Preset spotting...wie?!

Chronology part5 van Jean Michel Jarre, eerste minuut ofzo, padsound van de korg 01/w, ik weet ff de naam niet meer, maar het is combi A10 of A11.

Maarja, het schijnt dat je over Jean Michel Jarre en presets een aardige liefdesroman kunt schrijven. 8o)

Het supermooie U220 geluid 'fantasy' in Lill louis insecure

De Microkorg vocoder choir string in Phochos supernova...maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat die microkorg van phochos is geweest en hij die patch daarop heeft gesaved.

Origineel geplaatst door ironfreq
Hoi,

Er is hier ooit iemand geweest die beweerde dat er in een Dido nummer een preset van de MC303 zat (misschien een drumklank?).. iemand enig idee of dat waar is en vooral over welk geluid en track dat gaat? :D

Groetjes,
Vincent

Een ding is zeker: Er komen bij haar muziek geen echte drummer aan te pas.

Origineel geplaatst door ironfreq
Er is hier ooit iemand geweest die beweerde dat er in een Dido nummer een preset van de MC303 zat (misschien een drumklank?).. iemand enig idee of dat waar is en vooral over welk geluid en track dat gaat? :D

Dat zou me helemaal niks verbazen, haar broer, de gast achter Faithless (wiens naam is nu eventjes uit mijn geheugen verdampt blijkt te zijn) is haar producer en is bekend met presetwerk. Zo bijvoorbeeld zou de Insomnia-tune een JP-8080 preset zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bass
1 reply in 1 dag ?? =(

Ik vond het wel een geinige thread...=(

ongeduld! ben je nu inmiddels tevreden??
grin2.gif

Origineel geplaatst door smackos
Het supermooie U220 geluid 'fantasy' in Lill louis insecure.

Volgens mij fantasia

Ok en dan nu wat preset spotting voor marillion :

UK strings uit de M1R is gebruikt op Brave
String uit D50 is gebruikt op Great Escape
FLute dito
Introstrings voor Bridge zijn uit de JP8000 maar wel zelf gemaakt schijnt (Kelly kan wel degenlijk syntjes proggen...)
Choir op the invisible man komt uit de karma Mixed choir is geloof ik de preset naam
Strings op the invisible man zijn de analog strings ook uit de karma

Origineel geplaatst door Steven V
Dat zou me helemaal niks verbazen, haar broer, de gast achter Faithless (wiens naam is nu eventjes uit mijn geheugen verdampt blijkt te zijn) is haar producer en is bekend met presetwerk. Zo bijvoorbeeld zou de Insomnia-tune een JP-8080 preset zijn.

Die gast heet Rollo (Dido en Rollo, die ouders hadden humor!) en maakte ook onder de naam Felix de knaller 'don't you want me'. nog steeds een dikke plaat uit de '90-ties. Die Faithless Pizzacato sound hebben ze zelf van gezegd dat het een ge-editte patch uit de JD990 is. Dus geen JP8000.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum

Maarja, het schijnt dat je over Jean Michel Jarre en presets een aardige liefdesroman kunt schrijven. 8o)

tja, loop de standaard library van de Fairlight maar eens na, daar kom je behoorlijk wat "Jarre" geluidjes tegen. Voorbeeldje: in een nummer van Zoolook (woolloomooloo) zit een behoorlijk naar beneden getransponeerde loop van een bel en een stem, zit standaard in de Fairlight (naam weet ik niet zeker meer, volgens mij was het tibet1 ofzo), verder dat ping-pong loopje dat ie gebruikte op de Concerts in China (Magnetic Fields 1), verder natuurlijk ARR1 en ook de strijkers en saxofoon (die bijvoorbeeld ook gebruikt is voor de solo op Moments in Love van the Art of Noise) zijn behoorlijk misbruikt.

maar ja, Fairlight...*zucht* :halleluja :halleluja

Laatst gewijzigd:
Laid back luke -"electronic satisfaction"
2 synth effect presets uit de MC505

Er is ook al veel na te maken met de virus Indigo 1; Ik ben in er ver in de buurt geweest van;

- PPK
- Lámours toujours
- mauro picotto....

Wordt een Jp8000 zoveel gebruikt ja:P

Ja ik ben best een preset geiler:P :D

Kiki en Silversurfer - Welcome to Berlin (Technopreset uit Fruityloop 3.6...jawel)

Ik vind dat echt eeen toffe p[laat, strak geproduceerd en er gebeurt geen drol in die plaat...totdat... taditataaadatidaaa...bom bombombom bom bom..... Die plaait draait dus eigenlijk om het stukje taditataaadatidaaa.....

Zit ik laatst in de trein met een oude laptop waar nog net fruityloops op wil draaien...beetje door de presets aan het skippen en opeens wastie daar....taditataaadatidaaa

3 maal raden wie dat nummer even in een ander jasje gaat steken? ;)

en nog een fragmentje...luister dus maar ff lekker naar de taditataaadatidaaa 8o)

[offtopic]hehehe doet mij denken aan de tijd dat ik nog in een platenzaak werkte..."heb je ook die ene plaat die gaat van BOEM BOEM BOEM" ...""je bedoelt met die wakkewakkewakke en tsstsstsstss en proeproeproesound?" "ja precies die...die is vet hè?" "uh...jaaa. die hebben we niet"[/offtopic]:D

Attachments

• sf124975-01-01-01.mp3
    574,6 KB · Bekeken: 114
Tainted Love drums van Soft Cell Boss DR55
Cars de intro Gary Numan preset VoxHumana van de Polymoog keyboard versie
TwoTribes Explosie geluid Frankie Goes to Holyood Jupiter8

Skunk Anansie - Charlie big potatoe

intro is preset "Out of control" uit JP8000 :

Attachments

• skunk anansie - charlie big potatoe intro.mp3
    191 KB · Bekeken: 110
Waar komt die ORCH HIT (en misschien andere hits) eigenlijk oorspronkelijk uit?

Je bedoelt deze :

Dit is een Fairlight sample...

Attachments

• planet rock.mp3
    265,3 KB · Bekeken: 113
IDD de Orch Hit (denk aan CountDown) Of de Depeche Mode People are People....komen uit de Fairlight.
Daar komen ze oorspronkelijk ook uit,daarna de EMU's en AKAI's kortom werd betaalbaarder voor de common men.
En uiteindelijk op elke GM nitwit machine ...

Ahaa, dus The Fairlight. Wist ik niet.

Je komt die preset nu idd overal tegen

Back