Korg Electribe EMX defect

connected

Stamgast
Wou vandaag de Korg aanzetten maar er is iets mis.
Het lcd schermpje geeft alleen licht evenals de ledjes van de buizen. Verder geen geluid. Nu zie ik dat gloeidraadjes in de buizen licht gloeien wat ik niet eerder gezien heb. Kan ik hieruit concluderen dat de buizen defect zijn? Waar kan ik andere buizen makkelijk verkrijgen?

Als buizen defect zijn dan hoor je nog zacht geluid te hebben!
Ik heb veel buizen apparatuur gehad waar buizen versleten waren maar dan hoor je nog geluid te hebben.
je kan ook buizen uithalen dat is zelfde zeg maar wanneer buizen stuk zijn.

Laatst gewijzigd:
Ik zit nu ook te overwegen om de Korg weer nieuw aan te gaan schaffen.. Erg fijn apperaat raak hier mijn hele leven niet op uitgekeken
Heb hem destijds nieuw aangeschaft maar na al die uurtjes is die ook best versleten.
Maar toch zou ik graag de oorzaak willen weten.... Laten repareren zou gauw te kostbaar zijn voor zo'n oud versleten Korgje dus misschien kan ik het zelf maken.

Nog even de problemen op een rijtje:
*Geen geluid, wel een normale ruis als je het volume omhoog draait
*display licht op maar geen letters en getallen.
*led lampjes werken niet . Alleen de show ledjes bij de buizen werken wel
* De gloeidraadjes in de buizen gloeien licht op

Ga hem binnekort maar eens open draaien kijken of er nog ergens zekeringen zitten

Met een beetje geluk is er alleen ergens een connector los.
Even opschroeven dus

de buizen zullen het niet zomaar zijn, vooral niet als je deze kan mixen.
Hoe je de fouten beschrijft een chip die niet (goed) functioneert. Kan inderdaad zoals BIAM zegt een losse connector zijn.

Open schroeven en goed kijken wat je ziet. losse verbindingen, zwart op de banen of componenten, connectors scheef of los? niet zomaar iets aanraken het is waarschijnlijk allemaal smd spul.

Als je iets vreemds ziet een fotootje maken en even in dit topic posten ;)

Ik heb de korg helemaal uitelkaar gehaald... Alle stekkerverbindingen knoppen zorgvuldig ingespoten met contactspray..... Kon ook geen connector vinden die los zat..... Nu is het wel weer een mooi schoon apperaat alleen hij doet het nog steeds niet...
Hoe duur zou het kosten om te laten maken?

Er zitten een aantal reparateurs hier op het forum die niet duur zijn en goed werk leveren.

Als je in de buurt van Eindhoven komt kan ik er eventueel ook naar kijken.

Back