mijn nieuwe itunes release met relaxatie muziek

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Hello,

Heb er jaren aan gewerkt en nu zijn ze eindelijk allemaal de deur uit. En dan heel speciaal m'n derde EPtje dat ik volgende week op iTunes plaats is vanaf vandaag klaar.

Wat ik het liefst maak zijn toch van die nummers die een lichte identiteitscrisis hebben. Het zijn geen pop balads, het is geen wereld muziek en ook geen film muziek maar alle 3 tegenlijk.

Volledig gemaakt "inside the box" en daar bedoel ik mee mijn studio pc met sample libraries en synthesisers en cubase natuurlijk :)

Soundcloud link

Ik hoop dat ik hier wat meningen kan rapen. Alvast bedankt.

Ik kreeg aan het begin een beetje ongemakkelijk gevoel bij dat throatsinging maar dat ligt meer aan mij.. ;)
Zit nu inmiddels bij de 7e track.. a divine athmosperic trip!! :halleluja
Wat een ontzettend mooie harmonieën en melodieën.. Errug mooi allemaal :okdan:
Thanks..

dat doet al goed om te horen.

Ik wil de wel eens met vanalles experimenteren. Die throatsinging gaf mij gewoon het idee dat ik een soort van historische authenticiteit aan die eerste track kon geven, het is tenslotte mijn kijk op de geschiedenis en de toekomst van "muziek" maar dan in een new age achtige track gegoten".

Wel zweten, gewoon omdat ik de afgelopen weken 100x "expot >audio mixdown" gedaan heb in cubase nadat ik weer eens hier en daar foutjes vond of whatever.

Ik begon zelfs te twijfelen of mijn waves maximizers mij niet zaten te trollen, het is zelfs zo erg dat ik bepaalde mixes opnieuw deed gewoon omdat bepaalde maximizing shapes misliepen. Als ik dan zo'n velocity seting van één noot veranderde was dat dan weer opgelost en kon ik weer opgelucht ademhalen.

Ze moesten dat afschaffen dat masteren, zo'n thriller.

Ja het is jammer dat alles zo hard moet van tegenwoordig. Je hebt het nog heel erg bescheiden gehouden wat limiting enzo betreft.

Het klinkt lekker open. Qua stijl doet het me een beetje denken aan die Spirits of Nature CD's van eind jaren '90.

Dat zingen, zijn dit nou compleet gezongen samples of bespeelbare samples? Dat vraag ik me ook af van de fluit in track 1. Of zijn dit zelf gemaakte samples (in dat geval zou de term sample niet goed gekozen zijn).

Wow heb je er meer dan 10 jaar aan gewerkt? Ik durf bijna geen kritiek meer te geven ;) maar in het laag ontbreekt soms wel wat, met name in track 6, Mortal Angel.

nou nee, ik heb eigenlijk 10 jaar lang gewerkt aan de 3 ep's. Laten we zeggen dat de grootse hoop van die jaren gingen naar het maken van prutswerken, of versies van nummers die nogal midi achtig klonken en die ik nadat ik in 2006 alles verkocht had en alles opbouwde rond een DAW, hermaakt heb met "moderne technieken". Ik heb uiteraard ook nog andere dingen gedaan gedurende die jaren maar dat was altijd in opdracht.

Ik mix alles nogal plat en durf niet echt veel te veel bas te steken in die dingen. Ik "beluister" die dingen zelfs altijd op de meest kutte luidsprekers om te horen hoe de tracks daar kleuren. Als ze goed klinken op mijn studio monitors en ook niet te veel gezwollen frequenties heeft op "kutspeakers" dan is het goed. Al zal het op iedere speaker wel altijd ietsje anders klinken.

Heel erg mooi gedaan! :okdan:

Onder track twee heb ik net even die Gregoriaanse vocals van Sadeness Part I (Enigma) gezet... Daar moest ik sterk aan denken namelijk.

Noot: Bijna jammer dat je het new age noemt. Ik vind de kwaliteit van de tracks namelijk veel meer dan dat. Als je de structuur en de modulaties aanhoudt, maar andere geluiden en een ander arrangement kiest, zijn het zomaar ineens prachtige ballads of relaxte lounge tracks.

ja maar ik zie dat new age heel ruim, daarom ook een beetje de vervorming tussen pop, balad, en film muziek dat er bij zit, omdat ik altijd wel gedacht heb dat wereld muziek niet altijd typisch met djembe moet zijn en new age niet altijd typisch ambient met fluit.

ah BTW ook voor Skies: de samples zijn meestal dingen van omnisphere, heart of asia, spiritual voices en dergelijke. Maar soms met melodyne een beetje mee geprutst zodat ze kwa melodie en ritme in sync zijn, die dingen gaan door die plugin echt een nieuw leven lijden!

Back