Minimoog Model D vraag

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

De 3de ocsilator kan je op Low zetten en deze als LFO gebruiken

De 1ste en 2de ocsilator kan je ook op LOW zetten... Wat kan je daar mee ?

Gr,

Vic

Nog een vraag,

Iemand ervaring met Kevin lighter opto key contact strips/pcb's ???

Gr,

Vic

Doe het maar eens met 1 vco en dan de filter resonantie net tegen zelfresoneren aan. Dan draai je aan de cutoff...... jummmie smul smul :eureka:

Doe dan ook wat van dezelfde vco als cv naar de filter cutoff..... kwijl kwijl :{:{

Nog een vraag,

Iemand ervaring met Kevin lighter opto key contact strips/pcb's ???

alleen van horen zeggen. schijnt goed te werken, is niet goedkoop , vraag is wel 1 waarom een origneel instrument op deze wijze modden terwijl gewoon goed onderhoud ook voldoende resultaat opleverd/ een goed keyboard oplevert.
2 wat doe je over 10-15 jaar als dhr kevin niet meer in business is , en je keyboard gerepareerd moet worden. denk dat je dan makkelijkere een orginele kan repareren dan de speciale gemodificeerde van kevin..

tav low: low is gewoon heel erg laag in frequentie. leuk voor trillers/ tikken , wat rythmisch aandoende sounds en in het geval van osc 3 voor lfo achtige modulaties van oscilatoren en/of filtercutoff.

bedoel je audio signaal via de lo output? want anders kan het alleen met vco3, de 'lfo'.

Ik heb geen minimoog maar ik denk dat het laatste alleen met vco 3 kan. Dus een vco naar de audio ingang van het filter en dezelfde vco als cv signaal naar de filter cutoff.

dat klopt, alleen osc 3 kan als modulator dienen van vcfcutoff en/of vcofreq . de hoeveelheid modulatie wordt dan mbv het modulatiewiel ingesteld, de schakelaars zijn de aan/uit toetsen.

Hoi,

Gr,

Vic

Wil deze vraag zeggen dat ik nog eens moet buurten? 8) Of ben je je nog aan het oriënteren.

Natuurlijhk mag je komen buurten ;), De minimoog is er al, nu moet ie wel nog in de reanimatie.

Ik twijfel nog of het keyboard ga overhalen met nieuwe contakten en een midi to cv kit of ineens optische contacten met ingebouwde midi.

Waarschijnlijk gaat er een optische kit in, veel makkelijker te onderhouden (voor mij dan) en midi netjes ingebouwd.

Voor de rest is er weinig werk aan de elektronica, beetje afregelen en recappen.

De behuizing ziet er gehavend uit maar dat vindt ik juist mooi. De uitlijning van de toetsen houden we ook een klein beetje uit lijn.

Met serienummer 2978 zou ie van de eerste helft van de jaren 70 moeten zijn met een oud oscillator board.

Zo dan, nu heb je eindelijk ook eens een fatsoenlijke synth. ;)

Ik heb nog geen Mini bespeeld, dus als ik ergens tussen verhuizen en vader worden in ooit een gaatje in de agenda heb...

Hoi,

Gr,

Vic
Niet veel, er komt alleen wat gepruttel uit, maar al het extra's is welkom op een synth. Bob Moog verklaarde desgevraagd dat de LOW-functie op vco 1 en 2 was ingebouwd omdat de vco's van de modukaire systemen, waarvan ze waren afgeleid, die ook hadden. Niet verder bij nagedacht dus...

Is cool voor sequence / arpeggio achtige lijntjes. Osc 3 ben je in theorie "kwijt" aan filter modulatie, Osc 2 (of 1) kan een solide hoorbare toon geven, en Osc 1 (of 2) op LO maakt het 'gepruttel' zoals Akikaze zei :P
samen maakt dat een pruttelende sequence, hoe hoger de aangeslagen noot, hoe sneller de seq. wordt uiteraard.. de blokgolf op de LO stand is bijzonder cool, de allerdunste blok van 't stel

Zo dan, nu heb je eindelijk ook eens een fatsoenlijke synth. ;)

Ik heb nog geen Mini bespeeld, dus als ik ergens tussen verhuizen en vader worden in ooit een gaatje in de agenda heb...

zo te lezen weet jij wel een gaatje te vinden...

:stupid
mijn oprechte excuses, ik zit vol met dat soort onzin en soms floept er wat uit. ik moet dat niet doen.
volgens de dokterkomt het doordat ik veel te intelligent ben voor mijn lichaam. dat zoekt een uitweg.

micromoog vco kan van zichzelf zo laag, in de 'wide' stand.
en dan ook nog het filter moduleren waar ie doorheen gaat.

Geluidsvoorbeeldje van post 3.

Geen Minimoog, maar die zal nog beter klinken.

Doe er nog wat echo en reverb op :{:{:{

Bijgevoegde bestanden:
mp3.gif
LFO in filter.mp3‎ (1,11 MB, 1x gelezen)

8)8)8)

Dat gaan we eens uitproberen, morgen dan, de kindjes zijn net naar bed en dan moet Papa stil zijn :L

Back