aaaaagh ...
Ik kwam er bij een bezoekje vorige week pas achter dat Technica gaat sluiten. Begrijpelijk, maar wat zonde.

Ook voor mij de winkel voor allerlei losse elektronische onderdelen, van kabels en stekkers tot encoders en IC's. Heel fijn is ook dat je er met een bestaand onderdeel naar toe kunt om meteen te laten zien wat je nodig hebt.
De eerste keer dat ik er binnenkwam heb ik het echt als een museum ervaren. Inderdaad als "wauw, zo ging dat een halve eeuw geleden dus nog". En elke keer daarna blééf het een museum met een vriendelijke en zeer geduldige Frits, die veel kennis van zaken heeft en samen met het interieur stil is blijven staan (positief bedoeld vooral!).
Het is alleen dankzij het feit dat het pand al lang is afbetaald, dat hij nog van zijn zaak kan leven en dan nog vrij sober ook. Na mijn eerste bezoek had ik het idee dat ook deze winkel geen eeuwig leven beschoren was, maar gelukkig bleef het nog jarenlang bestaan. Helaas is nu dan het eindstation voor Technica gekomen.
Nijmegenaren zullen het voortaan vooral van het internet moeten hebben, willen ze nog aan specifieke onderdelen komen. Maar voor leken is het lastig daar de knowhow te vinden, laat staan de behulpzame service die hen precies kan vertellen wat ze nodig hebben.
klik voor vergroting: