Philips MFB 544 - Aan- en uitzetten vraag

Het komt voor dat ze niet afschakelen, soms kan een heel kleine aardlus in de verte daar bijv. de boosdoener voor zijn, of gewoon versleten componenten. Sowieso is het aan te raden de MFB-feedback potmeter aan de binnenkant af te stellen (anders boemerig laag), en de elco's te vervangen.

Als het goed is zijn ze al helemaal geserviced en ge-recapped door de verkoper. Ik vermoed dat de plaatsing direct op het tafelblad hier voor het hevige boom effect zorgt.

Ik zal eens kijken of iets zie liggen waarmee ik ze wat los kan halen van de tafel. Het zijn niet mijn spulletjes dus ik ga ze niet openmaken. Maar ik plak je tip er met een post-it op :okdan:

Heb ze zelf ook ooit eens op m'n (vrijstaande) bureau neergezet, maar dat klonk inderdaad nergens naar. Heel veel 'gaten' in het diepere laag (niks geen hoorbare 30Hz zegmaar), en boven de 100Hz een hare boom Heb ze nu op een meter afstand staan, ong 50 cm van de achterwand.

De versterkers van de speakers horen na 3 a 5 minuten geen signaal vanzelf op standby te gaan. Valt te horen aan het klikje van het relais, en ook het ledje gaat zwakker branden. Is te vergelijken met een TV op standby zetten waar dan het rode LEDje nog brand. Stroomverbruik schijnt dan echter nog wel zo'n 5watt per 544 te zijn (dat boeide niet zo in de 70's/80's).

Gisteren weer even geprobeerd, en de relais klikjes inderdaad gehoord. De ene box schakelt een paar minuten sneller uit dan de andere. (Dat de ledjes zwakker gaan branden heb ik niet kunnen waarnemen, maar dat is ook niet zo belangrijk.) :okdan:

Ik heb ze ook meteen even een middagje vrijstaand gebruikt en dan klinken ze toch erg lekker.

Back