korg triton le

theriddler

Nieuwkomer
Hoi,

zo...,, heb vrijdag mn eerste synth aangeschaft... korg triton le. Verstand ervan
had ik nog niet, eigenlijk nog steeds niet....maar dat hoopte ik dus met de aanschaf ervan te krijgen.*D

de programma's en combinatie's, tja ik ben nog niet overdonderd ofzo... ik heb hem gekocht omdat
hij goede strings zou hebben en relatief goedkoop is. De piano zou niet zo goed zijn, maar dat maakt niet uit
want ik heb nog een keyboard waar de piano wel goed is. Maar tot nu toe...ben ik nog niet super enthousiast.

En vraag ik die ik heb; kun je aan bijvoorbeeld de F-toetsen programma's toewijzen? Zodat je dus onstage
makkelijk van geluiden kunt 'wisselen'. Ik geloof dat daar ook pedalen voor zijn. Maar 't moet toch ook via
de knoppen kunne?:stupid

Ennem....waaarom gebruikt niemand cool edit pro hier??? Iedereen heeft het maar over cubase:confused:

Cool Edit = Wave editor, HDD recording, samples achter mekaar plakken etc.
Cubase = Midi Editor of "sequencer", aansturing van synths, componeren van songs.

Alhoewel zo´n beetje beide programmas tegenwoordig op het terrein van de ander komen zijn ze bedoeld voor andere dingen.

Ik heb zelf een Karma, niet een triton LE, maar ze verschillen niet zo heel veel. Wat ik je zou aanraden is in de userbank je eigen presets of combis aan te maken in de volgorde van je setlist waarvan je nummers speelt on stage. Het klote met banken en presets is al zou oud als de synths zelf en er is nog maar weinig aan gedaan om het wat makkelijker te maken, dus het ligt niet aan je LE. De strings en pads uit de Korg zijn i.d. erg goed.

Titon-le

Titon-le

Gefeliciteerd met je aanschaf, krijg je geen spijt van!
Ik heb de LE nu 1,5 jaar en vindt de geluiden eigenlijk erg goed, Piano heb ik aangedikt met wat samples (moet je wel een sample-expansion bord + geheugen kopen helaas ca. 350 eurootjes) maar 'kaal' is ie goed te harden (m.n. de piano-presets in combination mode).
Voor het wisselen van sounds tijdens optredens is de LE niet lekker simel inderdaad. Ik gebruik de volgende methode: Ik stel het geluid in waar het liedje mee begint, en vervolgens de eerste 2 cijfers van het volgende geluid. Het eerste geluid is nu hoorbaar en met een druk op de knop van het laatste cijfer krijg je dus het volgende geluid, begrijp je ut nog?
Ook kun je een geluid instellen in de performance bank en eentje in de patchbank, nu kun je met een druk op de categorieknop van geluid wisselen, gebruik ik eigenlijk het meest.

Cool edit is een sequencer???? Volges mij nie egt

greetz marcel

gearlist: SCI Prophet 600, Yamaha DX7, Korg Triton-LE + exp-smpl+ScSi-CD, Roland Xp-30 (+exp.b. 60's-70's), Absynth, Roland JC-120 amplification, Behringer UB1202, Korg AX-1G, Boss Chorus, Boss Turbo Overdrive, Squier 'Korean' Stratocaster '87. Atlas Piano 1957, Marina spanisch guitar.

wanted: Voce Rhodes module, Yamaha DX7-2FD, betaalbare monofone Moog (alleen voor de heb), Yamaha P-80.

owned: Roland Juno60, GEM PK4900, Korg Poly 800, Roland Xp-10, Korg Delta, Fender sidekick60 amplifier.

"Ook kun je een geluid instellen in de performance bank en eentje in de patchbank, nu kun je met een druk op de categorieknop van geluid wisselen, gebruik ik eigenlijk het meest"

hmm. die begrijp ik niet helemaal..............de performance bank...zijn dat die F-toetsen? ik denk niet dat je dat
bedoelt. Hoe stel ik die dan in?:geslaagd:

Origineel geplaatst door theriddler

hmm. die begrijp ik niet helemaal..............de performance bank...zijn dat die F-toetsen? ik denk niet dat je dat
bedoelt. Hoe stel ik die dan in?

Ik denk dat hij een combi-bank bedoelt (performance is een Roland-term, daar heet een combinatie een Performance, en een program een Patch).
Als ik m'n Triton Le gebruik in m'n band dan zet ik alle gebuikte programs of combi's achter elkaar, je kunt heel makkelijk verspringen met de dec/inc knoppen. Als ik bepaalde programma's meerdere keren gebruik in verschillende nummers dan kopieer ik ze gewoon (dan staan ze dus dubbel in de lijst) om niet in de war te raken.

Ik ben trouwens niet zo erg weg van de standaard piano sounds in de Le, maar daar heb ik m'n Roland JV-1010 voor, en binnenkort een Roland RD-700 ;)

o ok dan ga ik dat probere..... ik heb dan nog een redelijk goedkoope keyboard, yamaha psr290, a 300€,
maar ik vindt de piano gewoon goed :okdan: ,

dus gebruik ik dan! bedankt voor jullie replies!:kroon:

Triton

Triton

Sorry mannen, ik zat niet bij m'n synth maar bij m'n vrouw dus inderdaad wat kreten door elkaar gehaald van m'n Roland en m'n Korg. Ik bedoel inderdaad van prog naar combi verspringen.
Qua pianogeluiden worden we het op dit forum niet echt eens, zeker bij live geluid tussen de heftige gitaren blijft de Triton mijnsinziens goed overeind, m'n Roland XP-30 piano (is de jv1010 sample volgens mij) heeft het er erg moeilijk mee. Thuis op het koptelefoontje is de Roland wel erg mooi.

en niet tevreden met de standaard piano's van triton (le)? neem dan even kijkje op de download sectie van http://www.tritonhaven.com daar staan toch zeker zeer mooie kandidaten tussen!

uhhh ik ben nieuw.... is het dan mogelijk om eventueel mbv een programmatje een programma te 'uploaden' naar je synth? En dan met midi? Midi is er toch alleen voor het aansturen van geluiden....niet voor het overzenden van data?

grt wouter:confused:

Origineel geplaatst door theriddler
uhhh ik ben nieuw.... is het dan mogelijk om eventueel mbv een programmatje een programma te 'uploaden' naar je synth? En dan met midi? Midi is er toch alleen voor het aansturen van geluiden....niet voor het overzenden van data?

grt wouter:confused:

Um.. . hehe, MIDI kan daar juist uitstekend voor "misbruikt" worden. Dat heten "system exclusive" messages, en zo update je het operating system van de synthesizer zelf. Waldorf en Access doen dat al jaren.

Overzenden van geluiden? Mwa. Meestal moet je dan een of andere midi file krijgen. Die laad je dan gewoon in een sequencer. Maar kijk hier eens : http://www.tritonhaven.com/downloads/index.html - moet je zat kunnen vinden.

haha, echt tof dat je gewoon een nieuwe os er op kan zetten. Ook dat er allelij tool-tjes zijn waarmee
je je triton kunt bewerke*D :kont:

-ik word er helemaal blij van:D-

he ik las ergens dat het mogelijk is om -geluids bestanden- om je smartmedia card te zetten,
en dan vervolgens te gebruiken op je synth.. deze bestanden moeten dan 'multisamples' zijn.
Wat is daar de extensie van? Ik heb op tritonhaven gekeken en wat samples gedownload. Deze samples
heben dan KSF als bestandsformaar, maar daar kan mn LE niks mee.

Kan iemand me hier me helpen?:erm:

Back