Snare zit niet goed in de track

steve r

Stamgast
Beste,

Ik heb een redelijk uitgebreide commerciele track.
Mijn snare loop de eerste paar bar goed op de kick.
Word de lead sound anders dan komt hij opeens naar voren.
Lead sound zit de eerste bar ook op de kick 2 bar loopt hij net iets anders.

Snare staat op mono kanaal eq sausageftnr en een lexplate.
Heb alles al geprobeerd maar weet niet hoe ik dit golven kan stoppen.

Heeft dit met de verkeerde Snare te maken ?
Compressie werkt niet.
Heb het ook al geprobeerd met Vengeance Multiband.

GRaag hoop ik op reacite !

Laatst gewijzigd:
@ ralphie nee is niet het probleem gebruik geen air heb alles origineel.

Sidechaining helpt ook niet. Ik hoor dit ook af en toe terug komen bij tracks van afrojack en nog wat andere commerciele housenummers.

Maar ik zou het graag opgelost hebben.
De virus TI zit veel noise op dus d8 ms zit dit in de weg.
Maar als ik de ti weg laat en alleen de sylenth laat af spelen hou ik het zelfde probleem.

Ik kan geen track voobeeld geven helaas, de track is niet voor mij en krijg er gezeik mee als ik het online plaatst.

Probleem is Snare zit op de kick en als de lead iets veranderd komt de snare opeens naar voren.

EQ en sidechain compressie en normale compressie werken niet.
Pan helpt ook niet. zijn 2 snares en heb ze helemaal naar links gezet of helemaal naar rechts of 30 procent naar links of rechts. probleem blijft.

Werk met cubase 6.5 en fireface UC

ok ff serieus dan, schuif de snare eens een paar ms naar voren?
of zet je sidechain, nét achter de attack v/d snare

@ ralphie gedaan maar probleem staat nog steeds.
@ silver ik heb wat gequt @ 5k maar dan alsnog.

In theorie zou ik ook denken dat freq in elkaars weg zitten.
Maar als ik alleen de sylenth af speel begint het probleem ook al en die zit niet in de weg.

Kan het zo zijn dat de noten net iets anders afgespeeld worden dat de snare naar voren komt ?

heb je delay compensation aanstaan?
ik weet niet hoe dat bij koebeest is, maar bij PT heb je een max dan.. misschien dat daar veel plugs je cpu opvreten? geen idee

De lead ducken op de snare met een compressor, of volume CC op lead tekenen...

De snare zit op de kick. De leads staan naar group channel en die worden al gesidechaint op de kick.
Dus volgens mij is dit niet meer nodig of bedoel je wat anders ?

heb je delay compensation aanstaan?
ik weet niet hoe dat bij koebeest is, maar bij PT heb je een max dan.. misschien dat daar veel plugs je cpu opvreten? geen idee

Delay compensation ?

Ik heb best dikke pc en zit op 40 procent cpu voor het eerst.
Als ik mixdown maak zet ik me sample rate naar 1024 en dan hoor ik het probleem nog steeds.

De snare zit op de kick. De leads staan naar group channel en die worden al gesidechaint op de kick.
Dus volgens mij is dit niet meer nodig of bedoel je wat anders ?

Mmmmm komt op hetzelfde neer lijkt me....

Het moet bijna wel zo zijn dat op het moment dat de melodie verandert er meer ruimte komt voor de snare.

Probeer anders eens de sporen los te bouncen en kijken of het dan nog steeds is, als je ze weer bijelkaar zet. Als je denkt dat het komt door een synth of vst dan moet het dan niet meer zo zijn.

Het moet bijna wel zo zijn dat op het moment dat de melodie verandert er meer ruimte komt voor de snare.

Probeer anders eens de sporen los te bouncen en kijken of het dan nog steeds is, als je ze weer bijelkaar zet. Als je denkt dat het komt door een synth of vst dan moet het dan niet meer zo zijn.

Word wel iets minder. is nu ook opgenomen zonder alle shizzle die op de kanalen staan.
is nu denk ik 40 procent afgenomen.

wat kan het zijn dan denk je ?

gewoon niet goed afgemixed.

anders gebruik je toch 2 snaren deze tot waar die goed klinkt en een andere onder die lead

Back