Complexe geluiden

DJSANDINO

Ingeburgerd
Heey iedereen,

Mijn naam is Sander Bastiaans en ik ben al ruim 2 en een half jaar componist.

Mijn stijl is voornamelijk Trance en dan vooral Uplifting/Emotional Trance.

Kenmerken van deze stijl zijn : Vibrato Leads met Portamendo en Resonance, (lichte geluidjes).

Ik heb al heel veel thema's en melodieén bedacht, heel veel nummers die zo goed als af zijn alleen waarom ik ze niet kan afmaken is onder andere door de sound zelf.

Ik ben op zoek naar VST plugins waarmee je hele complexe, originele, unieke geluiden kan maken (Plugins voor de gevorderde sounddesigner), want daar wil ik ook een onderscheid in maken.

Ik werk al een jaar met Sylenth1 en kan er niet uit halen wat ik wil.
Zelf geluiden creéren doe ik al ruim 1 jaar en ik kom steeds meer te weten over de ins en outs van plugins en effecten etcetera..

Van een kennis heb ik gehoord dat je met FM synthese best aparte dingen kunt maken.
Ook heeft hij gezegd dat je met modulaire synthesizers veel kan bereiken omdat je alles compleet zelf kan instellen.

Ik koop de Plugins tegenwoordig liever, want ik ben niet zo goed in het downloaden van de plugins en het installeren daarvan.

Als je VST plugins weet waarvan je denkt dat ik er iets aan heb, graag reageren!

Mijn E-mail adres is : sanderbastiaans@hotmail.com

Mijn muziek kan je vinden op : http://soundcloud.com/lasoon
http://soundcloud.com/sanderbastiaans
http://soundcloud.com/themisticum

Groetjes, Sander Bastiaans

Formant, die ken ik ja, ik ga hem eens proberen.
Omnisphere natuurlijk, dat is zo een mooi programmaatje!
Binnekort ga ik Native Instruments Komplete 8 kopen en als ik daarna weer geld heb wordt het Omnisphere denk ik.

Bedankt voor je tips!;)

Formant, die ken ik ja, ik ga hem eens proberen.
Omnisphere natuurlijk, dat is zo een mooi programmaatje!
Binnekort ga ik Native Instruments Komplete 8 kopen en als ik daarna weer geld heb wordt het Omnisphere denk ik.

Bedankt voor je tips!;)
Met formant bedoel ik formant synthese, dus de methode.
Bij Komplete 8 ziet FM8, deze is perfect voor FM synthese.

Oke, Bedoel je niet Frequentie Modulatie of is dat hetzelfde?

Ja, ik kan niet wachten tot ik FM8 tot mijn beschikking heb!

Camel Audio Alchemy is een synth voor gevorderde sounddesigners.

Zeker de moeite waard.

- additieve synthese
- substractieve synthese
- VA
- Granulair
- Sampler

Hier moet toch wel iedere mogelijke sound mee te maken zijn die je maar nodig hebt.

Absyth lijkt hier erg op maar Alchemy heeft betere sample ondersteuning met multi / samples velocity roundrobin ed...

FXpansion DCAM (vooral Fusor en Cypher): naast U-he ACE de enige softsynth die ik momenteel heb, en behalve FM8 zie ik me niet gauw nog een andere aan te schaffen. Er valt zoveel te ontdekken in dit pakket! Kan van eenvoudig naar zeer complex en het klinkt enorm goed - en voor de patches met veel resonantie en filter FM is er oversampling.

En hiernaast kun je misschien U-he zebra 2 proberen: semi-modulair en complex genoeg voor jaren experimenteren.

Vergeet NI's Reaktor niet, voor als het echt diep moet ;)

Zit trouwens bij Komplete inbegrepen

Met NI Komplete, Sylenth en Omnisphere ga je al heel wat hebben. En op een bepaald moment ga je moeten kiezen om in de breedte of in de diepte te werken (i.e. een synth volledig verkennen, of alle plugs een beetje beheersen). Miischien iets om rekenening met te houden voor je aankopen doet. Sommige mensen hebben veel te veel instrumenten en verliezen daardoor het overzicht.

Vergeet NI's Reaktor niet, voor als het echt diep moet

Yup. Maar reken erop dat het al gauw een paar(intensieve) jaren duurt voor je iets zelf in elkaar kan puzzelen dat zich onderscheidt van een commerciele plug-in. Dus....zo rap mogelijk eraan beginnen.

Dat heb ik van anderen al zo begrepen ja;).
Ik ga hard werken om dit te bereiken!
Tot slot van rekening ben ik pas 19, dus genoeg tijd om van alles en nog wat uit te zoeken.
Echte pioneers gebruiken geen Nexus, maar zijn creatief en zoeken steeds naar nieuwe mogelijkheden en techniekjes etcetera.
Om een eigen sound te willen hebben moet je dit nou eenmaal doen.

Trouwens, ik ga liever in de diepte werken en in de breedte, kost natuurlijk dan veel meer tijd, maar waar een wil is is een weg zeggen ze toch?:)

Ik heb nu trouwens Native Instruments Komplete 8 binnen, geínstalleerd en geactiveert, heb alleen 1 vraagje : de updates van alle programma's krijg ik op mijn bureaublad en als ik ze heb geínstalleerd, kan ik ze dan weer verwijderen?

Ik zou wellicht naast nieuwe geluidsbronnen ook uitkijken naar goede fx. Ik denk dat Soundtoys interessante plugins voor je maakt.

Back