mc-202 sh-101

andreas

Nieuwe School
..niet in de puristische/lab.techniesche zin (er zijn vast verschillen)

mc 202 en sh 101 soundwise hetzelfde ??

Ik vind de MC-202 veel "liever" klinken dan de SH-101.

De 202 is een beetje een bliepjes machine en de 101 meer een simpele basfabriek :)

ik heb ze tijdje naast elkaar gehad. dezelfde instellingen en dan klinkt de 101 beetje voller en de 202 beetje ieler ...

Paar verschillen ook qua mogelijkheden geluidstechnisch gezien:

- SH-101 heeft noise, MC-202 niet
- SH-101 heeft meer LFO vormen, ook S/H
- MC-202 heeft LFO delay
- MC-202 heeft VCA of VCA/VCF accent in de sequencer zitten
- MC-202 sequencer heeft een breder palet aan nootwaardes en kan langere sequences opnemen
- SH-101 kan sequences transponeren
- SH-101 heeft een ongekwantificeerde CV input, die van de MC-202 gaat standaard eerst door de sequencer en wordt daardoor vertraagd en afgerond naar hele noten

Denk niet dat je slecht zit met een MC-202, maar als je geen behoefte hebt aan de sequencing en syncing opties is de SH-101 een interessantere bak. En er loopt niemand rond die een MC-202 slecht vindt klinken en een SH-101 niet, het is maar een klein verschilletje. Kleiner dan het verschil tussen twee 808's.

Noise op 101 is erg leuk.
Grotere faders op 101 is fijner dan de 202

toch ; ..asje der de moeite voor neemt kan een mc202 egt heeeel leuk tb,ies na maken
sh101 alweer minder de sequencer is gwoon heel erggoed veel div [mis druk ] foutjes mogelijk dat geeft byzondere results ..
lengte van gates / overslaan noten .elke stap kunje andere controllers invoeren ..:okdan:

tis geen easy sequencertje raakt zn lading kwijt ..asje m uitzet ..praktiz praktiz;-]]
klank qa basis klank zal niet veel verschillen exact zelfde 3340 aan de basis en filters ook [lijkt me
:Z
cmu bakkies ..die weer wel op mc202 gebaseerd ..

de sh101 was denk meer een speel / buhne unit ..van wege de lichte plastieken behuizing ..en grip on ...die je er vaak niet by krijgt dus jaa h

mc202 kan erg leuk studio tooltje zijn asje je der erin verdiept
:engel:

veel mods mogelijk

Zoals je misschien weet, was de MC-202 een beetje de next-generation 303 hoewel hij toch niet zo klinkt, laar met VCF kun je zeer aardige acid bliepjes maken, misschien maak ik wel nog een snippetje voor je vanavond. Daarnaast zijn de 2OSC + de subosc. zeer leuk. Veel opties, en in mijn ogen gevarieerder, en krachtiger dan een 303 en veel goedkoper !

Ik heb zelf een 202 maar geen SH

ik heb ze tijdje naast elkaar gehad. dezelfde instellingen en dan klinkt de 101 beetje voller en de 202 beetje ieler ...

Is dat met of zonder VCA (enof VCF) accent op de 202?

Je zou dus imo de 101 met de sequencer van de 202 moeten aansturen met alle noten accent voor de 202 om de klank echt te vergelijken.

Back