Multimoog

haha
ik vraag wat zou ik dan volgens jou moeten horen ?
ik hoor niets, 0 is 0

hij staat trouwens op 1500, netjes mocht hij daarvoor weggaan.

ook soms die verhalen over "de altijd kapotten aftertouch" en zo,
heb al eens eerder aangegegeven: kennelijk heb ik een zondags model, al die zogenoemde "gebreekjes", ik heb ze er niet mee...
zal wel de uitzondering zijn.

Laatst gewijzigd:
:halleluja:D

als je niets hoort, is er toch wat kapot ben ik bang.

bij jou of bij mij ?:D
storm in een glas water..

Laatst gewijzigd:
Opkopers niet gewenst: wil de verkoper de Moog nou kwijt of niet?
Ik heb ooit een Yamaha DS-55 in schroot-toestand gekocht en professioneel laten repareren. Even later zette ik hem voor vier keer de aankoopprijs te koop: de oorspronkelijke verkoper was er niet blij mee.
Maar hij kon er niets tegen doen. De DS-55 was van mij en ik kon zelf bepalen wat ik ermee ging doen.

Daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk. Maar ik snap wel dat hij daar niet blij mee was, hij is gewoon jaloers dat hij dat zelf niet heeft laten doen en er niet de hoofdprijs voor heeft kunnen vangen.

Maar ik snap best dat iemand liever niet heeft dat het naar een opkoper gaat. Die willen ze alleen maar om met winst te verkopen , wat logisch is als het je werk is. Maar zo worden de prijzen van gear wel verder en verder opgedreven. Daardoor worden de prijzen van particulieren ook weer hoger en moeten opkopers die prijs weer verhogen om winst te kunnen maken bij doorverkoop en daardoor wordt de verkoopprijs voor particulieren weer hoger waarna alles weer opnieuw begint. Is een vicieuze cirkel.

Ieder moet zijn brood verdienen en als ik dat zou kunnen doen als verkoper zou ik dat ook zeker niet laten, maar ik snap dat mensen hierdoor geirriteerd raken. Ieder mag natuurlijk doen met een synth als hij/zij hem gekocht heeft, maar ik kan me voorstellen dat iemand wil dat zijn synth bij een andere liefhebber terechtkomt (en dan niet via een handelaar).

er zijn echt handelaren die iets wezenlijks toevoegen (reparatie, onderhoud, import, of gewoon na lang zoeken iets opduiken, en dan nog kans zien iets aan te bieden voor een prijs, die zo aantrekkelijk is dat de liefhebber die het apparaat heeft gekocht, het 2 weken later weer voor meer te koop zet.

en zo zijn er ook liefhebbers die net zo leuk een arp odyssey te koop zetten waarvan de sliders met 2 man verschoven moeten worden, voor een prijs die gelijk is aan wat een handelaar vraagt voor een volledig geserviced apparaat.

ik begrijp helemaal niks van die irritatie, die jij wel begrijpt (en je zou eens moeten weten hoe gestoord en ronduit crimineel sommige mensen reageren, daar kan ik een boek over schrijven).

natuurlijk als je een leuke synth ziet en je wil hem graag hebben, maar je bent te laat, dan is dat zuur. en als die synth dan 2 weken latern weer voor 100 euro meer op dezelfde marktplaats staat, is dat dubbel zuur.
maar neem van mij aan dat het dan toch 9 van de 10 keer een liefhebber is, die dat doet, en geen opkoper of handelaar.

peace ;)

en zo gaat dat soms dus met multimoogs
mooie synth overigens, echte moog
ik ben d'r blij mee , en die van mij wordt niet verkocht
heb hem inmiddels al minstens 15 jaar , nooit de behoefte gevoeld om hem van de hand te doen, dat zegt voldoende wat mij betreft.
discussies over oneerlijke handelspraktijken, ontevreden kopers , algemene zeikers en kleine kruideniers kunnen toch ook verder gevoerd worden op betreffende marktplaats topics ( die nog niet gesloten zijn... )

your welcome;)

yourin inderdeed, i was hopelessly mistaking, me bloody dutch
surry

ik heb ze allebei, de micro zit ik elke dag wel aan, de multi staat in zijn (originele) koffer.

als ik straks weer wat meer tijd heb, gaat die de verkoop in. zal een kwestie van smaak zijn.

ik vind dat er van die 1000 wel erg veel in nederland rondzwerven trouwens. je ziet ze tegenwoordig ook vaker dan de micro, lijkt het wel.

zie eiglijk byna nooit multimoogs [veel microo,s ;-]

t lijkt me ook een flink verschil twee osc . dus met sync /osc 2 filter modulation veeel meer klanken mogelijk

beetje sho9 / tov sh5 vergelijk
imho
:eureka:

ooit byna een multi gekocht was650 gld
kon mn eiegn moog niet snel genoeg kwijt
jammer denk dat multies wel meteen 120++ oplveren byna / dikt dubbele van een micro ..das veel
:doei:

NEE RON
SH09 TOV SH5 IS ECHT HEEL IETS ANDERS DAN MICRO VS MULTI

oops sorry caps lock.

heb ze uiteindelijke allebei verkocht - laatste jaar. anderhalf meer multi dan micro gezien, multi intussen rond 1500 (sorry) micro rond 750-800 (wel in hele mooie perfecte staat natuurlijk)

was eigenlijk op allebei een beetje uitgekeken, source is de echte blijver, en de sonic six. die is pas echt verrassend, maar je moet er wel iets voor doen.

volgens mij praat je een beetje naar je beurs leo.
zet gewoon een oscilator uit en je hebt de micro.
zelfs de print is hetzelfde
de sonicsix is wel leuk, maar qua confort en moogsound niet te vergelijken
hij ziet er wel geweldig uit en voor drones kan ik z'n beentje meezetten
ik heb ze beiden hier staan en weet ook echt wel waar ik het over heb.

ik zal de laatste zijn om jou het recht op een eigen mening te ontzeggen als het om een synthesizer gaat, maar ik begrijp werkelijk niet waarom je iets zegt over de mogelijke motieven achter mijn uitspraak. vooral omdat het kant of wal raakt wat je zegt, je slaat de plank volkomen mis. je mag jezelf dan als de godfather van het synthforum zien, maar dat gelul over dat iemand anders naar zijn beurs praat kan je wat mij betreft voor je weinig opzienbarends thread bewaren. het ging over de apparaten.
als het om de prijzen gaat, is het gewoon wat ik zelf heb verkocht en verkocht heb zien worden het laatste jaar.
als het om de vergelijking van de synths gaat, raad ik je aan nog eens (of 2 keer) te lezen.

de sh09 en sh5 liggen naar mijn idee veel verder uit elkaar in prestaties klank mogelijkheden, dan de micro en multi, dat is wat ik zei.
en als jij denkt dat er alleen drones uit de sonic 6 zijn te halen, en geen moog leads, dan is dat natuurlijk ook prima, maar je zou zo langzamerhand ook eens kunnen bedenken dat wat voor jou geldt, niet voor iedereen geldt.

discussies over oneerlijke handelspraktijken, ontevreden kopers , algemene zeikers en kleine kruideniers kunnen toch ook verder gevoerd worden op betreffende marktplaats topics ( die nog niet gesloten zijn... )

laat ik je meteen aan deze uitspraak herinneren dan.

tja, het zal wel een scherpe opmerking zijn, maar eh... ik hoef helemaal geen discussie met jou - ron zegt iets over de vergelijking tussen 2 rolands en 2 moogs en ik zeg dat naar mijn idee het verschil tussen de 2 genoemde rolands een stuk groter is, qua klank, prestaties en mogelijkheden, dan tussen de 2 moogs. dat is alles.

ik zit dan helemaal niet te wachten op jouw kwalificatie van waarom ik zoiets zeg (naar je eigen beurs praten), omdat het niet over mij gaat, maar over synthesizers en het bovendien slaat als kut op dirk.

verder begrijp ik helemaal niet wat je wil zeggen, als je zegt dat de moogs zelfs dezelfde borden hebben, want naar mijn idee onderschrijf je dan wat ik zeg - maar dat soort discussies vind ik helemaal niet interessant om dat het zo subjectief is dat ik niet inzie waarom er geen verschillende meningen naast elkaar kunnen zijn.

Leo VS Leo :D

Back