Studio-inbraak, alles weg!

Eindelijk vooruitgang in de zaak...

Er is een verdachte gearresteerd (één van de) en enkele spullen inbeslag genomen bij tweedehandswinkels.
Ondertussen heb ik m'n harde schijf en laptop terug (met frans/arabische windows, joy)

Van de instrumenten helaas ontbreekt elk spoor :frons:

Daarom dat ik een oproep plaats aan elke collega-muzikant en attente sympathisant om een oogje in het zeil te houden.

De instrumenten zijn gestolen op 16/10/2012 en voornamelijk doorverkocht in en rond Antwerpen.
Als er iemand één van de spullen herkent die voorkomen op m'n lijst van gestolen goederen, die aangeboden worden vanuit regio Antwerpen onder dubieuze omstandigheden... gelieve me een seintje te geven.

Sterker nog, ik loof een bescheiden som geld uit aan alle tips die kunnen leiden tot het recupereren van mijn instrumenten. (50€ ofzo)
Je kan de lijst bekijken in het begin van de thread.

Alvast bedankt. & justice will be served...

Kun je de laptop niet napluizen naar websites die ermee bezocht zijn? Misschien is daar nog persoonlijke data van de dief op te achterhalen. Een recovery cd erin en alle gewist bestanden redden en nakijken.

Kun je de laptop niet napluizen naar websites die ermee bezocht zijn? Misschien is daar nog persoonlijke data van de dief op te achterhalen. Een recovery cd erin en alle gewist bestanden redden en nakijken.

Goed idee.. of de opgepakt gast ff opzoeken.

Hard disk recovery aan de gang...

De data die ik van de criminelen heb kunnen achterhalen op m'n laptop is nogal beperkt en ook nogal cliché :frons: :
tupac- & ander ghetto homie muziek gedoe, links naar pakistaanse websites met revolutionaire propaganda inzake abortus, homo's, etc... oh ja, en een malware-worm met een key-logger die wegschrijft per e-mail (Nice try, no cigar, u cunts)

De info die ik over de dader heb, is ook nogal beperkt want het onderzoek is nog volop aan de gang en als burgerlijke partij mag je de identiteit van de dader niet weten (tot het proces):

Een arabische man uit het Antwerpse is gearresteerd op basis van de info van de tweedehandswinkels.
Hij had geen vast verblijfadres in Antwerpen en is momenteel nog steeds in hechtenis.
Hij heeft tevens een indrukwekkend palmares: 13 feiten waaraan hij gelinkt staat en 63 verschillende slachtoffers!
Voornamelijk inbraken en gestolen elektronica in ongeveer elke Antwerpse gemeente.

Feit is: misschien is hij maar de "little fish"... zowiezo zijn er meerdere personen betrokken, hadden ze een bestelwagen ter beschikking en het feit dat ze nog eens "malware" plaatsen betekent dat het hier niet over gewone inbrekers gaat.

Punt is: ik ben nog steeds naarstig op zoek waar m'n instrumenten naartoe zijn... alle hulp is welkom!
Waarschijnlijk dat ik ze nooit meer terugzie, maar alles wat kan helpen bij het onderzoek wordt geapprecieert.

Als burgerlijke partij wil ik proberen een bedrag te recupereren van de dader(s) zodat ik eventueel toch wat instrumenten kan aankopen.
Enkel, het kan nog jaren duren eer het onderzoek afgerond is en het tot een proces komt.
Ook, als die dader(s) geen goederen op hun naam hebben staan, kan ik er zoveel deurwaarders op sturen als ik wil, en zie ik nog steeds geen cent.

Zucht,
still a long way to go, & at the end of it all, zal ik waarschijnlijk nog wat euro's lichter zijn door gerechtskosten, advocaat, etc. (deze kosten kunnen ook verhaald worden op de dader, maar als die niets bezitten, sja)

Wat de daders betreft. Ik wil en eis een schadevergoeding. Daarna mogen ze voor mijn part lekker terug naar Tanger of Marrakech en berecht worden volgens de Sharia...
Veel plezier toegewenst aan dit uitschot! :)

Ik snap uiteraard dat je boos bent, zal iedereen wel zijn die dit overkomt....succes met de rest van het verhaal.

toevallig geen iTunes met iPhone-backup bestanden gevonden ? Kun je het adressenboek, sms-berichten e.d. nog uit halen mits die geen encryptie gebruikt heeft.

toevallig geen iTunes met iPhone-backup bestanden gevonden ? Kun je het adressenboek, sms-berichten e.d. nog uit halen mits die geen encryptie gebruikt heeft.

Er staat idd een i-tunes op, goeie tip , thanx. Ik ga het vanavond na het werk na-checken.
Natuurlijk, moet ik niet te hard hopen, bij de gestolen goederen van andere slachtoffers was er veel Mac-materiaal...

In nederland is een goed wettelijk gezien eigendom van de staat als aangetoond wordt dat het een gestolen goed betreft, de originele eigenaar kan het dan van de staat terug vorderen middels een of andere procedure, maar hier is het niet zo dat de koper van een gestolen goed eigenaar kan zijn.
Hoe kom je aan die info. ? klopt niets van. Eigendom blijft eigendom van de eigenaar niks van de staat.

Koper kan wel degelijk eigenaar worden van een gestolen goed, mits men ter goede trouw is.

Hij geeft alleen zijn mening!
dat mag alleen Geert Wilders :P

Owwww, wacht dan is het goed, het gaat om een mening........zucht.
+1

Sorry voor politiek geouwehoer.

OT.....
Ik wil en eis een schadevergoeding.
kansloze bedoeling man gaat je centen kosten zo 1 procedure......met uiteindelijk van een kale kip kan men niet plukken

good luck igg

Ik wil je niet ontmoedigen maar het feit dat hij spullen aan heeft geboden is toch nog geen bewijs dat hij fysiek betrokken geweest is bij de inbraak zelf? (bloody likely natuurlijk maar bewijs het maar eens).

Wat je hier uiit wel kan concluderen is dat de spullen 'waarschijnlijk' niet ergens in een oost europa zijn. En dat ze het ook lokaal hebben proberen weten te verkopen. Maargoed, lokaal, kan dus netzogoed NL of FR of DE zijn (en aan de hand van de FR windows zou ik het idd meer richting FR zoeken, wellicht in FR wat berichten plaatsen of fora)?

Klote dat je spul gejat is. Geluk dat er al het 1 en ander is terug gevonden. :)

Ik raad iedereen echt aan van al zijn gear de serials te noteren. Dat is de makkelijkste manier waarop we mekaars gear weer kunnen terug vinden.

En een topic op sf met daarop een lijst van alle serienummers zou niet verkeerd zijn.

Ik raad iedereen echt aan van al zijn gear de serials te noteren. Dat is de makkelijkste manier waarop we mekaars gear weer kunnen terug vinden.

En een topic op sf met daarop een lijst van alle serienummers zou niet verkeerd zijn.

Bij dat eerste valt mijn OSCar al buiten de boot, die heeft een met een BALPEN geschreven serienummer op de houten bodem staan, die valt dus zo weg te schuren.
Je kunt uiteraard ergens binnen in het apparaat zelf ook iets laten graveren, een naam of code.
Een lijst met met serienummers hier plaatsen heb ik enige tijd ook al voorgesteld.

Een goed ALARM SYSTEEM is de beste oplossing, heb ik ook, bij mij komt nog geen vlieg ongemerkt naar binnen:eureka:

Bij dat eerste valt mijn OSCar al buiten de boot, die heeft een met een BALPEN geschreven serienummer op de houten bodem staan, die valt dus zo weg te schuren.
Je kunt uiteraard ergens binnen in het apparaat zelf ook iets laten graveren, een naam of code.
Een lijst met met serienummers hier plaatsen heb ik enige tijd ook al voorgesteld.

Een goed ALARM SYSTEEM is de beste oplossing, heb ik ook, bij mij komt nog geen vlieg ongemerkt naar binnen:eureka:

Je kan ook zo'n markeer stift gebruiken die enkel onder blacklight zichtbaar is.
Alarm systemen helpen ook maar tot zekere hoogte.
Vroeger als bijvoorbeeld een auto alarm afging keek men nog door het raam. Tegenwoordig let niemand daar meer op en als een alarm binnen snelle tijd uitgeschakeld wordt komt niemand zijn nest uit.

Back