Akoestische Techno! (Field Recording)

SynnyS

Groot lid
Nou ja de titel zegt het al :)

Ik ben gisteren even in de weer geweest met mijn Zoom H2 recorder, in en rondom het huis wat geluiden opgenomen, die in een ableton drumrack gezet en toen maar even een lekkere techno loop van gemaakt.

Ik moet zeggen dat het een verfrissende workflow is, je hebt ineens een heel ander klankpallet! En het leuke is uiteraard het recorden zelf. Als je met een koptelefoon op en je recorder in het rond loopt heb je ineens zin om overal op te slaan, alles is percussie :D

Attachments

• acoustictechno.wav
    1,3 MB · Bekeken: 89
ja das leuk
ik heb eens een track gemaakt met alleen maar geluiden die ik had opgenomen van een mazda rx7
ik kan m nergens vinden helaas, zal de backups in moeten
maar gewoon motorgeluid geresampled voor bassen en leads enzo.. klappende deuren
ploffende uitlaat in de ijtunnel met dikke galm enzo
is echt wel leuk :)
ik gebruik een sony pcm50 voor fieldrecording.. vind ik echt een topding

erg vette klanken. zit er veel/ weinig nabewerking en/of EQ, compressie, enzvoort op? of is
het bijna puur het orgineel geluid?

en nu nog vocals erbij!

voor mooie Yells zou je iemand van het dak af kunnen gooien. of stroom op een kat zetten.

zoveel mogelijkheden plotseling!

qua nabewerking slechts wat reverb en compressie her en der.

Als het zo is, erg knap gedaan. Je kunt dezelfde geluiden ook nog in de sampler instoppen, geloof mij daar zou je eindeloos kunnen genieten :okdan:

Kleine anekdote over dit onderwerp, ik ben met buiten opnamen te gebruiken begonnen
toen de mini disk uitkwam, sleepte het tot ergernis van mijn toenmalige vriendin overal mee
naar toe, en riep voortdurend …stttt……
Op vakantie in Luxemburg zat ik gehurkt op een paar stenen in een klein riviertje
het geluid van een stroomversnelling op te nemen door de microfoon (een kleintje)
tussen de stenen te laten zakken.
Op de oever kwam een man aangelopen, ik kende hem van de camping, hij bleef een tijdje staan kijken en liep weer verder.
Weer terug op de camping vroeg die Fransoos of ik nog iets gevangen had !!!

Kleine anekdote over dit onderwerp, ik ben met buiten opnamen te gebruiken begonnen
toen de mini disk uitkwam, sleepte het tot ergernis van mijn toenmalige vriendin overal mee
naar toe, en riep voortdurend …stttt……
Op vakantie in Luxemburg zat ik gehurkt op een paar stenen in een klein riviertje
het geluid van een stroomversnelling op te nemen door de microfoon (een kleintje)
tussen de stenen te laten zakken.
Op de oever kwam een man aangelopen, ik kende hem van de camping, hij bleef een tijdje staan kijken en liep weer verder.
Weer terug op de camping vroeg die Fransoos of ik nog iets gevangen had !!!

haha

intereessant ding die Zoom H2.

4 mics voor ambient/strereo opnames

geeft dat ook echt een ander resultaat, meer diepte en ruimtelijkheid, dan normale stereo-opname techniek met twee mics?

( je er dus, zo te lezen, dus in iedergeval vis mee vangen. handig!)

intereessant ding die Zoom H2.

4 mics voor ambient/strereo opnames

geeft dat ook echt een ander resultaat, meer diepte en ruimtelijkheid, dan normale stereo-opname techniek met twee mics?

( je er dus, zo te lezen, dus in iedergeval vis mee vangen. handig!)

ja want hete ene paar staat onder een hoek van 120 graden en het andere paar onder een hoek van 90 graden

het klinkt een beetje industrial achtig, wel tof.

toevallig, gisteren stootte ik mijn hoofd tegen de onderkant van de trap op mijn werk, en die houten constructie gaf zo'n gaaf kickdrum geluid, dat ik die maar eens ga opnemen binnenkort!

Back