Nord Modular G2 velocity recording

audiocollage

Ouwe rot
Hallo,

Hoe kan ik de MIDI-velocity recorden in de SeqLev1 module, zodat ook de levels met de velocity van elke ingevoerde noot overstemmend geregistreerd worden ?
In de bijlage een basis waarop ik dit verder tracht uit te werken.
Kan iemand de patch hiertoe aanvullen/corrigeren of een ander patch voorbeeld posten ?

Thx.

Attachments

• Sequence Recording 1.pch2
    2,3 KB · Bekeken: 161
Let wel, nu de EG velocity gevoelig is, is ook zijn control signaal naar de filter ook.

Attachments

• Roland Kuit P&V recording seq.jpg
    Roland Kuit P&V recording seq.jpg
    134,3 KB · Bekeken: 150
  • Pitch and Velocity recording seq.pch2
    2 KB · Bekeken: 158
Ha, leuk dat je mee doet Roland, ik ga je patch onderzoeken. Thx.
Hierbij de mijne dan ook maar terug.

Er zijn nog enkele probleempjes (in mijn patch die eigenlijk enkel midi dient uit te sturen) :
* De program change arriveert na het eerste note-on command i.p.v. zoals moet, daarvoor.
* Ik heb (duidelijk) de indruk dat er soms noten worden overgeslagen, verstuurd over midi.
Nu hebben deze een release velocity waarde welke 'mijn apparatuur mogelijk slecht verdraagt' en dus moet ik die zien op 0 te krijgen. Het zijn echter wel note off commando's, maar ja, ik zie nog geen andere reden voor dit probleem, tenzij die timing te strak zou zijn (note-of gevolgd door volgende note-on) ?

Attachments

2,3 KB · Bekeken: 162
  • Seq Vel Rec.jpg
    Seq Vel Rec.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 157
Ik zie dat je de velocity seq op uni hebt staan, probeer eens op bipolair.
Roland dat is de versie met de sequencer zonder opname-functie (enkel de SeqNote1 module kan opnemen). Ook ik had me daarin vergist vandaar die foute patch.
De volgende is beter en hier de laatste.

Ook deze heeft nog dezelfde problemen als vernoemd. De prg-change-module ga ik er maar terug uitlaten. Maar die gemiste noten is erger/belangrijker. Zie ook de tekstfile waarin 2 kolommen, elks met een aantal loops van dezelfde sequence.

De tweede seq-module laat ik (step-)resetten d.m.v. de link-functie uitgaand van de eerste noot-seq-module enkel omdat ik voor het step aantal dan maar één knop dien te gebruiken (deze voor de steps op de noot-seq-module, 1-2-3-...8 etc.).

Attachments

• Sequence noot output.txt
    15,2 KB · Bekeken: 166
    2,3 KB · Bekeken: 174
Je txt file bekijkend, zijn die program changes voor de G2? Dit gaat erg snel voor deze bak lijkt mij. Immers, elke nieuwe patch-load moet berekend worden waardoor de G2 even stil valt. Wat wel zonder stiltes kan is het varanderen tussen variaties. Midi cc 80.

Laatst gewijzigd:
Je txt file bekijkend, zijn die program changes voor de G2? Dit gaat erg snel voor deze bak lijkt mij....
Neen die zijn voor een extern apparaat, maar ik heb die functie eruit gezwierd en nog wat vereenvoudigd (de opname-schakeling zoals in jou patch). Alzo is het een stuk beter, maar toch zijn er nog dubbele noten.
Één reeds aangeduid in de nieuwe file (mogelijk zijn er nog meer niet gemarkeerd).

Attachments

• Sequence Recording Midi Only.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 174
  • Sequence noot output 2.txt
    33,9 KB · Bekeken: 195
Aan wat ik zie kan ik zonder hardware erbij niets vreemds ontdekken. Misschien je midi setup? Krijgt het keyboard waarmee je midi uitstuurt ook deze midi uit binnen?
Ik vrees dat er toch ergens in de patch of de NM iets fout verloopt. Bij het testen op twee diverse midi-interfaces (SW1000 en UM500) hetzelfde probleem.
Trouwens ook als ik geen midi aansluit voor uitsturing maar met een interne klankbron werk zijn er soms sequence fouten (random wat het lastig zoeken maakt). Het enig wat ik bedenk om het mogelijk te kunnen verhinderen is telkens een stap in de sequence over te slaan.... maar dat maakt de patch-setup dan weer een stuk ingewikkelder.
Of zou dit in z'n geheel ergens aan een preferences setting gelegen kunnen zijn ?

Laatst gewijzigd:
In deze topic beschrijft iemand hetzelfde probleem : electro-music
Zijn 'oplossing' disconnect rec-input en rec-enable blijkt ook hier de oplossing, maar dat is weinig praktisch om te werken : kabels terug verwijderen na elke sequence-opname ?
(Ik probeer nu z'n workaround in mijn patch toe te passen =:> add a delay of 0.09 msec !!!)

Laatst gewijzigd:
...(Ik probeer nu z'n workaround in mijn patch toe te passen =:> add a delay of 0.09 msec !!!)
Yeaahhh, gelukt. :halleluja
(met dank aan die arno)

Raar dat dit probleem zo weinig aandacht heeft gekregen op dit en bovenvermeldde forum.
Zo'n sequence-patch met opname-functie (voor externe midi-instrumenten) is toch een heuse toevoeging zou ik denken.
Bovendien blijkt die bug al van 2007 bekend, was Clavia toen nog bezig met de NM G2 ?

Mooi!!! Ik zat net er mee te spelen toen ik ontdekte dat wanneer de Rec button op On was deze narigheid veroorzaakte wanneer die aan bleef staan. Een elegante oplossing is om wanneer een toets aangeslagen wordt dat dan pas de Rec begint te werken. Dit door middel van een extra AND gate. Simpel toch?

Mooi!!! Ik zat net er mee te spelen toen ik ontdekte dat wanneer de Rec button op On was deze narigheid veroorzaakte wanneer die aan bleef staan. Een elegante oplossing is om wanneer een toets aangeslagen wordt dat dan pas de Rec begint te werken. Dit door middel van een extra AND gate. Simpel toch?
Het is meer dan dat...
Eens je een sequence hebt opgenomen en deze laat herhalen, worden random foute noten gespeeld. Raar is dat dit niet gebeurt als je die Rec inputs terug ontkoppeld (kabels weghaald).
Onlogisch wel dat het niet werkt door deze met een switch te verbreken.

Dus dát was het .. de reden van de sequence fouten, wat fijn dat het gevonden is. En ik maar denken dat die sequencer niet deugde al die tijd.. just great (heb er best wat tijd aan verspilt zegmaar)

Back