Hulp bij stemgeluid verminderen in bestaand nummer

sander

_
Ik moet voor een feestje wat doen met het bekende nummer Blue Moon van the Marcels (of Platters).
Nu heb ik de instrumentale versie wel gevonden, maar daar staan de back vocals nog in. Dat is prima, maar de tekst "blue moon" is niet handig. Is dit op 1 of andere manier wat te dempen zonder de muziek te veel aan te tasten. Gaat vooral om de eerste 20 sec van het nummer.

Iemand die een poging wil wagen?

http://home.telfort.nl/~smeyer/Blue Moon_Instrumental.mp3

Bij voorbaat dank.

Als een voice-killer zou werken, zouden veel studio's werkloos zijn.
Heel af en toe kun je geluk hebben met het verwijderen van stemmen.
Maar meestal is een goed afgemixte midifile of karaoke-versie.nl het meest realistische alternatief.
Als het toch maar voor eenmalig gebruik op een feestje is, zou ik voor het laatste kiezen en niet beknibbelen op 1,99 euro...

Ik heb het geprobeerd met mashtastic spectrum isolator noem ik het maar.

de stemmen zitten dusdanig in de mix dat de rest er ook grotendeels inzit.
De opname is wel zeker stereo, dat zie je maar heel wijd is het echt niet.
Het achtergrodnkoortje kan ik wel ietsje weghalen en ook de lage stem maar wat er dan in het midden overblijft is mp3 geruis wat geen naam mag hebben.

Dus helaas.

Ik ken de track niet, maar wat gebeurd er als je de goedkope karaoke band op jou instrumentaal legt. Als je daar een beetje balans in brengt, is je karaoke band niet meer zo nep, en ligt je tekst zowiezo wat dieper in de mix omdat je dat kanaal los kunt eq'en.

Dat werkt natuurlijk alleen als beide versies echt hetzelfde zijn.....

Back