Dan mis je ook de onderste oktaaf voorbeen groot gedeelte, de sub is echt van "zijn mn oren dichtgeklapt" laagIk hoor het laag hier ook goed op m'n huiskamer boxies, maar vond het niet echt hard tov de kick zelf of de hogere octaven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan mis je ook de onderste oktaaf voorbeen groot gedeelte, de sub is echt van "zijn mn oren dichtgeklapt" laagIk hoor het laag hier ook goed op m'n huiskamer boxies, maar vond het niet echt hard tov de kick zelf of de hogere octaven.

Dat van dat afmixen zou ik niet willen ontkrachten, maar je sub was desondanks goed hoorbaar op hele simpele in-ears van SonyIk hoor ook zeker dieper laag op mijn produceerheadphones dan over mijn speakers en dat ligt niet in de laatste plaats aan de speakers zelf, maar de laagst weer te geven frequentie is bij speakers ook nog eens afhankelijk van de grootte van de ruimte. Volgens mij heb ik ooite eens berekend dat lager dan zo'n 60 Hz uberhaupt geen zin heeft op mijn kamertje.
Hangt ook van de club PA af, valen beide rondv50hz af dan zit je goed, gaat de club door tot 30hz dan heb je een probleem![]()
welke spiekers gaan 100 % (dus niet een dip up) op 30 hrz daar zie ik graag een voorbeeld van plus een schema.
Headphones vallen vanaf 60hz al flink af, als je iets NIET moet doen is het afmixen op headphones en al helemaal niet voor laag.
Hier kan je de metingen vergelijken met elkaar.A "natural sounding" headphone should be slightly higher in the bass (about 3 or 4 dB) between 40Hz and 500Hz. This compensates for the fact that headphones don't give you the physical punch or 'impact' that the sound waves from a room speaker have; so a slight compensation for increased bass response is needed for natural sound.
Headphones vallen vanaf 60hz al flink af, als je iets NIET moet doen is het afmixen op headphones en al helemaal niet voor laag.
Dat van dat afmixen zou ik niet willen ontkrachten, maar je sub was desondanks goed hoorbaar op hele simpele in-ears van SonyIk hoor ook zeker dieper laag op mijn produceerheadphones dan over mijn speakers en dat ligt niet in de laatste plaats aan de speakers zelf, maar de laagst weer te geven frequentie is bij speakers ook nog eens afhankelijk van de grootte van de ruimte. Volgens mij heb ik ooite eens berekend dat lager dan zo'n 60 Hz uberhaupt geen zin heeft op mijn kamertje.
Die laagste kick uit de audiobijlage zit volgens mij redelijk in de buurt van de 40hz
je kan je natuurlijk afvragen of wat je hoort écht alles is wat erin zit.![]()

Maar niet zo wetenschappelijk.