[Progressive House] Jupitah

The DrumKid

Ingeburgerd
Ha!

Nieuwe track in elkaar gezet afgelopen dagen.

Wat denken jullie ervan, melodiewijs, mixtechnisch etc.??

Btw heb jullie het intro en outro bespaard.

Feedback graag welkom!

Ha!

Ik vind die glide in de lead voordat de hoge frequenties erin komen lichtelijk irritant. Kun je die korter maken de eerste paar tellen? Het gaat dus om de stukken vanaf 0:27 en 2:16. Melodisch vind ik hem wel lekker, zeker als die gesidechainde pad erin komt. Daarna stampt ie ook wel behoorlijk door. :okdan:

Maar dit soort muziek is voor mij pas echt goed als ik er kippenvel van krijg. En dat is nu nog niet het geval...

Intro en outro is nog niet klaar begrijp ik? :D

Laatst gewijzigd:
Ha!

Ik vind die glide in de lead voordat de hoge frequenties erin komen lichtelijk irritant. Kun je die korter maken de eerste paar tellen? Het gaat dus om de stukken vanaf 0:27 en 2:16. Melodisch vind ik hem wel lekker, zeker als die gesidechainde pad erin komt. Daarna stampt ie ook wel behoorlijk door. :okdan:

Maar dit soort muziek is voor mij pas echt goed als ik er kippenvel van krijg. En dat is nu nog niet het geval...

Intro en outro is nog niet klaar begrijp ik? :D

Intro en outro zijn wel klaar maar heb ze hier weggehaald…
Hoe komt de mix over?

die was vet man, goeie opbouw, goeie geluiden, leuke melodie.. Knap gedaan ;)

Thanks!

Afrojack in tha House!!!!!

Nice, thanks!!

leuke track, maar meer hardstyle dan progessive, de mix is te hard gelimited, je hoort hem op diverse drukke plekken knijpen en wegdrukken, ze die gain slider op je limiter maar eens een db of 6 lager
zal je nagenoeg dezelfde loudness hebben, maar met veel meer impact en punch

Progressive? Hardstyle?? no way...

dit is van die Avici Afrojack house..

leuke track, maar meer hardstyle dan progessive, de mix is te hard gelimited, je hoort hem op diverse drukke plekken knijpen en wegdrukken, ze die gain slider op je limiter maar eens een db of 6 lager
zal je nagenoeg dezelfde loudness hebben, maar met veel meer impact en punch

Treshold van m'n limiter staat op -2 dB, 6dB lager zal niet gaan. Kan je me vertellen waar je het knijpen en wegdrukken aan hoort, misschien kan ik het in de mix verhelpen?

Treshold zegt natuurlijk niks als je al te hard instuurt.
gebeurt op diverse plekken waar het volle arrangement speelt, meest duidelijk aan top van snare rolls en uplifters en in de 2e beat erna in de spits. daar klapt de mix dan qua dynamiek in elkaar, daarna hoor je de limiter zich weer herstellen en is het weer egaal.als je weet waar je op moet letten is het redelijk evident

Heeft toch wel aantal hardstyle elementen:
- clap/snare op 1/2/3/4 ipv 2/4
- open hh cymbal on beat ipv off beat
- grote saw "pauper jump lead" (screetches for pussies)

progressive is voor mij toch wat dieper, delicater, meer plucks, minder carnaval gehos

Ik weet het, maar doe mij toch maar liever de progressive van mr Noferinni, wat een enorm kazige ripoff van de police trouwens..

melodie is perfect,maar je mag em niet te lang laten herhalen,heeft variatie nodig
de melodie is meer voor ' het refrijn' in de track zeg maar

Hardstyle vond ik een beetje vergezocht, maar dit is wel degelijk progressive house tegenwoordig

Voor mijn idee is progressive meer underground.. bassline gestuurd.. de meer ingetogen stijl die kwam na het bombastische trance geweld van eind jaren 90.. Veel delays.. relaxte 'space' muziek.. Ingeotogen dus, en zeker geen blije melodietjes..

Zo dus:

wikipedia:
Progressive ontstond in het begin van de jaren negentig. Het is hetzelfde als acid techno maar dan met een langzame opbouw van elektronische instrumenten. Progressive biedt je een langere en intensere ervaring dan acid techno.
[bewerken]Kenmerken

Het is een muziekstijl die gebaseerd is op een beat met daarover melodieën en vocals, de nadruk ligt vooral op de melodieën. Het verschil tussen progressive house en trance is dat er bij progressive house geen euforische melodieën zijn maar eerder zweverige of dromerige (en vaak donkere) melodieën met daaronder een (tech) house beat. Vaak ligt het tempo bij trance ook een stuk hoger.

dus wat furous al zeit: , dit is GEEN progressive house.

dit is de mainstream Afrojack-SHM pop-muziek.
naar mijn smaak de nieuwe euro-house.
absoluut niet mijn smaak, te voor de hand liggend en blij.

Zit daarentegen wel super netjes in elkaar!
Lekkere melodie. Mooie opbouw,
alleen bestaat dit nummer al in een aantal variaties (nl door afrojack en SHM etc etc etc etc)
Mss nog wat vieze vocalen toevoegen als contrast voor het hoge bubblegum-gehalte.
Of het geheel een eigen twist geven, je eigen stempel in plaats van een kopie van anderen.

tot zover mijn 2 centjes

Back