Tc Powercore Firewire Of Mackie Uad-1?

CHRIS COIL

Ingeburgerd
Yooo guys,

Ik ga één van deze 2 kopen. Ik ga het gebruiken voor FX en compressie van elektronische muziek (trance, techno), dus geen rockmuziek of whatsoever. Ik weet wel dat de powercore bijna 2x zoveel kost als één UAD-1, maar prijs is niet zo belangrijk.
Welke denken jullie dat het best aanleunt bij elektronische muziek? Iemand al ervaringen met één van de 2? Indien ja, gooi het in de groep!

Geen ervaring met de uad maar de powercore is de bom echt supervette effecten en er komen ook nog eens zeer veel belovende dingen voor de kaart aan.

Support van tc is trouwens zwaar ok:okdan:

wil je vintage: UAD ... wil je modern: Powercore

Ik heb slecthe berichten gehoord over de UAD1. Over de TC Powercore alleen maar lof. ZIj hebben ook veel 3rd party support. Zelf heb ik gelukkig ook een TC Powercore. Is Vet!!! Gewoon kopen en knallen.

Origineel geplaatst door Ferruccio
Ik heb slecthe berichten gehoord over de UAD1. Over de TC Powercore alleen maar lof. ZIj hebben ook veel 3rd party support. Zelf heb ik gelukkig ook een TC Powercore. Is Vet!!! Gewoon kopen en knallen.
Dit klinkt nogal biased. Ik heb een TC en de UAD zuigt. 8o)

Kan je iets specifieker zijn over wat voor slechte dingen je hebt gehoord, zo is dit niet echt iets waar we wat aan hebben...

Om nog even op de opmerking van faab terug te komen over TC's support... die is idd egt heel goed. Die gasten helpen je via een soort forum systeem waar ze bijna dagelijkt reacties geven op het probleem wat je hebt en er echt samen met jou helemaal uit proberen te komen. Nog nooit heb ik zoeits meegemaakt man. Echt te gek.

Hey no_key! Ik heb van een verkoper in een muziekzaam in Rotterdam (ik zal ff geen namen noemen ofzo) dus te horen gekregen dat die UAD gewoon niet zo lekker verkocht wordt enzo. Dat er ook een aantal mensen mee terug waren gekomen naar de winkel. Dat is eigenlijk wel alles. Maar goed, als ik dat dan combineer met de berichten die ik ook hier op dit forum lees, en mijn ervaringen met TC's support en de kwaliteit van de TC Powercore daar bij optel... Ja, dan is dat voor mij wel voldoende om iemand die TC Powercore aan te raden. En bovendien... Wat heeft Mackie eigenlijk met effecten van doen? Is TC daar niet veel meer in thuis eigenlijk? Ook zomaar een geachte.

Tja, UAD staat dan ook voor Universal Audio. Tjeck de page maar even: www.uaudio.com

En verder, Mackie heeft alles met FX te maken, kijk maar even welke FX er voor de D8B beschikbaar zijn.

Enneh, is die TC niet wat duurder dan een UAD? Dit klinkt toch een beetje als stemmingmakerij van die verkoper. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze allebei interessant, maar ik wil graag userervaringen, dat telt echt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze allebei interessant, maar ik wil graag userervaringen, dat telt echt.

Ik heb de powercore nu een paar weekjes en ik ben er nu al helemaal lijp van.
Ten eerste is de geluidskwaliteit erg warm en vet en de gebruiksvriendelijkheid van de plugs is ook top, heel simpel en begrijpelijk opgezet. Installeren is een breeze en zoals al eerder gezecht support is top.

Daar komt nog eens bij dat de voicemodeler van tc-helicon eraan komt en als je ook maar iets met zang van doen hebt is dit een absolute must. Instant koortjes en je kan zelfs de gender bepalen als je dit overdrijft krijg je ook weer te gekke effecten.

Daarnaast heb je inmiddels ook al de assimilator en die kan kleine wonderen verrichten op het gebied van eq.

Ben oorspronkelijk alleen maar aan de powercore gegaan voor het feit dat de m5000 effecten aan boord waren, maar ik ben aangenaam verrast door de andere plugs die geboden worden voor het platform.
Als je serieus goede galmen zoekt, en die vind je never nooit niet in normale vst vorm, dan is er echt maar 1 keus.

Als laatste wil ik ook nog vermelden dat de pulgs nog niet 1 keer gecrashed zijn.

Zo en nu ga ik solliciteren als sales rep. voor TC:D :D

Haha. Sorry, dat wist ik niet. Ken de naam wel... Maar het is dan een samenwerking tussen Mackie en Uneveral Audio begrijp ik? Want op die site zie ik dat staan. Trouwens, over die verkoper: Dat gesprek heb ik met hem gehad 3 maanden nadat ik de TC Powercore al had gekocht. Dus het was in ieder geval geen verkoop truc. Ervaring met de UAD kan ik je niet bieden helaas. Maar jij zit dus te twijfelen welke je gaat kopen ook? Het blijft toch een gok natuurlijk, maar ik zou gewoon goed kijken naar de 3rd party support. Dat is uiteindelijk belangrijk voor zo'n kaart op de lange duur.

ik heb zelf (nog) geen UAD, maar als er 1 manier is om top-kwaliteit- (vintage)effecten in je computer te stoppen dan is het wel de UAD.... die gasten van UAD zijn de experts als het gaat om nieuwe releases van vintage compressors ed, en het is echt supergoed.....een UAD pultec komt gewoon 98% in de buurt van een hardware pultec, en dat zegt genoeg als je weet hoe goed een pultec EQ klinkt (en hoe duur ie is als je er nog een op de kop kan tikken in goede staat) ... verder ken ik *niemand* die slechte ervaringen heeft met een UAD.... sterker nog, de meesten kopen er nog eentje (of meer) bij.... niets ten nadele van de TC, ik denk dat ze elkaar mooi aanvullen, de TC doet dingen die de UAD niet kan, en andersom...

Olaf

[erectie mode on/]oxford eq[erectie mode off]

powercore dus. maar een combi van beide is echt gewoon dodelijk

[erectie mode on/]oxford eq[erectie mode off]

Inderdaad...enorm dikke ehhhhh .......:D beste eq ever!

EDP, bedoel je met "dodelijk" dat ze allebei bij elkaar heel goed zijn, of juist dat er een conflict in je PC zal optreden ofzo?

nee echt een geweldige combinatie omdat je dan echt alles hebt.

zou korg xp support leveren op hun oasys kaarten en die er bij plaatst dan zou je echt zo'n wereld bak hebben maar dat laatste zal een droom blijven denk ik

Lijkt me nogal onhandig om je aan een persoon qua uitspraak te 'binden'. Lijkt me dat de meningen verdeeld zijn maar als ik zelf zou moeten kiezen dan wist ik het zonet nog niet.
Die UAD is gewoon goed, nadeeltje is wel de latency maar hij klinkt echt als een klok.

Die TC is wel veelzijdig enzo maar in het begin vond ik het geluid toch minder. Misschien dat nu de software zwaar verbeterd is.

Nee, dan denk ik toch dat het een UAD zou moeten worden omdat die gewoon kan wat ik zou willen. Al die andere dingen heb je gewone software voor die het ook nog goed doet.

Ik denk dat beide kaarten absoluut niet onderdoen voor elkaar in geluidskwaliteit of gebruiksgemak. Het is meer een kwestie van smaak en wat je zoekt. Een volledig onwetenschappelijk beschrijving zou zijn: De powercore is meer Hi-Fi -futuristisch - clean en de UAD-1 is meer Vintage - Funk - rauw. 'T is maar net waar je naar op zoek bent.
Ik denk overigens ook dat een ervaren producer met beiden ongeveer 90% dezelfde resultaten kan krijgen.

Die powercore is alleen wel heeeeeel duur. Veel plugs kosten al geld terwijl je bij de UAD-1 alles gratis krijgt. Alleen de Cambridge EQ kost 65 dollar.
Het aanbod van de plugs op de UAD-1 is alleen minder divers, das weer een minpuntje.

De 3e lijns support van de UAD-1 is trouwens ook HEEL goed. Ik had een probleem met mijnes (tenminste dat dacht ik).
Die gasten van Mackie hebben me een nieuwe gestuurd (voor nop). Bleek het probleem aan mijn moederbord te liggen. No harm done. Ik mocht die nieuwe gewoon houden.

Hé guys.. ik laat ff weten dat mijn beslissing op de TC Powercore firewire is gevallen. Ik ben sowieso al een fan van TC en de firewire bak ziet er verdomd cool uit in het donker!!! :-)
Ik ga hem binnen een week of 2 halen, want hij is pas midden juli beschikbaar heb ik gelezen. Als ik hem heb, post ik een nieuw topic met mijn ervaringen!

Kris

Gefeliciteerd! Een juiste keuze naar mijn mening. Pas eind juli? Ow... das jammer. :-) Suc6 ermee nog!

Back