Dozart - Hypnotic Psytrance

Dozart

Ouwe rot
Op een best wel stevig tempo...
De track begonnen op 136 BPM, daarna 'm nog rond de 140 gehad, 142, een tijdje 145. Maar ik bleef steeds terug komen op de 148, eenmaal gevonden. Vind ik deze track 't toch het lekkerst op doen.
Ik durf 'm wel te posten nu.
Maar wellicht nog zat ruimte voor verbetering, dus ben heel benieuwd naar eventueel feedback!
Tracktitel nog geen idee.
Sferisch en hyptonic.

:dj::biertje:

Weer ff een update gedaan.
Subtiele boost rond de 260 hz gedaan. Subtiel, maar maakt wel een belangrijk verschil in de energie en drijvende kracht. :)
Verder waren sommige sounds nog wat schel en scherp. Wat ingedamd met Fabfilter Q3. Ach ja, en nog hier en daar wat dingetjes.

Weinig reactie tot nu toe. Hopelijk geen slecht teken. :P

Weer een update gedaan. We zitten bij de laatste loodjes...
Zoals die nu is, is ie ongeveer denk ik wel hoe ik 'm wil hebben.
Zoals ik 'm op een festival zou willen laten horen.

FEEDBACK WELKOM!

laat eens wat horen joh, stelletje lullo's!

Er gebeurd zoveel dat de snare bijna niet meer hoorbaar is. Deze zou wel iets meer punch kunnen gebruiken.

Heb er net weer eens even aan gezeten na 'm een paar dagen niet geluisterd te hebben. Ben sinds vandaag ook een trotse bezitter van de nieuwste Sennheiser HDB 630! De koptelefoon die ik zocht!! haha
Hij legt iig dingen echt goed bloot. Maar goed, na 1 dag is natuurlijk ook wel tricky.
In ieder geval ' er gebeurt zo veel' beschouw ik steeds minder als een compliment eigenlijk. Zeker in het middenstuk is dat echt niet de bedoeling en doet dat afbreuk aan de space die ik probeer neer te zetten. Dus daar alvast aan gewerkt. Overbodige shit zo veel mogelijk rausch. (en SC-update gedaan dus) Maar morgen overdag weer ff verder! Zou zonde zijn 'm niet super vet te willen krijgen toch.

Hi, het is niet mijn genre maar het klinkt goed en ik kan het prima aanhoren.
Het heeft een behoorlijke drive en energie.
Mooi die sound fx.
De tempovertraging en daarnaa weer opbouw vind ik ook erg cool.
Heb ik ook eens in één van mijn songs gedaan:

Technisch lijkt het me gewoon in orde maar je zou deze natuurlijk goed hard moeten horen op een groot soundsystem om dat beter te kunnen boordelen.

Lijkt me een dik in orde psy-trance track. Tof die vertraging en die leipe break. Misschien dat 'ie net na de break bijna wat overstuurt ofzo aan het rechter oor..weet niet of de allerlaatste sectie echt wat toevoegt, of dat 'ie al af is zonder.

Hi, het is niet mijn genre maar het klinkt goed en ik kan het prima aanhoren.
Het heeft een behoorlijke drive en energie.
Mooi die sound fx.
De tempovertraging en daarnaa weer opbouw vind ik ook erg cool.
Heb ik ook eens in één van mijn songs gedaan:

Technisch lijkt het me gewoon in orde maar je zou deze natuurlijk goed hard moeten horen op een groot soundsystem om dat beter te kunnen boordelen.

Thnx man! Zal 'm zo eens luisteren...
Ben benieuwd.

Lijkt me een dik in orde psy-trance track. Tof die vertraging en die leipe break. Misschien dat 'ie net na de break bijna wat overstuurt ofzo aan het rechter oor..weet niet of de allerlaatste sectie echt wat toevoegt, of dat 'ie al af is zonder.

Ook thnx! Tof om te lezen. Dat oversturen hoorde ik ook ietsjes heel subtiel als ik er goed op let. Was me niet opgevallen. Ik heb geprobeerd het eruit te werken. Of hoor je het nu nog steeds (versie geupdate)?
Ik had nogal problemen met die LFO van Serum 2. Daar zat iedere keer een lelijk phase-achtige distortion of iets in wat super kut was om erachter te komen wat ik er nou aan moest doen. Misschien is het dát wat je hoort. Maar hopelijk niet :P Anders stond de sub-osc iets te hard. Dat heb ik nu een paar procent zachter gemaakt. Hopelijk is het daarmee weg.

En voor de rest wat meer hoog voor de helderheid nog ge-EQ's net op het masterkanaal.

Ik denk dat de track nu wel af is verder. Tenzij er nog wat mensen wat dingen horen natuurlijk.

Oh ja, en of allerlaatste sectie (neem aan dat je daarmee bedoeld het stukje waar de beat er nog een keer in komt ergens iets na 7:30?) nog echt wat toevoegt of dat ie niet gewoon klaar is daar. Tja, das een goeie..... Ga ik nog ff bekiek'n. ;)

Ik heb de inkorting gedaan. Beter zo! Idd was ie daar al gewoon af =)

De oversturing ook volgens mij nu in de kiem gesmoord. Zeggut maar!

De inkorting toch weer iets verlengt met een rustig outro'tje.
Plus een cool effect ontdekt vandaag om sounds beter mee te focussen.

En ontdekt dat die HDB 630 bekabeld en met de ANC uit echt een ware audiofiele geluidskwaliteit to the max geeft! Dan hoor je alles wel echt in extreem gedetailleerde resolutie zeg, wow. Nu weet ik wat men met die term bedoelt. En daarmee dus lekker bezig geweest de boel mooi af te mixen.

Leuke track Ron (Ron toch?) Over de mix zeg ik niets want je bent zelf al zo kritisch en goed met die dingen.
Het gebeurt me nog wel 'ns dat ik af en toe een smile op m'n gezicht krijg als ik naar tracks van jou luister en ook deze weer door de geinige ideetjes die er in zitten.
Bijv dat subtiele geluidje wat kort bij 1.10 klinkt en bij 1.15 wat langer terugkomt wat even later echt een langer onderdeel wordt in de track en verderop bij 4.25 als het tempo zak en even later weer oploopt en dan de bas die wat later dan weer alle kanten opgaat, goede ideëen allemaal en bij elkaar weer een lekkere track.
Is dat subtiele geluidje Collision misschien, daar lijkt het wel op?

Ik vraag me nog af; je zit vaak in de richting van Goa/psytrance daa's schijnbaar je favoriete stijl maar als je zo goed bent met allerlei creatieve ideetjes in een arrangement dan ben ik wel benieuwd hoe dat in andere stijlen zou zijn?
Terwijl ik dit zeg herinner ik me nu ook weer Psychedelic Rebel, dat was een dub/reggea achtige track en zo heb je wat langer terug wel andere stijlen gedaan weet ik, een keer die contest track met die zeg ik maar even een soort psychotische track die ik geweldig vond (the jolly side of fear en zoiets?) dus je hebt wel die uitstapjes gemaakt maar schijnbaar is psytrance toch the place to be voor je.

Leuke track Ron (Ron toch?) Over de mix zeg ik niets want je bent zelf al zo kritisch en goed met die dingen.
Het gebeurt me nog wel 'ns dat ik af en toe een smile op m'n gezicht krijg als ik naar tracks van jou luister en ook deze weer door de geinige ideetjes die er in zitten.
Bijv dat subtiele geluidje wat kort bij 1.10 klinkt en bij 1.15 wat langer terugkomt wat even later echt een langer onderdeel wordt in de track en verderop bij 4.25 als het tempo zak en even later weer oploopt en dan de bas die wat later dan weer alle kanten opgaat, goede ideëen allemaal en bij elkaar weer een lekkere track.
Is dat subtiele geluidje Collision misschien, daar lijkt het wel op?

Ik vraag me nog af; je zit vaak in de richting van Goa/psytrance daa's schijnbaar je favoriete stijl maar als je zo goed bent met allerlei creatieve ideetjes in een arrangement dan ben ik wel benieuwd hoe dat in andere stijlen zou zijn?
Terwijl ik dit zeg herinner ik me nu ook weer Psychedelic Rebel, dat was een dub/reggea achtige track en zo heb je wat langer terug wel andere stijlen gedaan weet ik, een keer die contest track met die zeg ik maar even een soort psychotische track die ik geweldig vond (the jolly side of fear en zoiets?) dus je hebt wel die uitstapjes gemaakt maar schijnbaar is psytrance toch the place to be voor je.

Thanks man! Dat 'subtiele geluidje'. Phaser-feedback is your friend daarbij, in combi met Redux :D Dat soort sounds zijn meestal een malle keten van modulaties. Minder moeilijk dan je misschien zou denken hoor.

Klopt wat je zegt: ik maakte eerst eigenlijk meer downtempo 'psy'. Na m'n ransomware avontuur waarbij ik zo ongeveer alles ben kwijt geraakt van na 2017 (=() ben ik fanatiek aan de psytrance gegaan en me veel meer technisch gaan ontwikkelen. Het is ergens een soort wake up call geworden of zo achteraf gezien.

Maar soms lijkt het me ook zeker wel weer eens leuk een beetje naar die oude stijl terug te grijpen. Komt ook zeker vast wel weer eens. :okdan:

Ondanks dat ik nooit naar dit soort muziek luister, kan ik deze zeker waarderen. Er zit een heerlijk gejaagd tempo in en hij maalt lekker door. Die hihatjes vanaf 1:50 klinken lekker losjes tegenover de strakke beat. En voor metalige (FM/ringmodulator/kaplusstrong???) achtige klanken zoals vanaf 1.24 kun je me sowieso altijd wakker maken. Die doffe dreun op 0:39 is trouwens ook tof contrast tegen atmosferische klanken. En die tempo instorting halverwege is heerlijk.

Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken.
Ehh... mag dat ook? :okdan:

Groets, Dorian :)

Ondanks dat ik nooit naar dit soort muziek luister, kan ik deze zeker waarderen. Er zit een heerlijk gejaagd tempo in en hij maalt lekker door. Die hihatjes vanaf 1:50 klinken lekker losjes tegenover de strakke beat. En voor metalige (FM/ringmodulator/kaplusstrong???) achtige klanken zoals vanaf 1.24 kun je me sowieso altijd wakker maken. Die doffe dreun op 0:39 is trouwens ook tof contrast tegen atmosferische klanken. En die tempo instorting halverwege is heerlijk.

Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken.
Ehh... mag dat ook? :okdan:

Groets, Dorian :)

Dat mag zeker! Graag zelfs 😅 daar doen we het uiteindelijk voor.

Gisteren ook weer een poging gewaagd 3 nummers op te sturen voor release trouwens. Blacklite en Iboga records. 🙂
En vandaag nog een paar proberen. Heb dit jaar zo veel nummers gemaakt. Nu ook wel ff doorpakken.

Moo intro en knalt er dan lekker in! Ik denk voor het eerst dat ik niks ga aanmerken op je sub laag. Mix klinkt ook mooi in balans. Bij 2.00 zou er voor mij wel een grote verandering mogen plaatsvinden of een kleine mini break om daarna met een nieuwe element verder te gaan. Maar misschien moet ik gewoon geduld hebben en wachten op de 2:33 waar de track echt lekker gaat. Dus misschien alleen een kleine mini break rond 2.00 om even uit de loop te komen. Break achtig ding rond 4:34 is ook nice en lekker creatief! Tempo van je track is ook goed met 148bpm. Een opmerking die ik altijd maak, net een minuutje te lang. Moet je verder niets van aantrekken, is een persoonlijk ding. Terug naar de track zelf, echt goed gedaan, inclusief je mix :okdan:

Wellicht een idee om rond te sturen naar een label?

Back