Studio Electronics SE1 envelope issue

Devon-Miles

Ouwe rot
Ik heb sinds een paar jaar een SE1. Topbak, kan er niks anders over zeggen.
1 eigenaardigheid is echter dat op de filter envelope een ander weerstandje zit (snapification mod) Ik weet niet of het hierdoor komt maar vaak hoor ik na het geluid een soort zucht, zit hem ergens in de sustain en release, vooral als ze heel kort staan.

Een ander forumlid en maat van me heeft een SE1 die dat niet heeft. Zonder het ding meteen te verneuken wil ik eens wat info verzamelen om dit euvel aan te pakken. Soms stoort het me heel erg dat ik een dikke sound heb gemaakt maar dan hoor je dat gezucht aan het einde. Hij klinkt verder wel snappy maar wel heel erg qua tik. Zal eens kijken wat voor weerstandje erin zit. Mocht iemand hier wat meer verstand van hebben of evt een oplossing qua wat voor weerstandje normaal zou zijn let me know.

gr.
Ammer

Mijn SE-1x heeft dezelfde mod, maar zonder problemen. Er staat een tutorial op internet en ik heb het weerstandje gebruikt dat aangeraden wordt.

ik heb wel een snelle attack maar dat wat erna komt vind ik merkwaardig als de sustain en release kort staan van het filter, niet mooi, storend vaak. wat zit er standaard in 14k?

Back