New Electronic nummer: Wasp Attack

Zebv3

Nieuwkomer
Hey guys van synthforum,

Graag zou ik wat feedback willen op de geluidskwaliteit van het nummer dat ik gemaakt heb.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Zeb

Geluidskwaliteit. Over de kick ben ik het minst te spreken. Het geheel klinkt wat basic. Geen enkel instrument heeft karakter. In het hoog is het niet spannend ook.

Als je nog verdere toelichting nodig hebt zeg je het maar.

Zou je wat meer toelichting kunnen geven? Kick het minst. In welk opzicht? Hoe zou dit kunnen verbeteren. Wat is er niet goed aan de kwaliteit?

Het klinkt teveel als een synthetische kick. Het heeft meer body nodig en minder pop. Het heeft niet echt de volheid van een kick. Daarnaast klinkt ie wat saai zonder de hogere frequenties. Daar moet natuurlijk bij gezegd worden, als de kick vanuit zichzelf geen hoog heeft dan valt er verder vrij weinig te doen dan de kick te vervangen of een tweede kick erop gooien en die vervolgens op elkaar afstemmen en een geheel vormen.

Wat karakter betreft. Er is geen enkel instrument die het geheel draagt, een sfeer creeert, een richting geeft of een houvast. Er is 1 die genoeg karakter heeft, maar die zit dan weer op de achtergrond (mede door de reverb) en kan dus automatisch het geheel niet dragen. Qua drums is er weinig variatie en dit geld eigenlijk ook voor synths.
Het is wel duidelijk dat het ook niet al te actief moet worden. Maar een goede spanningsboog of een overgang kan van iets simpels toch iets moois maken. Dit heeft niet met geluidskwaliteit te maken eigenlijk, maar wel met de beleving.

Verder ontbreekt het hoog ietwat. Kan opgelost worden met hier en daar een equalizer erop.

Tot zover de toelichting!

Dank voor de uitgebreide feedback, ga eens kijken wat ik er mee kan. Is de hoogte van de kick ook niet een kwestie van smaak?

puur geluidskwalitieit : mist wat hoog

kwaliteit van de geluiden : te oppervlakking. Ik hoor 4-5 geluiden die niet veranderen, enkel aan en af/stiller gezet worden.

bij wesp attack had ik toch iets meer chaos / gegil verwacht.

puur geluidskwalitieit : mist wat hoog

kwaliteit van de geluiden : te oppervlakking. Ik hoor 4-5 geluiden die niet veranderen, enkel aan en af/stiller gezet worden.

Wat hier jammer aan vind is dat er nooit word gerept over dat er te weinig mid in nummers van 1999 tot nu zit. Want dat is uit de mode. Wat ik hier mee bedoel. well moet je zelf maar weten.

Het is geen vernieuwend nummer dat geef ik toe, en dat het hoog een beetje in de verdrukking is geraakt, probeer er nog wat aan te doen.

heb je dit (of samples) met je built in geluidskaart op genomen zo klinkt het een beetje.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik, m'n externe DAC (music fidelity vdac) voor het opnemen. Gaat naar een Roksan kandy (integrated amp) icm met B&W 685 speakers. Gebruik drum samples en vst plugins voor de synths.

Er gebeurt te weinig voor mijn gevoel, er zit geen verhaal in de song. Het is een loop met wat silences er in. Probeer eens lied te maken met een duidelijke verse en chorus in. Ik vind het geluid voor de bass zelf een beetje te veel hoog hebben trouwens, maar de andere geluiden vind ik wel OK. Als je het uitwerkt zal het vast een prima song worden.

Dank voor de uitgebreide feedback, ga eens kijken wat ik er mee kan. Is de hoogte van de kick ook niet een kwestie van smaak?

Ik bedoel niet de hoogte van de kick, maar de hoge frequenties. Het klinkt dof. Een goede kick heeft ook wel een beetje mid en hoog. Met zo'n kick kan je veel meer dan een kick die je boxen alleen een doffe oplawaai geven en heeft bijvoorbeeld een compressor weinig tot geen nut.

Back