Nieuwe Track: Dr. Rinkel - Watch Again

Wouw, klinkt tegek! Ik ben wel erg benieuwd met wat voor software je dit hebt gemaakt. En dan vooral wat betreft de drums, want die klinken echt heel erg lekker

Wouw, klinkt tegek! Ik ben wel erg benieuwd met wat voor software je dit hebt gemaakt. En dan vooral wat betreft de drums, want die klinken echt heel erg lekker

Ik heb de track gemaakt op de Ipad2 met Nanostudio. De drums zijn gesampled door iemand op het forum van Nanostudio. Weet niet precies van welke drumcomputer ze komen.

Bedankt voor je reactie!

Klinkt ook goed:okdan:Waarom nog in duur materiaal investeren(met een beetje ironie)
Muziek kan ik ook waarderen.

De sfeer is meestal een toevalstreffer.

Ik zal niet beweren dat je een leugenaar bent, maar dit geloof ik niet :). Als je consequent een zekere sfeer in je tracks creëert, is dat geen toeval. Misschien onbewust, maar zeker geen toeval.

Of om in de woorden van Finkers te spreken: "Als een epilepsiepatiënt elke dag om half vier een toeval krijgt, noem ik dat geen toeval meer".

de sound overweldigt me niet en het is net iets te braaf voor mijn smaak
muziek mag wel kabbelen, maar t moet wel interessant blijven
ik kan de sfeer wel waarderen verders sekers

In het begin vind ik de piano qua sound een beetje cheap klinken. Later lost dat wat meer op in de mix en is het minder storend. De kick is meer een droge tik dan een kick. Sowieso zouden de drums wat mij betreft wat helderder mogen klinken. Het sfeertje is oké, dan dan weer wel.

Ik zal niet beweren dat je een leugenaar bent, maar dit geloof ik niet :). Als je consequent een zekere sfeer in je tracks creëert, is dat geen toeval. Misschien onbewust, maar zeker geen toeval.

Of om in de woorden van Finkers te spreken: "Als een epilepsiepatiënt elke dag om half vier een toeval krijgt, noem ik dat geen toeval meer".

Haha, daar heb je ook gelijk in. Bedoelde eigenlijk dat ik meestal soms wel 10 of 20 probeersels maak voordat ik de voor mij juiste sound te pakken heb.

In het begin vind ik de piano qua sound een beetje cheap klinken. Later lost dat wat meer op in de mix en is het minder storend. De kick is meer een droge tik dan een kick. Sowieso zouden de drums wat mij betreft wat helderder mogen klinken. Het sfeertje is oké, dan dan weer wel.

Het is inderdaad een erg cheape pianosound, gewoon een sample die gepitched wordt. Beter heb ik helaas niet. Moet maar eens gaan denken om mijn muzikale escapades te gaan voortzetten met andere middelen anders dan mijn Ipad. MAar dat is voor later zorg, nu weer verder met een nieuwe creatie.

Bedankt voor je reactie!

Back