Welke geluidskaarten heb je tot nu toe in bezit gehad?

Creative Audigy external > uitgebreid speelgoed
ESI Juli@ > heel stabiel en klinkt verdomd goed, helder en strak
Audiotrak Maya 44 usb > doffe, statische klank en brakke drivers
Motu Ultralite > prima klank, beetje donker. stevig en handzaam, stabiel ook.
nu: Motu 828 mk3 > iets meer definitie dan de ultralite, maar nog steeds een tikje donker.
prima, maar toch niet altijd even stabiel. nummering van I/O's is wat onhandig.

Een RME FF800 lijkt mij interessant vooral vanwege de iets frissere klank vergeleken met de Motu.

Soundblaster Live! - mijn eerste geluidskaart, weet niet meer wat er mee aan de hand was maar heeft nooit echt lekker gewerkt.
M-audio Audiophile 24/96 - goede geluidskaart, was er in de tijd best tevreden over.
Motu 828mk2 - slechtste geluidskaart die ik gehad heb.
Motu 896HD - aantal outputs deden het niet meer.
RME HDSP 9652 - eerste kennismaking met RME, beste geluidskaart tot dan toe. Drivers waren echt veel beter dan al het andere op dat moment.
M-audio FW410 - ging bij een Duitser iets ophalen, weet niet meer wat het was. Deze kreeg ik gratis erbij omdat hij kapot zou zijn. Ik thuis uitgeprobeerd maar hij werkte gewoon dus verkocht. Zoals Fles al zei, Firewire ben ik ook helemaal klaar mee.
RME Multiface - geweldige geluidskaart, heb ik nog steeds en wordt nog elke dag gebruikt.
RME Multiface II - schijt ding; aantal problemen mee gehad
Lynx AES-16 - vanwege digitale mixer, moest 16 kanalen de pc in krijgen. Goede geluidskaart, wel basic niet veel opties.
RME HDSPe Raydat - overgestapt naar Yamaha 02R96, voor 32 kanalen in/uit naar de pc

Huidige Setup:
RME HDSP MADI
SSL Alpha Link
en 2 RME ADI-8's

Uhm....even graven

- Soundblaster AWE64 GOLD (was destijds DE geluidskaart...moest je ook echt rond de 500 gulden voor neerleggen)
- Gravis Ultrasound nogiets (ook erg duur destijds)
- Terratec EWS64XT (voor die tijd een heel fijn ding)
- Echoaudio Darla24 (veel plezier van gehad, super stabiel)
- M-audio Fasttrack USB (of zoiets) (voor laptop)
- Edirol UA25 (voor laptop omdat die M-audio een grafding was :P)
- Motu 828 MKII
- Motu 24IO
- Steinberg MR816X (Fijnste interface die ik heb gehad en nog steeds gebruik)

Terratec Phase 28
Edirol DA 2496
M-audio fw410
Motu Ultralite
Motu 828mk2
Mackie firewire interface waar ik het typenr. van vergeten ben.

Firewire heb ik compleet afgezworen in mijn studio, komt er niet meer in. (heb ook een Liquidmix gehad nog..)

Nu al een tijd zeer tevreden met RME HDSP9652 met een 8ch. Lucid ADA met daar weer 2x GAP pre 73 bij. Heb ook ADA's er aan gehad van RME, Behringer en presonus.

Wat ging er allemaal mis met Firewire?

Welke presonus had je?

mmm shit ben het effe kwijt.

- Maudio kaart pci tot 48Khz 4x in 4x out... best een fijn ding tot win98se supported.

- Soundblaster met emu 10kxx chip (heb ik nog voor Linux)
- Maudio Delta 1010LT, fijne kaart voor weinig, veel problemen eenmaal onder een 64 bit MOBO.
- Maudio 1814 firewire
- Motu Ultralite MK3 (ivm Silentway)

De laatste 4 heb ik nog alleen de laatste 2 gebruik ik.

Soundblaster SB16
Terratec Maestro 32/96
Soundblaster Audigy 1394
iets van Behringer, een grote bak met ruis
M-audio Omni 66 (nog steeds in gebruik in m'n PC, erg fijn)
Cakewalk UA-1G ( als reserve )
Steinberg (Yamaha) CI 2+ (voor de laptop, goede kwaliteit, weinig ruis, buggy drivers maar boeie)

Motu 24 i/o: Doet het prima, altijd goed gewerkt en lekker low latency
Motu Ultralite: Mijn maatje in portable recording, doet 8 channel full duplex alsof het niks is

Ik ben nu aan het kijken na een Echo Audiofire 12 of een Echo Audiofire Pre8 vanwege de officiele Linux ondersteuning, voor mijn portable recording rig op Ardour 3 die ik aan het bouwen ben

AWE32
(en toen had ik een snellere Pentium II gekocht, en daar ging ISA niet meer in, dus)

AWE64 Gold (had echte MIDI wavetables, in tegenstelling tot de SB16 of de niet zo realistisch klinkende GUS die het alleen maar kon emuleren
(maar ik wilde meer instrumenten opnemen en fatsoenlijke jacks, maar het budget was niet al te geweldig, dus)

Hoontech DSP2000 C-port (gruwelijke pijn om te configureren en routen)
(dus terug naar iets bescheideners)

E-mu 1212m (heel veel plezier van gehad, altijd superstabiel geweest)
(hm, toch meer I/O nodig, dus)

Mackie Onyx 1620
(drivers waren onder de maat en werden niet door Mackie geupdate, dus)

Fireface 800
(geweldige interface, geweldige routing, maar werkte voor geen meter in Windows 7 en ik had een grote aankoop waarvoor geld vrijgemaakt moest worden, dus)

Yamaha 166CX-USB
(maar die heeft niet eens echte ASIO drivers en maar stereo in/stereo out met veel te hoge latency, dus)

Roland Quad-Capture
(en die doet z'n ding nu nog steeds prima).

Als ik ooit uitbreid gaat 't wel RME worden, maar ik zit te hopen dat Thunderbolt dan eens eindelijk populair gaat worden zodat je niet meer op het merk van je Firewire kaart hoeft te letten, want dat is ook weer zo'n gedoe.

Esi waveterminal 192L
ESI wamirack 192L
M-audio Delta 1010 (huidig)

Overal tevreden mee geweest met uitzondering van wat softwareproblemen en om die reden ben ik teruggegaan naar XP. De m-audio moet trouwens een keer nagekeken worden, bij de in/outputs zakt het volume soms in (misschien de jacks opnieuw solderen).

heb je de M audio externe??

Daar is een bekend probleem mee met de condensators.

Moet je effe googlen.... staat geloof ik ook iets van of gearslettjes.com.

Denk dat je die mod moet uitvoeren..

ik heb de interne versie en die werk soms wel soms niet... helemaal gek werd ik ervan.

Overlegd met M audio en met Gigabyte en niemand kon me ook maar iets vertellen.

Echt alles getest, maar niets kunnen vinden.

voor mij is maudio, nu door (Avid overgenomen) echt een kut bedrijf en zal daar nooit meer iets van kopen.
Die hebben echt kut support. Op hun forum houden ze je voordurend voor dat er een nieuwe driver aan gaat komen maar die komt helemaal niet.
Zo hebben ze bij mij een paar jaar muziek maken verziekt. gelukkig dat mijn gitaar het wel gewoon deed. :kont::kont::kont: die zijn voor Maudio :dubbel::dubbel::dubbel:

Heb volgens mij al sinds 2003 de esi 192m, 8 outs en 4 ins.

Nooit een andere geluidskaart gehad dus kan niet vergelijken, wat ik wel weet is dat ik hier nooit problemen mee heb gehad. Super stabiel en hele lage latency. Zo uit mijn hoofd 64 buffer samples staat hij op.

Mocht ik eens de pc (uit 2003) upgraden dan zal ik helaas de geluidskaart ook moeten upgraden.

Die Hoontech DSP2000 C-port heb ik trouwens ook nog gehad, wat een drama ding ;-)
Verder ook nog een SB Live tijdelijk. Goede drivers, maar niet geweldig t.o.v. DSP Factory DS2416 van Yamaha.

-Commodore 64 - de eerste wankele schreden met de SID. Peeks and pokes...
-Commodore Amiga 500 - "Paula" eigenlijk dus... met Protracker en AudioMED.
-Soundblaster 16 - the old standby... met joystick -> MIDI kabel naar een Roland Sound Canvas.
-Turtle Beach Tropez - m'n eerste "professionele" kaart met onboard 32 MB RAM voor zelf in te laden samples. Uiteindelijk een gevalletje 'jammer' met slechte OS/driver ondersteuning op nieuwere Windows.
-Maudio Audiophile 2496 - prima PCI low-latency kaart voor Cubase audio (4 channels geloof ik) en midi recording. Gebruikt samen met een digitale mixer -> SPDIF en MIDIsport 4x4 MIDI interface.
-MOTU 828mk2 Firewire - eerste externe kaart, af en toe wat early adopter firewire troubles, samen met Behringer ADAT converter goed voor 16 kanalen audio; alle hardware aangesloten en mixing in de DAW. Ook MIDI via de 828.
-RME Fireface 800 - al jaren 'n betrouwbare audio interface met 2x RME ADI-8Pro ADAT converter, samen goed voor plm. 28 kanalen voor alle synths en effects. MIDI via Emagic Unitor-8 (chained 3x).

Phonic Helixboard 12 Mk1 en Mk2: achteraf best crappy ding. Maar het was het enige waarvoor we budget hadden.
Phonic Firefly: KUTDING. Alles ruiste. Was ook maar een paar tientjes maar toch...
Focusrite Saffire PRO 24: erg tevreden mee, zeker over de routing. Heb wel sinds enkele maanden wat problemen als ik iets in winamp oid een track een tijdje op pauze zet, dan wil hij opeens niet meer. Kan ook aan Winamp liggen.

De rest van de band heeft een MOTU Ultralite, een of ander M-audio ding en een Focusrite Scarlett 2i2. Daar zijn ze allemaal tevreden over maar die gebruiken hem minder intensief als ik mn Saffire: Ik heb bijna al mn ins en outs vol zitten.

C64 SID
Covox LPT port kaart (zelfbouw) :-P
Covox Soundmaster II (fuck yes dikke FM en 8 bit mono!)
Soundblaster
Soundblaster 16
Soundblaster AWE
Terratec EWS64XL
Emagic Audiowerk8
M-audio Audiophile 24/96

less is more enzo :-P

Creative Soundblaster 16bit
Creative audigy platinum pro 24Bit
Tascam us 122
Focusrite Saffire Pro 24 DSP
AKAI EIE pro