Nieuwe Yamaha Motif ES

Jeroen

Music!
Yamaha Motif ES
YAmaha%20motif%20ES7.jpg

De nieuwe Yamaha Motif ES

De Specs
Keyboard Type
Keyboard ( 6 )
Keyboard ( 7 )
Keyboard ( 8 )

61-Note (regular action) List: $2350
76-Note (regular action) List: $2750
88-Note (balanced Hammer Effect action) List: $3350

Sounds
Tone Generator AWM2
Polyphony 128-Voice (element)
Wave ROM 175MB (1859 waveforms)
Voices 768 Preset (64 drumkits)
128 General MIDI (1 drumkit)
256 User (32 drumkits)
Performances 128 User
Plug-in Voices 64 Preset (for AN, PF, DX boards)
192 Preset for VL board
64 User per plug-in slot
Master 128

Sampling
Sampling Analog @ 44.1kHz, 16-bit linear, stereo
Digital @ 48kHz, 16-bit linear, stereo (with AIEB2 installed)
Sample Memory Optional (up to 512 MB using DIMM)

Arpeggiator & Sequencer
Arpeggiator 1787 Preset, 256 User (SRAM)
Sequencer Song: 64 / 16 tracks
Pattern: 64 / 16 tracks
Capacity: 226,000 notes in volatile RAM
Resolution: 480 clocks/quarter note
Remote Control SQ01, Cubase SX, Logic Audio, ProTools, Sonar 2.0
MultiPart Editor for Motif Rack / Motif ES (Windows)
Logic 5.5, Digital Performer (Mac)

Connections & Expandability
External Storage SmartMedia™ card (up to 128MB)
USB storage devices
Expandability 3 x Plug-in Board slots
mLAN16E Board
AIEB2 Multiple output + digital I/O

Voor een groter plaatje klik hier
Meer info klik hier

Last edited by a moderator:
Leuk een gratis* demonstratie DVD.

*Gratis betekent voor bestelling vanuit Europa dat je slechts $15,- aan verzendkosten mag betalen. Niet duur voor promotiemateriaal.

De specs zijn VET! Ik vind de Motifs al lekker, maar dit is dus de overtreffende trap. Ben benieuwd.

Wat een specs zeg. Da's echt geen kattep!s.

Alles wat in de oude Motifs zat zo'n beetje verdubbeld eigenlijk. En alle dingen van andere Yamaha aparaten die erin konden zitten er ook nog eens in.
En ook nog software om het beestje via de computer te temmen. En als dat net zo goed in elkaar zit als die Studio Manager waar ik naar volle tevredenheid mee werk dan denk ik dat ook dat wel snor zit. Helemaal als het gewoon supermakkelijk samen werkt met je sequencer.
Want als je achter die motif op start/stop/rec drukt hij dat gewoon in sequencer triggerd. Dat is handig en dat wil je ook.

OK, hij is lelijk en ziet er heel erg groot uit maar als je kijkt wattie kan dan is het toch sneu als je net een oudere Motif gekocht had. En blijkt maar weer dat de US support heel goed is want die geven hele goede upgrade deals. Hopelijk dat Yamaha europa dit over gaat nemen.

En als ik dan toch moet zeiken dan vind ik dat ze ook wel 24 bits sampling erin hadden kunnen bouwen en dan heb je tenminste minder moeite om die 512Mb (DIMM) geheugen vol te krijgen.
En ook hier heb ik het gevoel dat het instrument voor een zo breed publiek gemaakt is dat ze een beetje uit de niche markt die de dance scene is gebleven zijn en toch meer voor de traditionele kanten gekozen hebben. Waarschijnlijk omdat de mensen die dat apparaat gebouwd hebben daar hun eigen smaak in hebben laten doorwerken. Desalniettemin kun je daar wat aan doen door die expansions erbij te gebruiken zodat je dus ook VA's enzo kunt gebruiken.
Maar van die 175Mb aan samples zitten dus 80% onbruikbare dingen in en da's dan erg jammer. Wat dat betreft hadden ze wel wat verschillende uitvoeringen mogen uitbrengen.

Maar nog veel leuker is de vermelding van een mLan16E expansionboard voor het beestje. Iets waar ik dus vol verwachting naar uit zit te kijken. Maar iets waar ik me dus heftig over verbaas is dat ze zelf wel heel erg dom bezig zijn met hun USB en mLan. Ik bedoel ze willen zelf mLan erdoor drukken maar dat lukt dus nog niet echt. Maar in de tussentijd bouwen ze wel overal USB poorten op omdat iedereen dat wil (daar kunnen ze echt niet omheen). Maar dan ook alleen midi via die USB poort. (iets wat heel goed werkt overigens) En waarschijnlijk ook dat de kosten zwaar meewogen om voor een niet alleen mLan programma te kiezen.
Allemaal heel logisch natuurlijk maar ze schieten hier echt mee in hun eigen voet IMO.

Origineel geplaatst door Blinx
Ligt het aan mij of is ie overdreven rond?

Beeldkromming, door de lens van de camera.. ;)

Arv

Wow.. die specs liegen er niet om... Denk trouwens dat t qua vorm wel mee zal vallen, gewoon recht, met aan de zijkanten een schuin vlakje (aan de foto te zien)..

Nu mar hopen dat de kleur of donkerder blauw is, of iets grijzer, want n lichtpaarse synth vind ik dan toch weer net niet mooi... verder ziet t er (net als de motif) mooi uit!

ps: zouden ze roland achterna gaan? die heeft pas ook de Fantom vervangen door de Fantom S..

...tja zoooveeel specs en dan maar 4 draaiknoppen ...

Tis weer =( met de pet op tegenwoordig...

Ik bedoel.. weer zoveel mogelijkheden in 1 apparaat proppen met een :kont: interface met onnoemelijk veel menu's en amper realtime controle... :confused:

Origineel geplaatst door Bass
...tja zoooveeel specs en dan maar 4 draaiknoppen ...

Tis weer =( met de pet op tegenwoordig...

Ik denk dat het bewust gekozen is.. Een synth voor de performer, die hoeft niet zo veel aan de knoppen te hengsten maar juist de keys bespelen met 2 handjes.

Origineel geplaatst door Arv
Ik denk dat het bewust gekozen is.. Een synth voor de performer, die hoeft niet zo veel aan de knoppen te hengsten maar juist de keys bespelen met 2 handjes.

dat weet ik bijna wel zeker.
Ik vind dat je met de van de gedachten af moet stappen dat een goede synth veel draaiknopjes moet hebben.

Origineel geplaatst door bambamstudio

Ik vind dat je met de van de gedachten af moet stappen dat een goede synth veel draaiknopjes moet hebben.

Nou dat is persoonlijk voor mezelf subjectief wel een voorwaarde, je betaalt een bak met geld, dan verwacht ik wel dat ik kan tweaken en niet door &^&*menu's moet..!!

Daarom heb ik ook fluks mijn Prophecy de deur uit gedaan. :D

Origineel geplaatst door bambamstudio
wat is er mis met rond ? :)

Vonde oude motif mooier, de cs6x was nog mooier maar goed dat is dan weer een ander beest...

Er zitten weer andere pianos in dan in de S90, deze zijn gebaseerd op de P90 en P120. In de S90 zit de S700. Ben benieuwd hoe ze zich verhouden. Ik hoorde dat de S700 beter klinkt dan de P120, dus misschien klinkt uiteindelijk de S90 dan toch weer mooier.

Ik ben niet echt onder de indruk, als je kijkt naar de specs en de display (zelfde os) is volgens mij de Motif ES gewoon de oude Motif in 128 polyphony (motif rack), plus additioneel memory optie voor de sampler plus een orchestral board en piano board, welke waarschijnlijk weer los verkrijgbaar worden op de winter namm voor huidige s90/motif eigenaren. Dus als je het mij vraagt kunnen motif eigenaren beter hun geld in hun zak houden en wachten...

Maar van die 175Mb aan samples zitten dus 80% onbruikbare dingen in en da's dan erg jammer. Wat dat betreft hadden ze wel wat verschillende uitvoeringen mogen uitbrengen.

Niet iedereen maakt electronica hoor.

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Niet iedereen maakt electronica hoor.

Klopt, maar gebruiken wel ! ;)

Back