Dubspot tutorials

saxo

Stamgast
Hallo,

kwam deze site tegen met heel veel goede courses over sound design & mix tips etc voor dubstep ! op hun blog staan ook heel veel gratis filmpjes

http://www.dubspot.com/

ze behandelen hier voornamenlijk dubstep maar weet iemand of er ook een soort gelijk iets is voor house muziek ?

Grt saxo

ze behandelen hier voornamenlijk dubstep maar weet iemand of er ook een soort gelijk iets is voor house muziek ?

volgens mij doen ze wel meer dan alleen dubstep behandelen. Tech house, progressive, etc. Maar ook sounddesign en production skills.

Pointblank online is ook actief in dezelfde markt.

Ja maar jouw mening ken ik nu ondertussen al, je zei net hetzelfde van die massive lessen..
Ik heb die dan toch gekocht voor 37euro en ik heb 6uur video gekregen over de volledige werking van massive + het creëren van bepaalde geluiden.
Wat ik daar bijgeleerd heb in 6uur is veel beter dan fucking youtube 'kijk zo maak je dit geluid na en ik vertel je lekker niet hoe dat komt (geluidtheorie) en ik doe het nog eens met 10 verschillende soorten software....'
Ik ben ondertussen dat soort tutorials wel zat dat. En ja er zitten goeie dingen tussen maar in de tijd dat ik ze eruit filter en bekijk ben ik al gaan werken en heb ik gewoon professionele tutorials gekocht en bekeken.

Ik vroeg enkel ofdat er iemand al ervaring meehad. :p

Er staan genoeg gratis lessen op Youtube, bespaar je het geld.

Klopt, maar staat ook veel onzin en troep tussen
Daardoor zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik heb in het verleden verschillende betaalde tutorials doorlopen.
Ik vind het wel degelijk een toevoeging.

Soms idd erg duur. Point Black bijvoorbeeld kan (wil) ik niet betalen.
Het is wel gewoon hobby voor mij.

Paul

Jij hebt 37 euro voor een manual betaald? Krijg je die er niet gratis bij?

Maar ik hou mijn mond al.

Het is toch anders (en leerzamer) als dat middels een tutorial wordt gedaan.
Lang niet alles staat in een manual en subtiele tips en handigheidjes kun je daarin vaak helemaal niet kwijt.

Maar waarom (altijd) zo negatief over betaalde tutorials?

Paul

Wtf, tuurlijk niet voor een manual, een manual neem ik zelf altijd door maar het gaat altijd dieper dan een manual en het gaat ook 3u over sound design van bass tot kicks tot leads..
Dankje voor de steun paul. ;)
En nu iemand die antwoord op de vraag aub.
Heeft er iemand al ervaring met dubspot?

En als je jong bent zoals mij (Hogeschool) dan kan je na de gewone studie nog veel richtingen uit.
Daarmee bedoel ik in de geluidbranche en dan is het wel een goede investering.
De ene is geïnteresseerd in fancy auto's en iphones,.. en de andere wil zijn geld dan in dingen investeren die hem dan interesseren. Zoals bijvoorbeeld alles rondom geluid.
Dat is mijn mening.
En bami wat denk jij hierover?

Ik zeg gewoon doen, mijn zoontje heeft gitaarles je wilt niet weten wat dat kost op jaarbasis......
Als je tijd ook beperkt is zoals mijn geval kan een betaalde tutorial veel tijd schelen, versneld je leercurve.
Toen ik een jaar geleden mijn hobby weer oppakte heb ik een abonnement genomen op Sonic Academy. Niet alles is goed maar goh wat een hoop kleine tips tussen de regels door.
Ik werk in de branche voor online leren en 35 euro voor een paar uur les is echt niet veel....

Back