wat hoor je?

wat hoor je?

• Totaal aantal stemmers
    32
nog altijd met die rotspeakers bezig? :D

Ja. Ze zijn overigens verrassend lekker te oversturen waardoor je goed het laag kan beoordelen.

Maar ik heb ook Dynaudio, Harbeth en Linkwitz speakers. Die zijn wel redelijk goed hoor, vooral de Linkwitz speakers zijn heel erg goed. Binnen 2dB recht van 8Hz(!) tot 20kHz, uniform afstraal gedrag ook bij maximaal volume, heel weinig vervorming en constante group delay.

het lijkt wel een radio show, nog even en ik ga met mijn cabriolet in de autowasstraat staan met een microfoon.

Wat slappe kicks met een staartje laag en wat losse basnoten zonder al te veel definitie.
Hier kan ik de poll niet mee aanduiden. Veel laag ach...op hoog volume wel, op laag volume doetut niet veel.

PMC TB2a Rotel driven.

Zijn best wel veel speakers, of oren,die problemen hebben met de laagste oktaaf, of ze horen hem niet, of ze horen half, terwijl de speaker al afvalt, sommige speakers vervormen of laten alleen maar een paar pufjes of scheten horen zonder definitie. Op een full range set zou je een strakke subby kick moeten horen, welliswaar met meer thump dan kick/tick dus woofers kleiner dan 8" vallen door fysieke beperkingen bijna allemaal al af.
8/12/15" mits geen low cut kunnen dit wel weer leuk weergeven.
Patat met heeft kunnen ontdekken dat alle versterkers en speakers toch niet gelijk zijn.
Daartussen komt af en toe een moog sub bass voorbij, deze zit zelfs nog iets lager. Met een full range systeem kunnen dan kozijnen e.d. beginnen te ratelen. Je zal dan ook een flinke druk op je oren voelen.
De variabelen zijn bereik speakers, bereik gehoor en akoustiek.

Natuurlijk kan je alles ook gewoon een oktaaf hoger spelen, maar daar ging het hier even niet om.

logitech-z4_211959.jpg

Sub-volume op ongeveer 20% (?)
Gewoon volume ongeveer 40%

Resultaat: gewoon, niet overdreven bass:
Kick met wat noise en een zachte diepe niet erg lange nasleep
Sub basje er af en toe doorheen die wel wat meer bas heeft maar niet overheersend en overdreven.

Kan best de kozijnen laten schudden met die file. Maar definitie heeft het zeker niet.
Ik moet zeggen dat mijn PMC's met de 8" waffertjes toch een stevig laag kunnen weergeven. Het zijn dan ook transmissielijnen en geen reflex kasten.

Misschien dan wat staande golven in je ruimte? als je met definitie het ontbreken van een scherpe attack of slam bedoelt, dan klopt dat, dat zit er niet in. met definitie bedoel ik hoe gescheiden je beiden t.ov. kan blijven horen

nu gaan we iedere keer een oktaaf omhoog
en komen we op definitie, op welke oktaaf hoor je het beste wat de bassline speelt?
:P

alles te heure heur
in het eerste rondje is de eerste keer de pitch ff moeilijk te horen hoeveel t is bij die verhoging
maar das meer omdat ik ih heel laag pitch moeilijker vind beoordelen dan dat mn monitoren t niet weer zouden geven
ze moeten ook wel.. ze zijn fokkin duur :D

alles te heure heur
in het eerste rondje is de eerste keer de pitch ff moeilijk te horen hoeveel t is bij die verhoging
maar das meer omdat ik ih heel laag pitch moeilijker vind beoordelen dan dat mn monitoren t niet weer zouden geven
ze moeten ook wel.. ze zijn fokkin duur :D

Ze hoeven de laagste frequenties niet weer te geven (mijn pc speakertjes gaan tot 200Hz). Als ze veel vervormen dan kan je prima de baslijn volgen.

da's geen exact octaaf in de 16e sec :P dat hoor ik :D

heeft die enquête wel zin eigenlijk?
voor de basslijn wel, de kick transponeerde i.d.d. niet meer hoger

weinig mensen stemmen id.d., was te proberen, misschien was anoniem beter geweest, dan maakte het niet uit om het "verkeerde" antwoord geven

ik hoorde dus weinig laag omdat het op een stel gare laptop speakers luisterde.

toch kon ik horen dat het om een diepe sub ging omdat je wel de 1e harmonische kon horen.

wat wil je met deze test aantonen? dat je de hoge tonen goed hebt gefilterd voor een duidelijke bas???

de goede laag test doe je natuurlijk in een een club. sommige setups gaan dan tot wel 16 hz.

Als je een geluid gebruikt met minder nadruk op alleen de grondfrequentie dan denk ik dat het al behoorlijk scheelt. Onze hersenen hebben de eigenschap een grondfrequentie bij harmonischen te kunnen 'bedenken' waardoor er toch laag ervaren wordt op speakers die niet al te laag gaan. Maar goed, dat was ongetwijfeld reeds bekend bij een ieder :okdan:

Digidesign RM2, redelijk goed te horen te horen. Met sub aan nog beter uiteraard.

Ik hoorde denk ik alles, luisterend op 8030's.
Hoewel er miss iets was wat ik niet hoorde maar dat heb ik zelf niet gemist.

Back