advies a.u.b.: ebay deal wel te vertrouwen?

jlandman, voordat je allemaal dingen gaat doen. Zou je niet eerst even naar het ebay-team mailen wat er aan de hand is?
Ze hebben speciale teams voor dit soort 'verdachte zaken'. Via hun kan je je object laten checken en kunnen ze misschien het contract ontbinden... lijkt me. zie hier

suc6

Ik zou hem op halen kost niet zo veel op en neer naar de UK.Maar ik denk dat je er voor Piet snot komt zoveel dingen die niet kloppen.Als jij iets koop voor een bedrag wat zwaar beneden marktwaarde zit vraag je om ellende.0 feedback zegt niet echt veel er zijn zat lui die 250 postzegels verkopen met positief feedback en dan een nep deal plaatsen voor een ander te naaien.

Ik zou hem niet betalen en ebay ff mailen dat je het niet vertrouwt en waarom niet. Ik zou sowieso nooit iets van iemand kopen zonder feedback!!

Succes!

Origineel geplaatst door cyble
Volgens mij ben je het zelfs verplicht omdat het een bindend contract is: het deelnemen/bieden aan/in een veiling over internet via bijv. ebay ? :confused:
Dus over betrouwbaarheid had je denk ik eerder moeten letten voordat je een bod deed.

op zeker niet, je kunt er altijd onderuit komen.
Zelf een aankoop in een winkel die je al aanbetaald hebt, je heb hetrecht om je geld terug te krijgen
Een koper heeft meer rechten dan een verkoper

Waarom vermeldt hij sowieso dat het de account van zijn broer is? Heeft ie een toaal andere naam? Weet jij überhaupt zijn naam?

Hij kan ook kapot zijn en buiten de garantieperiode (?) of een lege behuizing... zo'n etalage-model... maar één ding lijkt me wel duidelijk, irgendwo klapt hir etwas nicht ;)

Ik ben het met iedereen eens. Zonder extra bewijs zie ik ervan af. Ik heb ook gisteren gemaild waarom de unit zo goedkoop was, en of hij andere user names had met positieve feedbacks. De reply is hieronder.

Dear sir,
now i hope i will make myself clear.The unit belongs to my brother it is brand new and it comes with the user manuals full international warranty and the receipt and of course the original box.My brother is a song writter and a recording multi-instrumentalist and a few weeks ago he purchased a brand new Roland and now the Akai has to go.The price for the akai is usually around 1400$ and yes you are wright it is very cheap and this deal is a total bargain for you.This is my first deal on ebay that's why i need a positive feedback from you and i try to make this deal worth.But if you do not have enough confidence in me you do not have to make the deal with me.There are a lot of Akai mpc400 on ebay.You can buy anotherone any time you want.I have only one thing to ask you if you are not going to buy my Akai:don't leave negative feedback because i'll do the same.So please replay me asap and let me know what are your intentions.
Respectfully,

Fraai antwoord dus. Op mijn opmerking dat ik de unit wel zelf wil komen halen heb ik geen antwoord gekregen.
Verder kan, voor een postitieve feedback, ook zaken van 1 euro worden verkocht. Ik heb ebay ingeschakeld voor een fraude onderzoek (via de hierboven gegeven link); de "soap" wordt dus vervolgd.

Als hij echt is ..... ?? Denk het niet ??

Maar de kans om um te laten glippen lijkt mij ook zonde !!

Er is nog 1 ding wat je kan doen en dat is escrow Als ie eerlijk is zou ie hier in mee moeten gaan.
Je maakt het geld naar escrow over .... de verkoper krijgt bericht dat het geld bij escrow aanwezig is en kan gaan versturen. Totdat jij het apparaat binnen krijgt en bekeken hebt blijft het geld bij escrow .... geef je je goedkeuring dan word het geld overgemaakt. Doe je dat niet stuur je het apparaat terug en krijg je ook je geld terug.

Kost wel wat ... maar natuurlijk nooit die 550 :D

Succes,
Glenn

Mijn huisgenoot is vanmiddag tot donderdag middag in London, dus eventueel kan hij hem ophalen.

Simpel ... eis levering via COD van UPS. En de verkoper staat garant voor correcte werking van het gebodene. Lees de algemene voorwaarden van Ebay er maar op na. Mocht het niet aan je verwachting voldoen kan je volgens mij bij Ebay nog op juridisch nivo aan de bel trekken.

aangezien de lage prijs en de lage vlieg/trein reizen van het moment :D had ik hem gewoon lekker op gehaalt. want je gaat me niet vertellen dat de reis heen en weer meer dan 2 a 300 honder euro kost en dan ben je zeker van je zaak en heb je een mpc 4000 voor een schijtprijs en nog een leuke vakantie en bij ook ;)

ik had het wel geweten:eureka:

Origineel geplaatst door Rhy
Simpel ... eis levering via COD van UPS. En de verkoper staat garant voor correcte werking van het gebodene. Lees de algemene voorwaarden van Ebay er maar op na. Mocht het niet aan je verwachting voldoen kan je volgens mij bij Ebay nog op juridisch nivo aan de bel trekken.

ik heb al een schurft aan rembrours in nederland
naar het buitenland zou ik het helemaal niet doen als verkoper
ben je maanden op je geld aan het wachten
ik had hem ook lekker gehaald in london
ff lekker easyjetten

Origineel geplaatst door mono-poly
ik had hem ook lekker gehaald in london
ff lekker easyjetten

Weet je hoe groot dat kolere ding is? Nou die krijg je echt niet mee terug in je vliegtuigje.. Dat wordt dus de boot...

foto vragen

foto vragen

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ik heb eerst om een bewijs gevraagd. Een foto van het apparaat + de persoon + id. Op zich gaf dat al meer vertrouwen.

Nog even de afloop: de betreffende persoon heeft niets meer van zich laten horen. Ik heb gelukkig dus niet betaald; bij ebay heb ik aangifte tot fraude gedaan, en een negatieve feedback gegeven (maar dat haalt weinig uit denk ik).
Overigens kreeg ik naar aanleiding van de negatieve feedback ook een mail van iemand anders die geinteresseerd was in de veiling, en ook al een aantal mails naar de aanbieder had gezonden, maar nooit een bevredigend antwoord had gehad.

Iedereen bedankt voor de tips en dergelijke. Overigens is www.escrow.com zeker aan te raden.

Back