Patat Met
TB or not TB
Je kan dan ook redelijk goed mixen op al deze speakers. Maar het is een stuk gemakkelijker met meer nauwkeurige speakers.Offtopic:
Net als me monitors dus. Als je je oren lang genoeg foltert, wen je eraan en denk je dat het OK is.....
Hier zijn de speakers opgehangen in een zeer grote ruimte met de dichtstbijzijnde muur op minstens 20ft afstand. De metingen zijn zo genomen dat de reflecties niet zijn meegenomen.Maar een echt goede neutrale speakermeting moet je in een echt dode meetkamer met gecertificeerde meetapparatuur doen. En die situatie van dode meetkamer en pro apparatuur heeft echt niemand thuis. Dus alle metingen anders dan die, zijn subjectief.
En alle speakers zijn op dezelfde manier gemeten.
Deze metingen zijn het niet met je eens.Buiten dat geloof ik echt niet dat grote merken speakers maken met bepaalde specs alleen maar om ze te kunnen verkopen met een mooi bijbehorend grafiekje. Dus dat ze speakers maken die slechter zijn dan wat ze voor hetzelfde geld zouden kunnen. Dat vind ik een beetje paranoia complot-theorie.
Als je speakers in de winkel met elkaar gaat vergelijken dan kies je de speaker die een lekkere bas heeft en een mooi zacht vloeibaar hoog met een rustig midden. En dat is niet de speaker met een recht frequentie verloop.