deck full stop

Arv

Robot
Ik wil een effect in nummers verweken waar het lijkt alsof je een plaat draait en dan op de stop knop drukt of de power off zet. Je weet wel dat de pitch als het waren naar 0 loopt (met een bepaalde snelheid)..

Ik krijg het met traktor/reaktor oid niet voor elkaar..

Wie heeft een leuke tip voor me? Het moet realistisch klinken

Arv

Met cool edit kun je dit maken. Je selecteert dan het deel van je audio dat je wilt bewerken en kiest het effect pitch/timestretchen. In het menu moet je dan kiezen voor de opties "preserve neither pitch nor tempo" Zo uit mijn hoofd levert dat het effect op dat je zoekt.

Het zit in de Yammie samplers.. zit het dan ook niet in je RS?

Hmm, op de RS zit inderdaad een realtime pitch functie.. hmmm.. als ik daar nou een controller sequence inzet naar 0 toe dan moet het idd wel lukken krz. Dus: sample nemen van 4 maten, de pitch verandert als hij loopt.. moet lukken.. :)

btw. cooledit heb ik niet!

Thnx lui, ik ga dat vanavond ff proberen..

Origineel geplaatst door Arv
Hmm, op de RS zit inderdaad een realtime pitch functie.. hmmm.. als ik daar nou een controller sequence inzet naar 0 toe dan moet het idd wel lukken krz. Dus: sample nemen van 4 maten, de pitch verandert als hij loopt.. moet lukken.. :)

btw. cooledit heb ik niet!

Thnx lui, ik ga dat vanavond ff proberen..

Kan ongetwijfeld ook met andere wave editors.

Je selecteert dan het deel van je audio dat je wilt bewerken en kiest het effect pitch/timestretchen. In het menu moet je dan kiezen voor de opties "preserve neither pitch nor tempo"

Hazes heeft gelijk dit kan exact ook op deze wijze in wavelab, zo heb ik ook m'n truc gedaan in "war of the worldz".
Ik ben ook een hele tijd op zoek geweest naar deze truc en kon er nix over vinden op internet dus ben ik zelf maar wat gaan klooien. Er zullen best nog wel andere manieren zijn, maar op deze wijze is het echt een eitje.;)

en anders kun je het proberen met AnalogX Scratch it.....een gratis programmatje waarin je met wavjes scratchen kunt simuleren,dan lukt zo'n stop effect ook wel....

soundforge heeft PRECIES wat je zoekt: een pitchshifter met "free" envelope. een paar tikjes links/rechts met de fusion vinyl of izotope vinyl plugin, en je bent klaar! :dj:

Back