Welke geluidskaarten heb je tot nu toe in bezit gehad?

In 25 jaar kan er veel veranderen :eureka:

Inderdaad. Soms heb je net je computer uitgerust/geüpgraded met een nieuw OS en wordt je huidige geluidskaart niet meer ondersteund en moet je dus op zoek naar een geluidskaart die wel wordt ondersteund.

Of jouw eisen zijn veranderd. Misschien had je een geluidskaart met slechts 2 in- en uitgangen en wil je nu meerdere in-en uitgangen gebruiken.

- Of je verkoopt een synth waar een geluidskaart in zat... (Ik ben dus de Roland Gaia vergeten te vermelden.)
Er zit zelfs een geluidskaart in m'n Zoom H2n :)

- Ik ben definitief overgestapt op USB vanaf m'n studio PC een laptop werd.

- Ooit met een 8 bits Soundblaster kaartje begonnen.
- Soundblaster live!
- Soundblaster Audigy
- Terratec EWX 24/96
- Terratec DMX 6-fire 1024 (nu, met wavetable kaart erop ( Yamaha DB50XG ))
- Terratec DMX 6fire 24/96 (nu, met wavetable kaart erop ( Yamaha DB60XG (NEC kloon) ))
- M-Audio Audiophile 2496 (nu)

- Akai MPC 1000 haha (via de cf kaart alles op de computer zetten :D )
- M Audio 410 hier via sf voor een prikkie op de kop getikt maar toen ik hem kreeg bleek maar 1 van de 2 inputs het te doen. :( < eerste en laatste keer dat ik hier ooit genaaid ben
-Edirol M16DX met breakout box en mixer best een leuk ding maar ook alleen maar stereo out. Dus was leuk om live een jam mee op te nemen maar toch te beperkt.
- Native Instruments Audio 2DJ < lekker klein voor onderweg of kleine feestjes of muziek te draaien met 2 decks gewoon lekker simpel.
- Native Instruments Audio 8 <voor het betere draaiwerk
- Motu ultralite mk3 voor de studio. En sets waar bij we met 2 laptops draaien en maschine etc etc.

Main System:

Terratec EWX 24/96
ESI 1010
RME FF800
SSl Madi Xtreme 64 + Alphalink AX (nu!)

Laptop setup:

Photon X25
Duet 2 (nu)

Past:
- Soundblaster 16
- M-Audio Audiophile 2496
- RME Fireface 800

Present:
- RME Multiface II
- Allen & Heath Zed R16

vroeger:
- Soundblaster 512
- ESI Juli@

Nu:
- MOTU 1296

M-audio Audiophile 2496
Hercules 1612FW
Motu 828 MK2

Ik heb nog niet zo lang geleden de overstap gedaan van de hercules naar de motu. Ben er erg tevreden over.

- Sound blaster Live!
- On board shit.
- RME HDSP9632 maximaal uitgebreid met optionele input kaarten.

Onlangs de RME geflasht en onder windows 7 geïnstalleerd en loopt nog steeds lekker. Ik heb deze kaart reeds 8 jaar in mijn bezit en was zeer tevreden dat ze de drivers nog steeds updaten. :halleluja RME

"Vroeger":

- Audiophile 24/96 kaart
- Tascam DM24
- Motu 192 (2x)

Nu:

- Lynx Aurora 16 met 2 Lynx AES16e cards

Top systeem nu!

aha, reanimeren van een thread...

vroeger:

- Gravis Ultrasound (welke precies weet ik niet meer, wel dat deze de 16 bit recording board nodig had, voor... 16 bit recording... dus 8 bit recording)
- Terratec EWS64XL, pre-ordered zelfs??, machtig ding, maar ISA, dus dat duurde niet lang

lange onderbreking

- Creative Soundblaster X-FI Elite Pro (in 2013... vreemde keuze, ik wist niet beter, maar werkte uitstekend.. en wordt nog immer ondersteund, al is ie PCI..)
- Motu Ultralite Mk3 Hybrid

voor mijn laptop

- Behringer UMC204HD

nu:

desktop: RME Hammerfall DSP Multiface (1st gen) (werkt perfekt)
laptop: Focusrite Scarlett Solo (3rd gen) (die soms wat opspeelt, wellicht dat de behringer toch blijft.. maar ja, deze is wel erg handzaam, en latency lekker slecht... maar voor laptop, wat ik daar op doe, perfekt) (voor een zacht prijsje ergens gekocht..)

Gravis Ultrasound
Diverse Sound Blaster kaartjes
M-Audio Audiophile 24/96

Nu: Creative Sound Blaster X-fi Titanium HD
Hij was destijds bedoeld als all-round geluidskaart, maar voor muziek maken vind ik 'm ook prima.

Ah lachen! Trip down memory lane. Chronologisch:

Soundblaster Pro clone
Gravis Ultrasound MAX
Soundblaster AWE64 Gold
Egosys (ESI) WAMI rack
Echo Audiofire 12
Focusrite Scarlett 6i6 2nd gen
RME UFX II

De RME heb ik uitgebreid met 2x Fostex VC-8 ADAT expanders; meer inputs en outputs dan ik ooit nodig ga hebben. Deze blijft voorlopig wel.

Mijn verdrongen nachtmerries over conflicterende IRQ's en DMA's komen spontaan weer terug... =( ik had een SoundBlaster AWE

aaaaah, dank je, nu komen ze ook weer terug... sja, da was me een gedoe, ook met videobewerking etc. op te lossen, maar gedoe... altijd maar tweaken...
volgens mij met windows xp was dat verleden tijd.. als je windows gebruikte, weet niet hoe dat bij een mac zat, nooit éen gehad..

valt op veel soundblasters, terratecs en gravis ultrasound, als eerste 'echte' geluidskaarten, die waren betaalbaar, al was terratec de EWS 64 XL, toen ie uitkwam, toch zo'n 1000 piek... (echte piek, van toen hè. voor wie dat niet weet, google; 19e eeuw...)
AWE heb ik ook gehad, maar nooit gebruikt, waarom weet ik niet... of werkte niet goed..

wat was eigenlijk de eerste meer profi geluidsinterface/kaart? betaalbaar dan? of niet betaalbaar?

wat was eigenlijk de eerste meer profi geluidsinterface/kaart? betaalbaar dan? of niet betaalbaar?
Voor mij was dat de echo mia
Was 12.000 bef als ik nog juist ben
Was 2x2 in out analoog op trs met zeer goeie motorola ad/da
Wel geen pre amps
En 2x2 dig in out op spdif
Was een pci kaart,super stabiel en lage latency
Os was xp

Back