Toch maar eens een track posten op Synthforum

Bijzondere stuk muziek hier, ik had op SC mijn commentaar al gegeven, hele mooie akkoorden en het klinkt stevig. Meer van dit!

@PabloDeMode: bedankt voor je reactie, ook weer hier!

@Exoterrestrial: ik heb deze track zelf ingezongen! Ik meende dat je een soortgelijke reactie had bij 'Life is Still a Project' , de coproductie van Pablo en mij voor de Synthcontest. Heb je oha liever instrumentale tracks of eh...;)

@PabloDeMode: bedankt voor je reactie, ook weer hier!

@Exoterrestrial: ik heb deze track zelf ingezongen! Ik meende dat je een soortgelijke reactie had bij 'Life is Still a Project' , de coproductie van Pablo en mij voor de Synthcontest. Heb je oha liever instrumentale tracks of eh...;)

Wel wel.... ben ik aardig de mist ingegaan! :stupid:dubbel:
Ik heb het net iets meer voor instrumentale tracks maar met een goeie stem erbij is een vocaal nummer nooit te versmaden nietwaar :D
In ieder geval: Nice work en zowel jouw stem als die van Pablo mogen er wezen! :mega:
Cheers,
Exo.

Tja de een gebruikt de Amen-break, de ander de Moscow-beat ;)
Leuke track, voelt een beetje eind 80's. Ik twijfel over die zang. Zit ook wel heel erg verstopt in de muziek, tot hij op 2:36 opeens goed te horen is. Wat Melodyne zou hier wel niet misstaan overigens..

Ik vind het wel grappig hoe die Moscow-beat ongemerkt verdwijnt. Maar dan.. Dit was ook een mooie kans voor een brug of sprong geweest? (zeg ik dat goed, 'sprong'?)

Op 1:45 waar jouw drums de 'Moscow-beat' overnemen. Het gaat heel geleidelijk, persoonlijk hou ik er van juist de nadruk te leggen op veranderingen, door bijvoorbeeld de muziek even te stoppen en dan tsjak een grote verandering :P

Oh op die manier. Dat was ook wat Oxi-Yan aan gaf in deze post. Ik vond het juist wel een grappig uitgangspunt, om 2 muziekstijlen geleidelijk in elkaar te laten overlopen. Maar dat is misschien een kwestie van smaak. Bedankt voor het kritisch beluisteren!

lekkere track, is die synth aan het begin absynth??? klinkt wel erg goed, hele nummer,

Erg goede dingen die je maakt.

Enige kritiek die ik zou hebben is dat er wat meer vies in de sound mag. overstuur is iets. Maar waarschijnlijk is dat een bewuste keuze omdat die cleane sound goed bij de muziekstijl past.

Hoe lang doe jij over zo'n nummer (compositie + eerste opzet)??

nou ja :okdan::okdan::okdan:

Die gitaar 1.56 begint best vies, maar het mag daarna wat viezer eventueel
Al met al inderdaad fijn om dit te beluisteren!
:dj:

Hoe lang doe jij over zo'n nummer (compositie + eerste opzet)??

Dat verschilt, ik kom er niet dagelijks aan toe om in mijn muziekhok te bivakkeren, dus ik vind het moeilijk om bij te houden hoe lang ik precies over een track doe. De eerste opzet/schets heb ik vaak in een paar uur af. Daarna kan ik nog dagen (weken?) lang bezig zijn om het verder in te vullen en af te mixen.

Jij was aan het spelen met oversturen via tape, a la BOC, dat is een tof idee!

Het gebeurt niet vaak (meer) dat ik nummers tot op het laatste beluister, ik vind dat er tegenwoordig vooral veel "geluid" wordt gemaakt ipv "muziek". Daar is overigens niks mis mee maar ik verkies toch echte muziek zoals dit knap nummer van jou. Echt goed hoor!

Ik heb nu al een 10-tal maal geluisterd en vind het prachting in elkaar gezet!
De zachte overgang naar acoustische drums is knap gevonden.
Het subtiel gebruik van verschillende instrumenten en accentjes (gebroken akkoorden van de piano in de achtergrond van de lead en de zang in de 2e helft bv.) binnenin maken het nummer rijk maar overbelasten het niet daar ze mooi uitgebalanceerd zijn en nooit teveel tesamen gebruikt worden.
Netjes afgemixt, niet over-compressed/gelimit, niet dichtgeslibt maar genoeg ruimte gelaten.
Top!

Cheers!
Exo.:mega:

eindelijk es een muziekje op sf hehe
de zang ben ik niet kapot van, maar verder lust ik het wel
ik denk dat er in de mix nog wat te halen valt
hij is nog wat afstandelijk terwijl die her en der als een dikke deken over je heen zou moeten vallen alstware

Back