Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat is daar zo "leuk" aan?
![]()
Programmeren zonder PC editor? Lijkt me het toppunt van masochisme![]()

300 euro voor een DX-11 vind ik ook duur, Ik zou er niet meer dan de helft voor geven maar als verkoper zou ik hem voor dat bedrag zelf houden. Tsja, je moet echt zo'n vieroperatorsynth willen hebben. Jammer dat je met de Korg Kronos geen DX-21-klanken kunt laden. Kwestie van software. De synthengine zit er al in.
Dat begrijp ik niet goed... Sorry!
Ik zie nu net een Roland jv 1080 voor 50 euro. Is dat een interessantere keuze dan de korg?

Dat begrijp ik niet goed... Sorry!
Ik dacht al wel dat de editor zoiets zou doen, maar ik dacht dat dat in die tijd nog niet bestond. Hoe sluit je die module aan op je pc?
.
De Korg-geluiden moesten het een beetje hebben van de effecten, en als je 'm in multitimbrale mode gebruikt vielen die weg omdat je ze moest delen met 15 andere kanalen. Bij de JV is dat ook iets beter geregeld; 1 insert en 2 sends in plaats van 2 inserts of 2 sends.

Van de JV1080 ben ik ook heel tevreden alleen... het is de enige die flipt wanneer ik een sequence edit op m'n Yamaha RM1X.
Exo.![]()
Ik dacht al wel dat de editor zoiets zou doen, maar ik dacht dat dat in die tijd nog niet bestond.
Hoe sluit je die module aan op je pc?
De vraag is of je de computer er bij wil betrekken en software zoals Cubase, Ableton Live, Sonar of Reaper wil gaan kopen (Reaper kost maar $60 dus da's goed te doen) of dat je het allemaal zonder computer wil.Hoe sluit ik het midiklavier aan op beide synthmodules? Kan je dan beide modules gebruiken zonder dat er veel kabels verstoken moeten worden?
Die worden ook wat geholpen door effecten. De DX7 is ontzettend droog en leeft helemaal op bij een beetje chorus en reverb. Verder is er natuurlijk de absolute routeringsvrijheid waardoor je ook 6 operators naast elkaar kunt zetten en allemaal zaagtandjes kunt laten maken zodat je evengoed nog je JP-achtige pads eruit krijgt.Het gekke is dat ik de vele DX7/TX7 presets helemaal niks vind, en dat in de presets van FM7 en 8 vele mooie klanken zitten.
Klopt. Daarom heb je er ook een DX7 bij staan met een cartridge erin met 1024 geluidenDaarbij is max 32 presets (=1 bank) laden, luisteren, en dan weer presets / banks laden geen prettige bezigheid op de TX7.