Miss you ft Emily Richards

je bedoeld:

http://soundcloud.com/sk3letvm/miss-you-ft-emily-richards
mmm....embedden ?
in het vervolg bij het aanmaken van een post ff op
soundcloud.png
klikken en dan de link inplakken...

Nogmaals mijn dank 6 trak.
Heb echter al meermaals ondervonden dat Soundcloud iets 'raar' met je klank doet. Heeft wellicht iets met hun compressie algo te maken...

Ja, als WAV.
Bijvoorbeeld op 2:29 "where are you hiding" klinkt dubbel. Dat is niet in het origineel.

Ik zou toch wel eens willen weten hoe je dat geluid nou zo mooi helder sprankelend krijgt. Of is dat gewoon ervaring (naast theoretische kennis)? Heb echt genoten van de kwaliteit (maar ik heb vlak ervoor ook eerst een eigen nummer beluisterd, dus dat helpt misschien).

Over SC, je wav wordt voor streaming toch altijd omgezet in mp3? Als je gaat downloaden, krijg je wel weer het originele formaat.

prachtig.....

fijn dat je het prachtig vind. Thanks. :halleluja

mooi man ;)

Bedankt. Much appreciated.;) :mega:

Ik zou toch wel eens willen weten hoe je dat geluid nou zo mooi helder sprankelend krijgt.

Nou, om te beginnen ook dank voor het compliment.
Ik gebruik Izotope Ozon. naar mijn gevoel een van de betere software Mastering tools. Maar ik denk dat je de DA covertor en ook monitors niet mag onderschatten qua belang. Dat zijn respektievelijk de Motu 896 en Quested H108. Beide - durf ik te stellen - behoren toch bij het 'betere' materiaal.

Maar ook niet geheel onbelangrijk is uiteraard de keuze van klanken. Zorgen dat die qua frequentie niet te veel in elkaars weg zitten. Pannings en dan nog heel subtiel eq'en.
En dan natuurlijk wat productionele trukjes. Bv 2de extra clap, maar subtiel op 1ste en 3de tijd in het refrein. Fx'en wat uit center pannen.

Bassdrum : gesampeld van Headstrong
Bass : Korg Legacy
Hihats : Nexus 2
Rythm Synth : Sylenth
Vangelis Spiral sound : Z3ta+
Strings : Acces Virus Ti
Hi strings Fx : JD990

Laatst gewijzigd:
nice lekker plaatje zeker goed gedaan en zeker de mix heel erg helder het mist wel wat arangement maar dat kan aan mijn smaak liggen

Vooreerst dank voor je compliment. Wat het ontbreken van arrangement betreft heb je deels gelijk.
Ik ga nog wat proberen, zeg maar een club 12" proberen. Is natuurlijk wel zo dat de zang centraal staat in deze en daarom heb ik ook gekozen om het zo eenvoudig te houden.

Maar je kan idd wel stellen dat een typisch trancy riedeltje ontbreekt. Nu iets vinden dat er 'mot op' is, is geen makkelijke opdracht natuurlijk. Had je een ideetje ? Ik hoor het graag !

Ik vind dat er te veel lucht mee komt als ze zingt waardoor de boodschap niet altijd helemaal goed overkomt. Ook is een autotune hier en daar geen overbodige luxe. Ik vind het idee wel erg cool!

Ik vind dat er te veel lucht mee komt als ze zingt waardoor de boodschap niet altijd helemaal goed overkomt. Ook is een autotune hier en daar geen overbodige luxe. Ik vind het idee wel erg cool!

Alweer bedankt voor het compliment. Wat de autotune betreft ben je de tweede die dit zegt. het ligt wellicht aan mij, maar ik hoor niet waar.

Mooie track sKeLeTvM!

Arrangementwise:
Iets meer doen aan de overgangen en evt wat meer stiltes voor meer impact als de track weer los gaat ;-)

Over de mix:
Deze is vooral sprankelend is omdat er niet heel veel sub in zit naar mijn smaak. Misschien is dit een keuze, maar ik zou de track wat voorzien van meer low-end.

Mooie track sKeLeTvM!

Arrangementwise:
Iets meer doen aan de overgangen en evt wat meer stiltes voor meer impact als de track weer los gaat ;-)

Over de mix:
Deze is vooral sprankelend is omdat er niet heel veel sub in zit naar mijn smaak. Misschien is dit een keuze, maar ik zou de track wat voorzien van meer low-end.

bedankt !:W

En komt daar bij dat je opmerkingen helemaal juist zijn. Over het arrangement heb je gelijk en heb er over gedacht om dat te doen. Maar het is nu zo geworden. Misschien een remixje...

Er zit idd net iets minder sub in, bewust gekozen maar het toevoegen is idd zeker een optie !
Nagels op de kop man en erg nuttige info !

wow wat een mooie track en mooie productie! goed gedaan sKeLeTvM! :okdan::okdan:

Enige tip zou zijn om wat meer aandacht aan het laag te geven.

Back