K2500 defecte effectsectie?

Mika_K2500

Never enough synths
Beste mensen,

ik heb een probleem met mijn K2500,

Als ik een sound gebruik waar een effect onder zit klinkt deze vals, wanneer ik echter het effect op 0% wet instel klink het weer normaal, alleen dan mis ik het effect wel. zonder effecten klinkt de sound zo droog.:erm:

Nu is het zo dat het effect niet altijd vals klinkt. het is net alsof de processor (geen idee of dit iets met VAST o.i.d. te maken heeft) een humeur heeft, doms vals soms niet. maar als het even goed gaat wordt deze na verloop van tijd weer vals. dit is erg irritant zeker tijdens studio opnames en live.

het gekke is wel, dat ik hier in de "song" modus geen last van heb, dan doen alle effecten het gewoon!

Komt iemand dit probleem bekend voor? of weet iemand hoe dit op te lossen is? ik vind het erg jammer zeker aangezien het gewoon een perfecte synth is in mijn ogen.

ik hoor het graag! alvast bedankt!

Stelt het probleem zich nu pas ?
Ik zou eens een hard reset proberen. (eerst programs opslaan op disk of scsi) .
Ik had vroeger een K2000 die soms ook raar begon te doen en dat was na een hard reset steeds opgelost.
Succes !

Inderdaad een reset of batterij eruit halen en stroom eraf, dan worden de effecten opnieuw gevuld met de correcte parameters. Het kan zijn de parameters corrupt zijn geraakt door niet voldoende spanning...

Even resetten , bij de opstart Exit indrukken dan het menu volgen,
ook is het mogelijk om het systeem opnieuw te laden :)
Ik heb trouwens diverse onderdelen voor de K2500 , als het goed is ook een moederbord
mocht het probleem zich blijven voordoen.

Bedankt voor jullie hulp guys, ik zal het vanavond even proberen. misschien is het ook een goed idee om nieuwe batterijen te plaatsen? deze lijken er al een tijdje in te zitten.

Even resetten , bij de opstart Exit indrukken dan het menu volgen,
ook is het mogelijk om het systeem opnieuw te laden :)
Ik heb trouwens diverse onderdelen voor de K2500 , als het goed is ook een moederbord
mocht het probleem zich blijven voordoen.
Het systeem opnieuw laden zeg je? hier heb ik nog niet eerder van gehoord, weet je hier toevallig meer over? dan zal ik dat ook eens proberen :)

Ik heb geen idee van dat KDFX is eerlijk te zijn. Ik heb mijn K2500XS gekocht in mei en sindsdien alleen maar een factory reset gedaan, verder gewoon muziek mee gemaakt. Ik zie ook allerlei OS varianten met ROM opties, ook hiervan weet ik niet of dat allemaal in mijn K2500XS zit.

Oke ik zal je even helpen :)

Power on en dan meteen EXIT drukken , dan kom je in het Boot Loader menu ,
navigeer nu naar Run Diags en druk op OK.
en vervolgens druk nog een keer op OK .

Als het goed is zit je nu in Diagnostic , en navigeer je naar KDFX Option en druk je op OK ,
hier zie je of er een KDFX Board in de K2500 zit.

Bij de terugkeer in Diagnostic kun je ook Sound Rom proberen , hier
kun je zien welke Rom Boards er in de K2500 zitten .
Tevens kun je in Boot Loader ook een Hard Reset doen.

om uit Boot Loader te komen Power Off of Run System .

Succes :okdan:

Super! :)
Ik heb geen KDFX en alleen Base ROM.
De hard reset is gedaan.
Nu heb ik ook even de batterijen doorgemeten, die zijn nog ok.

na het inschakelen werkte alles even perfect. voor 1 minuut dan, nu geven de effecten weer valse tonen mee aan de sound...

Ik zal vandaag even de updates op een floppy zetten en dan nog maar eens proberen. als dit niet werkt wordt de kans steeds groter dat het een hardware fout is... :(

bedankt voor je hulp!

Oke ik zal je even helpen :)

Power on en dan meteen EXIT drukken , dan kom je in het Boot Loader menu ,
navigeer nu naar Run Diags en druk op OK.
en vervolgens druk nog een keer op OK .

Als het goed is zit je nu in Diagnostic , en navigeer je naar KDFX Option en druk je op OK ,
hier zie je of er een KDFX Board in de K2500 zit.

Bij de terugkeer in Diagnostic kun je ook Sound Rom proberen , hier
kun je zien welke Rom Boards er in de K2500 zitten .
Tevens kun je in Boot Loader ook een Hard Reset doen.

om uit Boot Loader te komen Power Off of Run System .

Succes :okdan:
na alles geprobeerd te hebben zijn de effecten nog steeds vals...
het is dus een hardwarefout :(

weet jij toevallig in welk board de effectensectie zich bevind? of is het handiger om mijn K2500 bij synthrepair langs te brengen?

na alles geprobeerd te hebben zijn de effecten nog steeds vals...
het is dus een hardwarefout :(

weet jij toevallig in welk board de effectensectie zich bevind? of is het handiger om mijn K2500 bij synthrepair langs te brengen?

Haal voor de zekerheid nog even de backup batterij voor een nacht eruit plus je eventuele ram geheugen
Dan de backup batterij de volgende dag terug plaatsen even zonder
ram geheugen en dan opstarten :)
Er zijn 2 uitvoeringen van de K2500 namelijk 1 met 30 pins geheugen en 1 met 72 pins , kijk even welke je hebt .
Trouwens is het een rack of een Toetsen versie

Dus dan is het een kwestie van de (X dus 88 toetsenversie) open schroeven, als het goed is klapt het voorpaneel open net als een "motorkap"nietwaar? (veel synths waaronder nord, roland, korg e.d. gebruiken dit ook)

ik bezit uitvoering: K2500XS (spampler versie) zou dit dan de 72 pins versie zijn?

maar ik zal even kijken welke schroefjes los moeten om hem open te klappen.

en de batterij heb ik er gisteren alvast uitgehaald, woensdag ga ik ermee aan de slag!

ik las ook op een ander forum dat het een bekend kwaaltje is bij de K2500: http://www.gearslutz.com/board/elec...03448-kurzweil-k2500r-problem-distortion.html

Kurzweil support heb ik ook al gemaild :)

Ik heb de X versie en mijn eigen K2500 vaker open gemaakt, het is niet gemakkelijk. Kijk vooral uit met het beschadigen van de schroeven, een goede schroevendraaier is nodig. Stuur even een pb met je email adres, ik heb nog ergens een scan van de installatie van een module. Dan zie je stap voor stap wat je moet doen, helaas niet voor beginners...

Ik heb de X versie en mijn eigen K2500 vaker open gemaakt, het is niet gemakkelijk. Kijk vooral uit met het beschadigen van de schroeven, een goede schroevendraaier is nodig. Stuur even een pb met je email adres, ik heb nog ergens een scan van de installatie van een module. Dan zie je stap voor stap wat je moet doen, helaas niet voor beginners...
ik heb al wat ervaring met elektrotechniek e.d. dus ik hoop dat ik het snap :)
ik zal je het adres sturen.

Ik heb nooit de K2500X gehad maar bij de K2600X zit aan de onderkant een klep daarachter zit de batterij en het geheugen :)

Ik heb nooit de K2500X gehad maar bij de K2600X zit aan de onderkant een klep daarachter zit de batterij en het geheugen :)
Hetzelfde bij de K2500X :) en ik heb van Synclavier een handleiding gekregen wat betreft het openen van de K2500 :D

De XS is zowel in een 30Pins als 72Pins uitvoering , dus tel de pins even zou ik zeggen :)

Dus dan is het een kwestie van de (X dus 88 toetsenversie) open schroeven, als het goed is klapt het voorpaneel open net als een "motorkap"nietwaar? (veel synths waaronder nord, roland, korg e.d. gebruiken dit ook)

ik bezit uitvoering: K2500XS (spampler versie) zou dit dan de 72 pins versie zijn?

maar ik zal even kijken welke schroefjes los moeten om hem open te klappen.

en de batterij heb ik er gisteren alvast uitgehaald, woensdag ga ik ermee aan de slag!

ik las ook op een ander forum dat het een bekend kwaaltje is bij de K2500: http://www.gearslutz.com/board/elec...03448-kurzweil-k2500r-problem-distortion.html

Kurzweil support heb ik ook al gemaild :)

De XS is zowel in een 30Pins als 72Pins uitvoering , dus tel de pins even zou ik zeggen :)
ik hoefde niet te tellen gelukkig stond het er gewoon op: 72 pins :)
kurzweil support zei dat de batterij er een halfuurtje uit moest en dan proberen op te starten, zo zie je maar weer waar zo'n forum goed voor is, jullie weten het zelfs beter dan kurzweil.

Haal voor de zekerheid nog even de backup batterij voor een nacht eruit plus je eventuele ram geheugen
Dan de backup batterij de volgende dag terug plaatsen even zonder
ram geheugen en dan opstarten :)
Er zijn 2 uitvoeringen van de K2500 namelijk 1 met 30 pins geheugen en 1 met 72 pins , kijk even welke je hebt .
Trouwens is het een rack of een Toetsen versie
En vervolgens na opstart zonder ram de chips weet terugzetten?

Back