Multimoog

ik vind hem wel oke, beetje sound als de voyager / gemodificeerd dan wel door dhr rl.
hij is lekker snel om te schakelen, kan bijten en schreeuwen en ook mooi zitten.
echt een beetje live monster, alhoewel dat live zich wel tot thuis meestal zal beperken.
de aftertouch vind ik nog altijd erg lekker evenals de sync.
en maar 1000 van gemaakt.
als de ribbon goed is is de prijs zeker oke, op dit moment.
ben wel benieuwd hoe graag iemand hem wilt hebben.

http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/594988771-multimoog.html

"n.b. Opkopers niet gewenst" :)

Deze staat over niet al te lange tijd weer te koop, gezien wie er bieden. Benieuwd hoeveel hij dan gaat opbrengen.. ;)

het belachelijk lage bod van 800 door leo-analogic komt niet van mij, maar van iemand die de indruk wil wekken dat ik hier bied.
dat is nog maar het topje van de ijsberg als het om de roddel en achterklap, achterbakse e-mails en dergelijke, wat natuurlijk ook een beetje in de hand gewerkt door posts zoals geciteerd, de toon is snel gezet.

waarom niet gewoon over de multimoog gesproken, in plaats van over de bieders?
voor dat soort praat geldt wat mij betreft: schaadt het niet, dan baat het niet. als je begrijpt wat ik bedoel.

verder geen probleem hoor, het is gewoon een tip van mij. praat lekker over synthesizers, in plaats van over bieders, kopers, verkopers etc. het heet hier tenslotte synthforum en de multimoog is het ook echt wel waard om een paar woorden aan te wijden. want interessante gear is het zeker. hoewel sommigen blijkbaar de prijs van de gear pas echt interessant vinden.

laat ik er toch nog meteen een keer bij zeggen (hoewel ik straks ook weer een multimoog te koop heb) dat ik de micromoog een prima alternatief vind, bijna de helft van de prijs en bijna net zo leuk.
en handzamer.

met alle respect: waarom nu weer die verkoopperikelen van marktplaats hierheen halen ?
ben zelf eigenlijk hierin niet geintereseerd , en het is ook niet ontopic.

de laatste opmerking tav verschil met micromoog wel, maar daar verschillen we over van mening: geef mij echt maar de multi, zeldzamer, meer mogelijkheden en ( inderdaad) een dijk van een sound

nou, met alle respect, en dat is het laatste dat ik er over zeg, want voor mij hoeft zo'n discussie ook niet, maar volgens mij haal je de verkoop perikelen hier naartoe als je een advertentie aanhaalt en meteen opmerkt dat opkopers niet gewenst zijn en dat gelet op de bieders waarschijnlijk het ding weer snel te koop zal staan..... dat heeft allemaal namelijk niks te maken met de synth maar wordt hier wel door jan en alleman gelezen en helpt mee een beeld te creëren en meningen te vormen.
dat was even mijn opmerking.
maar zoals ik al zei, geen discussie verder, was gewoon een tip van mij, om het over synths te laten gaan.

mooi,
heb je trouwens zelf nog een micromoog, of is die ooit verkocht ?
zelf blijf ik wel trouw aan m'n multi, zoals gezegd vind ik bv de aftertouch nog altijd onovertroffen, en ook de sync synct lekker.
maar goed smaak en plaats spelen ook altijd mee natuurlijk

ik heb ze allebei, de micro zit ik elke dag wel aan, de multi staat in zijn (originele) koffer.

als ik straks weer wat meer tijd heb, gaat die de verkoop in. zal een kwestie van smaak zijn.

ik vind dat er van die 1000 wel erg veel in nederland rondzwerven trouwens. je ziet ze tegenwoordig ook vaker dan de micro, lijkt het wel.

Opkopers niet gewenst: wil de verkoper de Moog nou kwijt of niet?
Ik heb ooit een Yamaha DS-55 in schroot-toestand gekocht en professioneel laten repareren. Even later zette ik hem voor vier keer de aankoopprijs te koop: de oorspronkelijke verkoper was er niet blij mee.
Maar hij kon er niets tegen doen. De DS-55 was van mij en ik kon zelf bepalen wat ik ermee ging doen.

hij wilt gewoon geen zeikers en mierenneukers aan de deur denk ik.
de prijs is op het moment toch ook al niet meer voor schnapchenjager

Wil je nou wel of niet off-topic gaan ???!!

Als je geen zeikerds aan de deur wil, verkoop je juist aan een opkoper.

het belachelijk lage bod van 800 door leo-analogic komt niet van mij, maar van iemand die de indruk wil wekken dat ik hier bied.
dat is nog maar het topje van de ijsberg als het om de roddel en achterklap, achterbakse e-mails en dergelijke, wat natuurlijk ook een beetje in de hand gewerkt door posts zoals geciteerd, de toon is snel gezet.

waarom niet gewoon over de multimoog gesproken, in plaats van over de bieders?
voor dat soort praat geldt wat mij betreft: schaadt het niet, dan baat het niet. als je begrijpt wat ik bedoel.

verder geen probleem hoor, het is gewoon een tip van mij. praat lekker over synthesizers, in plaats van over bieders, kopers, verkopers etc. het heet hier tenslotte synthforum en de multimoog is het ook echt wel waard om een paar woorden aan te wijden. want interessante gear is het zeker. hoewel sommigen blijkbaar de prijs van de gear pas echt interessant vinden.

laat ik er toch nog meteen een keer bij zeggen (hoewel ik straks ook weer een multimoog te koop heb) dat ik de micromoog een prima alternatief vind, bijna de helft van de prijs en bijna net zo leuk.
en handzamer.
Het lijkt er anders aardig op dat vooral jij er even over wil praten hehe
Micromoog is vet trouwens

ben benieuwd waar hij uiteindelijk voor verkocht wordt
over die verschillen met de micromoog : is het niet zo dat de multimoog dezelfde print heeft als de micromoog, met daarbij nog een extra print voor de tweede stem en een extra aftertouch voor het toetstenbord ?
lijkt me dat hij dus alles kan wat de micro kan, plus nog wat zaken meer . en dat de klank niet wezelijk verschilt.
wat doet een micromoog ongeveer ( moet het nazoeken, maar misschien weet iemand het zo.. ) ?

Inderdaad een tweede bordje erbij. Je kunt een multindus als een micro laten klinken. Maar omdat er met een Multi meer kan doe je dat dus niet. En maak je dus andere muziek met een multi dan met een micro. Met een micro ben je eerder bij de kern, de kracht van de beperking. Da's wat Leo bedoelt, denk ik.

ach so,
dus voortaan gewoon de balance knop naar rechts en dan straight to the nucleus

indeed, keep it basic !
(inderdaad, wijk niet af van de basis )

En vergeet niet de aftertouch uit te zetten!

Dat is een leuke suggestie. Een simpele vraag aan alle multimoog bezitters:

zet de force sensor op OFF en draai amount terug naar 0.

schakel dan de destination van de aftertouch eens van filter naar sync, naar waveform, heen en weer.

verandert dan het geluid dat je speelt?

Attachments

• DSC04706.jpg
    DSC04706.jpg
    70,8 KB · Bekeken: 80
niet voor zover ik weet.
hoezo ?

als je het niet zeker weet, kan je beter eerst even proberen voor je antwoord geeft.

Back