Nieuwe Track: Dr. Rinkel - Out of Nature

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een track had geproduceerd dus afgelopen weekend met die regen me maar weer eens nuttig gemaakt. Zie (luister) hier het resultaat:

http://soundcloud.com/dr-rinkel/dr-rinkel-out-of-nature

Ben wederom erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Alvast bedankt voor het luisteren!

Groeten,

Dr. Rinkel

Mixtechnisch hoor ik geen gekke dingen, of het moet de hoeveelheid laag zijn... :)

Drumtrack loopt ook lekker door.

Heb je die pitchbend op de lead met de controller gemaakt of met een of andere legatofunctie? Als het het laatste is, denk ik dat het mooier is om hem wat sneller te maken. Ik mis nu een deel van sommige noten (lijkt het).

Eerlijk gezegd zie ik liever dat je je tracks maakt bij een fijn zonnetje Dr. Deze heeft namelijk een totaal andere sfeer dan ik van je gewend ben ;).

Wederom bedankt voor je reactie Dr. van Lansberg! Begrijp dat het je niet zo goed bevalt wat je hoort? Moet eerlijk zeggen dat dit ook een groot experiment voor mij was en het ligt ook niet erg in mijn straatje. Ik dacht waarom niet eens wat anders proberen.

Ik weet niet precies waar je op doelt met de pichbend op de lead?

Wederom bedankt voor je reactie Dr. van Lansberg! Begrijp dat het je niet zo goed bevalt wat je hoort? Moet eerlijk zeggen dat dit ook een groot experiment voor mij was en het ligt ook niet erg in mijn straatje. Ik dacht waarom niet eens wat anders proberen.

Ik weet niet precies waar je op doelt met de pichbend op de lead?

Nou, niet zo goed bevallen is zwaar uitgedrukt. Het ligt alleen iets zwaarder op de maag dan de andere tracks die ik van je ken. En gelijk heb je als je wat in de rondte experimenteert. Zo ontstaan immers de beste ideeën.

Die lead die er op 0:25 inkomt bijvoorbeeld, daar zit een glide in naar elke volgende noot. ik voreg me af hoe je die gefixed hebt. Ik kan me voorstellen dat je hiervoor een een pitchbend met automation hebt gemaakt. Het kan ook zijn dat er in je gebruikte synth iets van een legato-optie zit. in elk geval vind ik nu de tijd die nodig is om van de ene noot naar de volgende te komen, net iets te lang. Bij dat repeterende leaddingtje hoor je dat goed op elke tweede noot bijvoorbeeld. Die tweede noot wordt door de langere "aanlooptijd" net niet gehaald.

Ik begrijp wat je bedoelt met die glide. Op de synth die ik gebruikt heb zit een knopje om de glidetime aan te passen. Ik ga daar maar eens even aan sleutelen.

Misschien goed om te weten, ik ben weer met een stuk luchtigere track bezig!

Bedankt voor je reactie!

Back