Live achtige sample editor (vst) in Cubase

nomore

Lintage Vid
Beetje lastige omschrijving. Maar de situatie is zo, het grote voordeel van Live vind ik zelf de wijze hoe je met samples kunt spelen. Alleen zelf kan ik maar niet wennen aan de liniaire overview in Live waardoor ik dus bijna geen projecten (in detail) afmaak.

In Cubase 5 gaat me dit veel beter af maar het grote nadeel daar weer is dat je niet makkelijk bepaalde delen van samples kunt loopen (automatisch stretchen) etc.

Voor ik met Live ging werken deed ik al het sample-werk in Battery, maar die stretched niet automatisch en dat is dus veel pielen.

Nou zou ik natuurlijk Live kunnen rewiren aan cubase, maar 2 DAWs opstarten enzo. meh. Dat zou toch wel alleen in Cubase moeten kunnen denk je dan?

Dus eigenlijk wat ik zoek is een (simpele) Live achtige sampler-VST a la Battery. Weet iemand wat in die richting?

(Kontakt valt eigenlijk af en Geist zou een optie kunnen zijn maar dat is het eigenlijk net niet).

Poise is net als Battery maar zonder toeters en bellen.

maar ok zonder stretching.

Met live loop ik ook tegen hetzelfde aan.

ICM met reason werkt het lekker snel om een schets op te zetten, maar bv een fatsoenlijke mixer is er niet dus afwerken gaat ruk.

Cubase werkt voor mij precies het tegenover gestelde

Back