Cubase tr606 sync

toch vind ik het raar, roland dinc is niet veel anders dan een trigger signaal met een start e stop. het heeft ook niet echt met midi te maken. trigger is gewoon een opvolgende signaal tot dat het doosje zelf zegt dat hij opnieuw moet beginnen. Dit is ingevoerd als "scale" of "last step" in de 606 zelf.

Net even de Kenton zonder tussenkomst van de AMT geprobeerd en daar heb ik hetzelfde probleem dus de AMT is niet de oorzaak. Helaas heb ik nu niks met een midiclock maar pas geleden mijn RM1x weggedaan en daar liep het ook altijd al mooi strak mee...

Je kan de 303/606 combo resetten naar het begin van een vooraf ingestelde maat. Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

Hoe werkt zo'n reset dan precies en weet je ook hoe ik die kan verwijderen?

Tape sync heeft geen DC coupled nodig.
202 stuurt dinsync uit als hij door FSK wordt gesynced

Dan moet ik dat misschien maar eens proberen, ik verwacht dat het toch echt te maken heeft met de midiclock vanuit mijn pc/cubase. Heb wel een beetje een verouderde PC ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik kan ook nog proberen de ARP-clock vanuit de Kenton te gebruiken maar dit zou hetzelfde resultaat moeten geven als dinsync lijkt me...

toch vind ik het raar, roland dinc is niet veel anders dan een trigger signaal met een start e stop. het heeft ook niet echt met midi te maken. trigger is gewoon een opvolgende signaal tot dat het doosje zelf zegt dat hij opnieuw moet beginnen. Dit is ingevoerd als "scale" of "last step" in de 606 zelf.

Dat klopt inderdaad, vandaar dat ik er ook niet echt uitkom... Kan goed dat ik echt iets kroms over het hoofd zie maar zoveel mogelijkheden zijn er toch niet...

Kijk nog eens naar blz 32 van de engelse manual.

Start/stop is geen trigger signaal.....0 volt is stop, en 5 volt hoog (constant aan) is start.

Nee, de scale en last step had/heb ik wel goed staan. DS/DC heb ik even niet opgezocht maar dat is toch voor het gebruik van een bestaand pattern (ipv een tweede, zelfde pattern aanmaken wanneer je die vaker gebruikt in een track) zodat je geheugen minder snel vol raakt?

Daarnaast: ik wilde net mijn 202 op de arpclock van mijn kenton aansluiten alvorens ik het met de FSK software zou proberen maar ik was even vergeten dat de tape/sync jacks in gebruik zijn voor extra CV inputs dus dat gaat hem helaas ook niet worden.

Ik ga even mijn Ableton CD zoeken om te kijken wat er dan gebeurd...

probeer eens andere kabels een ander midi 2 dynsinc.

ik dacht ook meteen aan de loop. Gebeurt het ook als je hem een langer stuk laat lopen zonder te loopen?

je had het over de digitale audio work station verkeerd begrepen.

ik dacht ook meteen aan de loop. Gebeurt het ook als je hem een langer stuk laat lopen zonder te loopen?

Dan loopt hij wel gewoon strak, alleen als ik een loop maak binnen Cubase, in Ableton geeft loopen geen problemen...

volgens mijn heb ik zoiets ook gehad in Logic.

Is je loop ook meteen aan het begin van de arrange/tijdlijn? gebeurt het ook als je vanaf bar 32, 8 bars loopt?

Erg vage shit, maar Ableton blijft echt de loop baas.

heeft geloof ik met "start" vs "continue" midi commands te maken. Daarom kan later beginnen in bars helpen. Ableton heeft ook verschillende modes voor midi clock.

Is je loop ook meteen aan het begin van de arrange/tijdlijn? gebeurt het ook als je vanaf bar 32, 8 bars loopt?

Dat heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik eens doen inderdaad.

heeft geloof ik met "start" vs "continue" midi commands te maken.

Dat dacht ik ook, volgens mij heb ik daar op Sound on sound wat over gelezen, ook dat daar een keuze instelling voor was in de cubase prefs. Alleen was dat een oudere cubase versie volgens mij want ik kan een dergelijke instelling nergens vinden.

Anders toch maar gewoon verder Abletonnen.

heb je geprobeerd om de sync switch 15 keer heen en weer te halen en dan weer op input te zetten. slecht contact kan er zijn.

Back