synthesizer, rond de €1000 - €1200

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Even een knuppel in het hoenderhok gooien: een stagepiano is ook een synthesizer, maar dan met een kleiner aantal klanken en minder edit-mogelijkheden. ;)

Maar dan gaan we weer terug naar de tijden van de U20 en M1 (als je echt door de mix heen wilt prikken, moet je een M1 piano nemen, maar of dat mooi klinkt?). Het is juist de stereo sample die de pianoklank zoveel rijkheid geeft. Ook al zit het publiek lang niet altijd midden voor de boxen.

Stereo is leuk voor acoustische sets maar als het hard moet zoals in rock, dan klinken mono piano vaak beter omdat het gelijkmatig uit de PA komt, maakt niet uit waar je als publiek staat. Ook nieuwe stage piano's en synths hebben nog steeds mono piano patches, zie ook opmerking Gertje. Moet je maar eens googelen, daar is genoeg info over te vinden.

Stereo is leuk voor acoustische sets maar als het hard moet zoals in rock, dan klinken mono piano vaak beter omdat het gelijkmatig uit de PA komt.

Als ik in een stevige rock-band zou spelen, zou ik ook een Roland MKS-20 of P-330 overwegen. Maar de TS wil ballads spelen. En het is tegenwoordig met de goede klankbron niet nodig om mono te gaan spelen, of kunstgrepen uit te halen om goed en duidelijk te klinken.
Kijk naar alle nummers waar een Yamaha synth in wordt gebruikt voor de piano-partijen. Klinkt goed toch?

Ik vind zelf de piano in de Motif XS erg mooi klinken, maar misschien is die nog iets te duur en te zwaar voor TS.

Een Motif8 wekelijks meenemen op de fiets, al dan niet samen met een JV80?!?! De S90ES was hierom ook al door de TS ongeschikt bevonden. 'Aparte' adviezen, derhalve...

Ik zeg de Motif en

AHW039.jpg

:mega:

over vage praat gesproken..

tjeuzes, wat kan jij ongelofelijk uit je nek lullen zeg.

wat jij allemaal neerzet, in bijna alle topics waar jij op reageerd, slaat in 99% van alle gevallen als kut op dirk.
het slaat echt helemaal nergens op.
je blijft er maar op hameren dat een k5000 alleen maar sinusklanken heeft, wat feitelijk onjuist is, een triton is volgens jou een droombak, wat dat dan ook mag betekenen een kurzweil is volgens jou ook al niet goed.

dus toch maar een psr keyboard voor iedereen?

:mega:

+1
Ik heb zelden zo'n onzin gelezen. Triton een 'droombak'?? :stupid

De kurzweil heeft prachtige, realistische, helder klinkende samples. Ik heb zelf de pck8 en ik ben daar zeer tevreden over.
@TS: wil je gewogen toetsen of (juist) niet? Dat scheelt nogal in je bestedingsruimte.

En gewichtsklasse :) Gewogen toetsen zorgen toch voor een veel zwaarder apparaat? Denk niet dat er veel apparaten met gewogen toetsen bestaan die je makkelijk op de fiets vervoert.

Even een knuppel in het hoenderhok gooien: een stagepiano is ook een synthesizer, maar dan met een kleiner aantal klanken en minder edit-mogelijkheden. ;)

Een stagepiano is inderdaad vaak een combinatie van rompler + synthesizer.
Het is de schuld van die Roland re-issues dat sommigen een stagepiano bedoelen en een synth zoeken,
door wie zou je anders denken dat een synth ook piano's moet bevatten :W.

@OJS: als je iets niet begrijpt of als je het ergens niet mee eens bent, kun je ook normaal reageren.

@Flyweight: ik kan het ook omdraaien: waarom een stagepiano kopen als je hetzelfde ook in een synth kan krijgen + meer mogelijkheden? ;)

Wat een irritante knipoogsmiley
Sowieso zijn er maar weinigen die die smiley op de juiste manier kunnen gebruiken
Maar affijn, hoeist met ts?
Heeft ie al wat en is deze draad echt alleen nog maar m te zien hoe goed mark-t is of zijn er nog vragen?

Sorry als ik overkom als 'kijk eens hoe goed ik ben'.
Ik geef alleen informatie gebaseerd op mijn ervaringen en belevingen. Tot nu toe heeft dat een zinvolle discussie opgeleverd. De TS weet in welke richting hij het moet zoeken, er is bijna een S30 verkocht, er zijn ideeën opgedaan qua compressie/eq en de zin van mono-samples is uitgelegd.
Degene die mijn posts als onzin bestempelen hebben zelf nog niet iets zinnigs toegevoegd aan de discussie. Iemands mening afkraken vind ik sowieso goedkoop.
Je kunt ook vragen: 'wat bedoel je met droombak?'. En als je een Kurzweil wél helder en flitsend vindt kinken, dan meld je gewoon dat je het niet eens bent met mijn bevindingen.
Laten we het gezellig en informatief houden.

Laten we het gezellig en informatief houden.

het lijkt er het meeste op dat jij het gezellig en informatief vind...,
verder heeft niemand wat aan dit soort crap..

:peukie:

ik zie Mark-T, ik zie j.baars, ik pak popcorn...
:D

Wanneer het op de fiets mee moet, zeker niet meer dan 61 toetsen kiezen en vooral lichtgewicht dus vergeet ook een piano toetsenbord. Ik spreek uit ervaring, zelfs een PSR S550 is al zwaar op de fiets...

Misschien kun je nog wel beter een lichtgewicht midi toetsenbordje halen, en een module die je in een fietstas steekt. Of je moet al over een fietskar/bakfiets beschikken...

Ach ja, j.baars: als jij het niets vindt, ga dan alsjeblieft in andere topics trollen.
Jij hebt nog niets zinnigs toegevoegd aan dit topic, terwijl we zonder jouw tussenkomst al meerdere resultaten bereikt hebben.
Mag jij over een klein woordje vallen, maar je gaat niet in op de inhoud. Hebben we niets aan. Je verpest alleen de sfeer die zonder jouw tussenkomst best wel prettig was.
Heb je nog iets zinnigs te melden voor de fietsende toetsenist die een synth zoekt met een realistische piano-klanken?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back