Welcome again [Feedback gevraagd]

Nee, nog niets mee gedaan... Ik had het idee (net als een aantal lieden hierboven) dat die snares die ertussendoor piepen, in elk geval in de break wel wat minder zouden mogen. Maar ja, nu begin ik weer te twijfelen... :D Fijn dat je die drums weet te waarderen. Ik heb daar de laatste tijd meer aandacht aan besteed en dat verschil hoor je in de track gelukkig terug.

Je hebt een goed oor McGyver :okdan:. Ik heb inderdaad een heel klein beetje reverb op die bass gezet (15%, time 1.00). Het kan ook zijn dat je een flanger over die bass hoort. Ook dat maakt hem op momenten wat ruimtelijker. Vond ik wel lekker. En als die jazzcombobassisten het niet waarderen, daarover praat ik dan te zijnertijd wel weer met ze. ;)

Dank weer eens voor het luisteren en de feedback. Much appreciated.

Mainstream lounge track. Geslaagd. Niks meer aan doen. Meer van dat en je kan een CD compileren.
Anderzijds : luister eens naar de muziek van mijn goede vriend Sven van Hees.

Op een of andere manier slaagt hij er telkens in om net die extra dimensie in zijn lounge muziek te stoppen.
Dat heeft hem uiteraard wel een plaats tussen de groten bezorgt...

Enneuh Dokter, dat kan jij ook !

sKeLeTvM, steun en toeverlaat in duistere tijden... :okdan:

Ben nu naar Van Hees aan het luisteren. Fijne muziek maakt die man idd. Wat ik op mijn zolderkamertje op mijn peeceetje doe, is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met wat hij maakt. Ik hoor wel wat je bedoelt, maar dit is voor mij onhaalbaar... Mag ik het vergelijken met een oude voetbal die ik op straat heb gevonden en tegen welke ik een beetje loop te trappen waarbij ik hoop dat ie via de muur weer in mijn voeten belandt. Dan komt er iemand langs die zegt dat ik met wat oefenen met de jongens van Barca kan meespelen.

En leren kan natuurlijk iedereen, maar ik ben net een jaar bezig en ben 40. Ja, natuurlijk zou ik het gaaf vinden om snel te leren en te ontwikkelen, maar mijn realisme zegt me dat het al mooi is, als ik op SF af en toe positieve kritieken in ontvangst mag nemen. ;)

Hoe dan ook, thanks voor de heads up. Ik ga eens even kritisch luisteren naar de groten der aarde. Misschien kan ik ontdekken wat hun geheim is (naast talent en doorzettingsvermogen).

:peukie:

Beetje positief blijven DR vL :) ik hoor duidelijke potentie hier en meneer van Hees heeft misschien een hele vette studio maar het gaat natuurlijk om het idee en kunde (dat kan je nergens kopen) en dat heb je imo ...... maw Goed bezig

tot 2:45 klink hij buitengewoon goed ,excellent zelfs,maar dan loopt het mis,de mood veranderd te fel voor mij

excellent zelfs

Da's teveel eer :halleluja.

Maar je toevoeging vind ik belangrijker. Vaak begin ik aan een track met een simpel idee, een simpel loopje. Dat wordt dan met wat variaties uitgebouwd. Los daarvan maak ik dan met de belangrijkste instrumenten een ander thema dat ik dan aan het eerste plak. Omdat ik tijdens het bouwen zo ontzettend veel naar die thema's luister, hoor ik op een gegeven moment de samenhang niet meer zoals een ander die wel hoort.

Nu is het zo dat ik mijn eigen muziek vaak mooier ga vinden wanneer ik er vaker naar luister. Dus mijn advies: beluister deze track gewoon nog een keer of 10 :D.

Maar zonder gekheid, dank voor je feedback. Ik probeer daar bij een volgende track toch wat meer rekening mee te houden. Eerst de thema's even aan een aantal anderen laten horen, en dan verder bouwen. Thanks!

Back