep die muziek maakt en het is een aardig grote groep. Dan nog alles zo laten lopen en dat het nog goed klinkt.:okdan:

Vind het altijd toch knap een groep die muziek maakt en het is een aardig grote groep. Dan nog alles zo laten lopen en dat het nog goed klinkt.:okdan:
Dat is het voordeel van werken met een groep ervaren muzikanten: bassdrum en handclapje aan als metronoom en gaaaaan! De mixinstellingen op de Behringer DDX3216 hadden we in de oefenruimte van tevoren al afgesteld zodat eq/compressie/limiting al goed waren.

Hmm, moet ook maar eens wat fixen. Kan mooi met m'n M-DC1 waar oldschool loopjes enzo in zitten.

Met freestdio kun je youtubefilmpjes direct als audiobestandje naar keuze downloaden

Met youtube downloader kun je heel de video downloaden in beste mogelijke kwaliteit, mocht je de video's op je gemakje terug willen kijken :)

Back