ginko synthese fuzz

Na een lange tijd puzzelen!
P1010951.jpg

ik heb de behuizing nog even aan laten passen voor de plek van de schakelaar, dinsdag liggen 2 testexemplaren bij mij in de brievenbus. Ik ga ervan uit dat ze dan goed zijn. heb nu 5 printplaten liggen en ook voor net zoveel onderdeeltjes dus de eerste 5 (3 doosjes en 2 pedalen) zijn eind volgende week beschikbaar voor de liefhebbers om te testen en 1 voor de naambedenker.
Door het vele finetunen is de extreme lompheid die het geluid in eerste instantie had verloren gegaan naar een veel muzikaler geluid. Heb zitten twijfelen of ik voor ongetemd lomp of een verfijnder muzikaal geluid moest gaan met het afstellen van de filters... misschien een kleine oplage maken met een meer brullend karakter als er liefhebbers voor zijn. maar ja "it's in the name".... stradivarifuzz

grappig, dat hout. de warmte van een strijk (zaaggg) viool. net zo als de Stravarius.

je zou iets kunnen doen met de kleuren van een viool: gelakt roodbruin hout en zwart ebbenhout.
en dan de lichte kleur van de kam. en ook de F-gaten kan je nadoen. maar ik zie wel wat je er zelf van heb gemaakt straks.

kan ik nog kiezen in kastje of pedaal-model?

EEEHhhhmmm .......
Ik lees wel leuke berichten en zie mooie plaatjes hoe die eruit komt te zien.
maar ik kan nergens een mooie mp3 beluisteren !!!
En dat is zo langzamerhand wel een beetje verplicht ;)
Ook je website geeft geen voorbeelden op mp3.
[ zefls zombo.com geeft meer info]

EEEHhhhmmm .......
Ik lees wel leuke berichten en zie mooie plaatjes hoe die eruit komt te zien.
maar ik kan nergens een mooie mp3 beluisteren !!!
En dat is zo langzamerhand wel een beetje verplicht ;)
Ook je website geeft geen voorbeelden op mp3.
[ zefls zombo.com geeft meer info]

maar met zombo.com kun je alles :P
nee er is een website in de maak door www.studiowith.nl met alles wat er op en eraan!

kan ik nog kiezen in kastje of pedaal-model?

ja dat kan zeker, echter heb ik op dit moment twee pedaal-behuizingen als proef uit de fabriek. heb ze vanmorgen gespoten en morgen ga ik de tekst erop bedrukken en aflakken. Ik heb al meerdere verzoekjes voor pedaal versies liggen dus ik ga als deze bevallen er 10 bij laten maken.
laat maar weten welke van de twee je wilt.

ja dat kan zeker, echter heb ik op dit moment twee pedaal-behuizingen als proef uit de fabriek. heb ze vanmorgen gespoten en morgen ga ik de tekst erop bedrukken en aflakken. Ik heb al meerdere verzoekjes voor pedaal versies liggen dus ik ga als deze bevallen er 10 bij laten maken.
laat maar weten welke van de twee je wilt.

den pedaal graag! voor mijn hele setup met meerdere pedalen het meest logischiest.

ziet er prettig en aantrekkelijk uit trouwens. Niet modern-schreeuwerig maar juist een soort vintage 'duits' 1940 studio-console. een rond metertje met wijzer zou goed staan. en ook een geel rode 'Achtung: hochspannung!" sticker.

ben zeer erg benieuwd!

toevallig op het moment een Hohner Les Paul model gitaar aan het oplappen. die wordt ook donker bruin hout. past er goed bij.

Ziet goed uit zeg, ben benieuwd naar de geluidsresultaten :okdan:

ik vind het moeilijk om er zo iets over te zeggen. het klinkt in iedergeval niet slecht maar ik heb geen ervaring en kijk op een fuzz over een vintage orgelsound.
zodra ik mijn exemplaar in bezit heb zal ik hier een demo met electrisch gitaar neerzetten!

Ik heb nog niet geluisterd...komt nog als ik thuis ben.

Toen ik naar de laatst geposte foto keek viel mijn oog natuurlijk meteen op het meest linker pedaal in de middelste rij van het pedalenbord op de achtergrond.
Dat is denk ik een Shin Ei / Companion Fuzz Wah ?

Zo ja: hoe vind je dat pedaal?
Ik ben erg benieuwd hoe de stradivarifuzz klink. Mede omdat ik de Shin Ei Fuzzen nogal hoog heb zitten ;)

ja dat is idd een shin ei! de shin ei klinkt erg goed op gitaar maar op orgel klinkt ie mijns inziens wat minder, het geluid zwakt af en gooit er vooral een bak ruis overheen. ik oordeel hier enkel over het fuzz gedeelte, de combinatie met wah maakt m wel erg expressief en goed. Dus als ik zou kiezen tussen de shin ei en mijn fuzz zou ik voor de shin ei gaan vanwege de wah maar of dat nog steeds t geval is als ik mijn fuzz voor een wah pedaal zou zetten weet ik niet omdat ik dat nog niet heb geprobeerd. mijn fuzz klinkt voller en heeft meer mogelijkheden, maar ja ik mis dan weer de wah. Volgens mij heb ik hier in dit draadje al eerder mn secret weapen van mn fuzz prijsgegeven... er zitten twee fuzz circuits in waarvan de eerste een licht octaver geluid geeft waardoor het tweede fuzzgedeeldte m smeriger maakt. Dit klinkt ook erg fijn en bruikbaar op gitaar maar ik ga t circuit nog een beetje aan passen omdat ik erachter kwam dat de octave erg volume gevoelig is. ik ben zelf een synthesizer persoon en heb m ook met dat in gedachte gemaakt. maar ik moet de gevoeligheid voor de octaver aanpassen om m wat strakker te maken voor snaarinstrumenten. dus nog een klein puntje. mijn idee is om de input weerstand te verhogen, input gain iets te verlagen, het eerste filtergedeelte ook tweakbaar te maken door 1 van de twee volume pots op te offeren. oftewel nog even wat werk te doen om m nog verder te optimaliseren.

ow en idee voor een tweede aanpassing is (mede eigenlijk met de shin ei in gedachte) om een expressiepedaal input te maken voor de dirtknop. echter is het ding nu al zo volgebouwd dat t best wel wat werk is om ze in elkaar te zetten dus misschien laat ik dat achterwege

[edit] ik heb even in de soundcloud file gezet wat ik aan t doen ben met de knoppen [edit]

Laatst gewijzigd:
ik wil een kleine oplage maken en de behuizing laat ik op maat maken in een fabriek dus was vanuit dat perspectief wel benieuwd of er hier mensen zijn die wel geïnteresseerd zouden zijn in zo'n pedaal zodat ik een inschatting kan maken hoeveel en dat ik zometeen niet met een berg behuizingen de muur zit te versieren. Ik heb namelijk op dit moment geen idee hoeveel ik er zal gaan maken.

Back