Hallo, ik ben sinds kort geïnteresseerd in orgels hoewel ik geen orgel speel.
Ik speel gitaar en basgitaar en had al jaren het idee om van een oud orgel min of meer te slopen, om een bak met pedalen over te houden waarop ik bas kan spelen terwijl ik gitaar speel.
Onlangs heb ik van een Mark 900 een pedalenbak gemaakt en van een Solina een luidsprekerbox. Dit omdat de bas van de Mark niet veel voorstelde, 2 kleine luidsprekers. (Ik kan jullie gerust stellen: er is aan deze orgels niet veel aan verloren gegaan.)
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Eminent 1500; ondertussen heb ik me wel in zoverre in orgels verdiept dat ik dit orgel niet ga slopen. Het leuke aan dit orgel is dat het een input heeft aan de achterkant, en ik mijn elektro-akoestische gitaar, elektrische gitaar of basgitaar er over kan spelen, terwijl ik (probeer te)
bas(sen) met mijn voet.
Ik speel gitaar en basgitaar en had al jaren het idee om van een oud orgel min of meer te slopen, om een bak met pedalen over te houden waarop ik bas kan spelen terwijl ik gitaar speel.Onlangs heb ik van een Mark 900 een pedalenbak gemaakt en van een Solina een luidsprekerbox. Dit omdat de bas van de Mark niet veel voorstelde, 2 kleine luidsprekers. (Ik kan jullie gerust stellen: er is aan deze orgels niet veel aan verloren gegaan.)
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Eminent 1500; ondertussen heb ik me wel in zoverre in orgels verdiept dat ik dit orgel niet ga slopen. Het leuke aan dit orgel is dat het een input heeft aan de achterkant, en ik mijn elektro-akoestische gitaar, elektrische gitaar of basgitaar er over kan spelen, terwijl ik (probeer te)
bas(sen) met mijn voet.