Yamaha S90 recensie

wel een behoorlijk gepolariseerde mening heb je! :D Als ik dat verhaaltje van je lees denk ik: die werkt bij Yamaha..
thnx voor de review

Arv

:smeris: We zijn aan de opmaak het werken. :smeris:

Bedankt voor de recensie!

Hmmm..... eigenlijk had ik dus ook iets wat daar had moeten staan.

Beetje vergeten dus.
Zal het zelf wel fatsoeneren en erbij zetten. :)

Maar wel weer duidelijk dat Yamaha roeleerd. ;)

Origineel geplaatst door Arv
wel een behoorlijk gepolariseerde mening heb je! :D Als ik dat verhaaltje van je lees denk ik: die werkt bij Yamaha..
thnx voor de review

rv

Haha! Ik dacht inderdaad aan hetzelfde toen ik het aan het schrijven was, De waarheid is dat echt Yamaha altijd 3x niks vond, maar ik ben echt gewoon zwaar enthousiast over deze synth! ik hoop dat ik er niemand mee offend, vooral een een goeie piano sound blijft nu eenmaal onderworpen aan persoonlijke smaak en voorkeur, maar ik heb echt heel goed rondgekeken voordat ik deze aanschaf maakte, en bezit al Roland en Korg gear, dus kan een aardige vergelijking maken. Ik werk trouwens in de IT, en speel daarnaast in een band, mijn relatie met Yamaha is nul comma nul!! (alhoewel ik misschien kan incasseren bij ze voor gratis reclame...)

De P120 is natuurlijk toch een ander instrument, de S700 triple strike sample is en blijft natuurlijk maar 1 sample (of 3 moet ik zeggen), in de P120 zitten meerdere samples van Grand Pianos tot Honky Tonk (terwijl bv. de Honky Tonk op de S90 gewoon de S700 voice is met een partij chorus erop) Niet al die voices klinken zo goed als de S700, maar qua persoonlijke smaak zal je wellicht een andere pianosound uit de P120 beter vinden klinken. Het beste is nog altijd met een koptelefoon op bij feedback gaan rondwijlen en ze eens goed naast mekaar te zetten. Nadeel van de P120 is dat hij eigenlijk uitsluitend voor Piano sounds is te gebruiken. Het graded keyboard (lagere toetsen voelen zwaarder aan) heeft zeker niet mijn voorkeur, het is al lastig genoeg solo orgels op een normaal gewogen keyboard te spelen. De P120 mist natuurlijk alle Motif sounds en mogelijkheden, je zou een combinatie van Motif Rack + P120 kunnen overwegen, dan kom je het dichts in de buurt van een S90. Maar dan ben je heel stuk duurder uit.

bedankt voor je antwoord. Ik zit namelijk nogal te twijfelen wat ik over een tijd (waarschijnlijk meer dan een jaar) ga doen; of een gewogen controller kopen, of een elektrische piano, of een complete gewogen synthesizer.

bedankt voor die site! die S90/motif piano klinkt echt mooi! ik vind die mp3 beter klinken dan die van de P120.

Back