midisport 4x4 en XP, hoe zit dat nu?

DJ Stimpy

Stamgast
Een tijdje terug had ik vernomen dat midiman geen deftige drivers had om hun midisport 4x4 goed te laten functioneren op windows XP. Ik heb op hun site gekeken en bij systeemvereisten staat van 98 -> ME en dus niet XP.
Ze hebben wel een update voor hun XP driver, maar kan iemand me mss vertellen of deze naar behoren werkt?
Want ik wilde er net zo eentje aanschaffen.

Alvast bedankt jongens,

Ik heb de midisport 4x4 en deze werkte goed met zowel de betadriver, als de 'stable' driver die je via hun website kan downloaden. Voor de korte periode dat XP draaide werkten ze uitstekend, maar das mijn ervaring.

Momenteel draai ik Win2k en die gebruikt nagenoeg dezelfde driver (al maak ik uit de site op dat er wel specifieke XP fixes in de laatste versies zitten).

Nog geen probleem kunnen vinden :)

Dennis

Re: midisport 4x4 en XP, hoe zit dat nu?

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Een tijdje terug had ik vernomen dat midiman geen deftige drivers had om hun midisport 4x4 goed te laten functioneren op windows XP. Ik heb op hun site gekeken en bij systeemvereisten staat van 98 -> ME en dus niet XP.
Ze hebben wel een update voor hun XP driver, maar kan iemand me mss vertellen of deze naar behoren werkt?
Want ik wilde er net zo eentje aanschaffen.

Alvast bedankt jongens,

Ik heb hem en hij draait prima. Heb die WinXP driver gedwonload en gebruikt.

Ok, bedankt voor de info.
Dan kan ik hem bestellen.

Ik heb 3x midisport 8x8 maar ik heb met een van de patchbays wel problemen die stuurt nl geen controllerinfo uit.

Als ik dan verwissel dan zit het probleem in een andere patchbay dus het kan geen mechanisch probleem zijn.
Ik werk trouwens ook op xp en ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, heeft misschien een van jullie wel eens gehoord van dit probleem.

Ik hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt
:)

Zowel mijn Midisport 2x2 als 4x4 werken top op win xp alleen ze zijn allebei een ramp met installeren

Ik heb 3x midisport 8x8 ...

3 X ? wow - heb jij echt zoveel gear omdat allemaal aan te sluiten ?

3 X ? wow - heb jij echt zoveel gear omdat allemaal aan te sluiten ?

yep, sorry:D wil niet opscheppen,maar ze zitten zelfs vol, maar ondanks al dat mooie spul blijf ik wel met dit probleem zitten. Hoe groter de studio des te meer dingen die fout kunnen gaan.:)

Heb zelf ook 2 midisport 4x4 en heb geen problemen gehad met de installatie onder XP . Bij de driver zit een readme file en daar staat precies in hoe de installatie verloopt. Als je meer als 1 hebt zal ik ze wel namekaar installeren. Dus midisport aanluiten PC aan en installeren. En das pas de volgende. Het is alleen weles vervelend als je midisports los haalt en weer opnieuw installeert. Het kan dan gebeuren dat tie ze op nieuw installeert en de volgorde omwisseld. device 1 wordt 2 en 2 wordt 1. Met als gevolg dat bijvoorbeeld in Cubase de verwijzingen na je midi poorten verkeerd staan waarop je weer alle aangesloten instrumenten opnieuw moet toe wijzen aan de juiste midi poort

Hey baseman dat probleem heb ik inderdaad ook gehad, nu is de volgorde goed alleen zit ik nog steeds met die controller shit.
Ik heb inderdaad de midisports na elkaar geinstalleerd, vind trouwens wel dat ze bij midiman niet echt gebruiksvriendelijke drivers gemaakt hebben.:(
Een beetje meer aandacht voor GOEDE xp drivers zou denk ik wel op z'n plaats zijn.

Bij mij loopt het dus voor geen meter....:( XP geeft elke keer als ik de computer opstart weer dat er zich ernstige fouten hebben voorgedaan. Bij de installatie verschijnt dan ook elke keer dat de drivers niet geschikt zijn voor XP, maar je moet gewoon doorklikken...:confused: Nou, dat doorklikken ging wel, maar als ik nu ook maar iets doe met midi in Cubase crasht het meteen...

Help!

Bij mij loopt het dus voor geen meter.... XP geeft elke keer als ik de computer opstart weer dat er zich ernstige fouten hebben voorgedaan. Bij de installatie verschijnt dan ook elke keer dat de drivers niet geschikt zijn voor XP, maar je moet gewoon doorklikken... Nou, dat doorklikken ging wel, maar als ik nu ook maar iets doe met midi in Cubase crasht het meteen...

Alles eerst grondig deinstalleren, dus ook met zoeken alles verwijderen wat met m-audio of midiman te maken heeft.
Daarna usb uit de midiman halen en de computer opnieuw opstarten, nieuwste beta driver installeren en als je dat gedaan hebt de usb weer aansluiten en xp doet dan ALS HET GOED IS de rest.

Suc6 en sterkte:)

het enige gekke dat ik heb met mijn midisport 4x4 is dat telkens alle ledjes v/d midi out aan en uitgaan wanneer er mididata uitgestuurd wordt en niet enkel die van het aangesproken kanaal/poort, voor de rest doet ie het prima -hij stuurt dus geen data naar de andere midi poorten ondanks dat wél alle ledjes aangaan van output 1 tot 4 ???

ik installeerde onlangs voor een vriend een 8x8 en weer hetzelfde probleem...

nog iemand tegengekomen dit schoonheidsfoutje ?

IK had hetzelfde probleem dat alle lampjes aangaan met Logic Audio.
Sinds in Cubase SX gebruik, gaan alleen de lampjes knipperen van de poort die word aangestuurd.
Waarschijnlijk een setting in de sequencer foutstaan.

ik gebruik inderdaad ook logic audio, ik heb het nog niet in een andere sequencer gecheckt

vreemd wel dat logic die andere ledjes dan mee aanstuurd ???

Ik vond het ook altijd al erg vaag, misschien zou je de instellingen eens na kunnen kijken.
Probeer Midi-Thru eens uit te zetten, misschien heeft dit effect.
Of ga Cubase gebruiken, ben je meteen van het probleem af 8o)

Suc6 !

Back