Dunlop Heil talkbox moet er nou versterker bij?

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik begrijp iets niet helemaal, ik was aan het kijken voor een talkbox maar nou snap ik het volgende niet, op de bax site staat dat je er eerst een 100 wat versterker voor moet stoppen

Je kan dus niet gewoon een synth line out er in stoppen?

Dus die talkbox is eigenlijk niks anders dan een doos met een speaker erin zonder versterker en een rubberen slang...en daar betaal je dan 224 twweeee honderd vierentwintig euuro voor? toch een beetje van het gekke of niet?

Zijn er talkboxen met ingebouwde versterker?
Of digitale emulatie opties die dichtbij komen (Ik heb hier een TC Helicon Voiceworks Plus vermoed dat zoiets daar ook in zit maar ik heb het niet kunnen vinden zit niet in de presets in ieder geval)

jawel, maar dan kan je wel op dezelfde buis knabbelen als Richie Sambora bv... :D

je kan ook voor minder op de yankee-tour:

ik heb er heeel lang geleden zelf een gemaakt,
een velleman versterkertje (kleiner dan pakje peuken, met in uit en powe aansl;uitingen)
dat in een waarin toevallig de speaker ook pastte , een trechter erop en dan een slang.
net ff wat duner dan een tuinslangn en hopsa......
droge bek, denk dat 10 watt beetje overkil was : )
....200 euro zie je?...

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/191512/12W-versterkermodule-PlugPlay/2406020&ref=list
zoiets en dan een speaker waar trechter op past zoeken en gaan.

iig een item dat je niet 2e of 3e hand wilt verkrijgen

Ik heb lang zitten puzzelen welke talkbox ik eventueel zou willen aanschaffen.
uiteindelijk had ik alle spullen klaar voor een DIY-talkbox en ontdekte toen de EHX V256.

een toverkunstjes-doos. ze noemen het een vocoder maar een talkbox is ook een vocoder en het werkt erg goed vind ik.. en je kan daarnaast er nog vele andere idiote dingen mee doen!

ok thanks voor de info
Die Banshee is het interessants zover, die EHX vind ik de talkbox emulatie niet zo denderend klinken (van wat ik op youtube zie dan)

Ik heb lang zitten puzzelen welke talkbox ik eventueel zou willen aanschaffen.
uiteindelijk had ik alle spullen klaar voor een DIY-talkbox en ontdekte toen de EHX V256.

een toverkunstjes-doos. ze noemen het een vocoder maar een talkbox is ook een vocoder en het werkt erg goed vind ik.. en je kan daarnaast er nog vele andere idiote dingen mee doen!

Het is ergens vergelijkbaar, maar een talkbox is echt iets anders dan een vocoder, en klinkt in mijn oren ook echt anders. Zoek maar eens op de technologie achter beide effecten, dan zie je dat er twee verschillende technieken aan ten grondslag liggen.

Talkbox: gebruikt filter eigenschappen van de mondholte, brondgeluid=synth. (of gitaar)
Vocoder: een complex van bandpass-filters die een brongeluid (carrier) aan laten sturen door een tweede geluid, de modulator (kan stem zijn, of bijv. drumgroove).

@technomauriesje:

het principe blijft toch helemaal hetzelfde?

een hoofdsignaal (Carrier) wordt door een EQ gehaald.
een ander signaal of bron (modulator) bepaald de EQ frequenties en amplitudes. en ook in tijdsverloop.

in het geval van een talkbox is ons hoofd de modulator en EQ tegelijkertijd. bij een vocoder is dat (denk ik ongeveer dan ) een modulatie-signaal naar een soort analyser gaat die dan weer een EQ aanstuurt..

een stem via een microfoon als modulator in een vocoder doet hetzelfde qua filtering als een talkbox-opstelling

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of je ook gekeken hebt naar de Danolectro Free Speech, maar die zou ik niet kopen!

Die heeft een ingebouwde versterker en bijgeleverde mics waarmee je hem rechtstreeks kan aansluiten op je gitaarversterker. Maar de output is zo laag dat je er niets aan hebt.

ok thanks voor de info
Die Banshee is het interessants zover, die EHX vind ik de talkbox emulatie niet zo denderend klinken (van wat ik op youtube zie dan)

Ik heb de banshee en woon in Den Haag. Je kunt hem wel eens in actie komen bewonderen.

Back